חדשות בארץ

נתניהו לגנץ: "בוא לאחדות – או תן לעם להחליט בבחירות ישירות"

בנאום בוועידת מקור ראשון, אמר ראש הממשלה בנימין כי כדי שתוקם ממשלת אחדות, "צריך לקרות אחד משני דברים – או שבני גנץ יגבר על הווטו של יאיר לפיד, או שאביגדור ליברמן יגבר על אביגדור ליברמן". הוא הוסיף, כי במידה וגנץ אינו רוצה בממשלת אחדות, עליו להסכים להתמודדות ישירה ביניהם על ראשות הממשלה: "שייתן לעם לקבל את ההחלטה"

נתניהו, הבוקר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו, הבוקר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (ראשון), כי "עדיין לא מאוחר" להקים ממשלת אחדות. בנאום שנשא בוועידת מקור ראשון לכלכלה, חברה וחדשנות, המתקיימת בירושלים, האשים נתניהו את כחול לבן בכשלון המגעים לאחדות. לדבריו, כדי שניתן יהיה להקים ממשלת אחדות, "צריך לקרות אחד משני דברים – או שבני גנץ יגבר על הווטו של יאיר לפיד, או שאביגדור ליברמן יגבר על אביגדור ליברמן. אלה שתי האפשרויות, ואני מאוד מקווה שאחד מהשניים הללו יקרה, כי אין שום סיבה ללכת שוב לבחירות מיותרות".

"זה בהחלט שבוע משמעותי, שבו נדע אם ישראל שוב תלך לבחירות, או שהשכל הישר יגבר וסוף סוף תושג האחדות הרצויה", הוסיף נתניהו. "בשבועות האחרונים אני לא חוסך שום מאמץ. הלכתי כברת דרך ארוכה מאוד, הצענו הצעה ועוד הצעה והתשובה שקיבלנו – נאדה. כלום. כחול לבן לא זזו מילימטר, אפילו ננומטר, שום דבר".

נתניהו חזר בדבריו על הצעתו מאמש לערוך בחירות ישירות לראשות הממשלה: "במצבים יוצאי דופן צריכים פתרונות יוצאי דופן. הצעתי לבני גנץ 'בוא לממשלת אחדות', וגם היום אני אומר לו לבוא לממשלת אחדות איתי. אבל אם אתה לא מסוגל לקבל את ההחלטה הזו – תן לעם לקבל את ההחלטה. בוא נעביר הוראת שעה לבחירות מזורזות לבחירת ראש הממשלה בינך וביני, שני ראשי המפלגות הגדולות. תן לעם להחליט מי הוא רוצה שיהיה ראש הממשלה שלו. כך נחסוך גם בחירות מיותרות, יקרות וארוכות".

"אני מקווה שתהיה התעשתות של הרגע האחרון, שתחסוך לנו את ההליך כולו. אבל אני חייב להגיד שאם ייכפו עלינו בחירות – אנחנו נלך לבחירות וננצח בגדול, יחד עם חברינו במחנה הלאומי. אנחנו נלך לבחירות מתוך שימת דגש על ההישגים שלנו ועל ההזדמנויות הגדולות שלנו", הבהיר נתניהו.

בכל הנוגע למתיחות בדרום מול רצועת עזה, אמר ראש הממשלה: "אם צריך, נעשה מבצע גדול בעזה כדי למגר את הטרור הזה אחת ולתמיד. הם קיבלו דוגמית לפני כמה שבועות. אני לא מציע להם לחכות למנה הבאה, היא תגיע אם הם ימשיכו. לא תהיה הסדרה אם הירי לא ייפסק סופית. אם הוא לא ייפסק סופית, בסופו של דבר יהיה מבצע הכרעה".

בהתייחסו לסוגיית כינונה של ברית הגנה עם ארצות הברית, טען נתניהו כי זו אחת מ"שתי הזדמנויות גדולות שאסור להחמיץ". לדבריו, "אפשר להשיג עכשיו ברית הגנה היסטורית עם ארצות הברית. זה אפשרי עכשיו, ואסור להחמיץ את זה, אמרתי את זה לבני גנץ. אמרתי לו שאני יכול להביא את הברית הזאת, באופן כזה שחופש הפעולה של ישראל לא יוגבל. הברית החשובה ביותר שאין לה תחליף היא הברית עם ארצות הברית, והגיע הזמן למסד את הברית הזאת על פסים של ברית הגנה למצבי חירום, שבה ישראל שומרת לחלוטין על חופש הפעולה שלה. אני יכול להשיג ברית הגנה היסטורית, וזה מה שאני מתכוון לעשות בעזרת השם בחודשים הקרובים".

"ההזדמנות השנייה היא לקבוע את גבולנו המזרחי, להחיל את החוק הישראלי על בקעת הירדן ולעשות זאת עם הכרה בינלאומית, הכרה אמריקנית", ציין נתניהו. "אני רוצה הכרה אמריקנית בריבונות שלנו בבקעת הירדן, זה דבר חשוב". בתגובה לדברים שאמר בסוף השבוע עוזרו של מזכיר המדינה האמריקני, דיוויד שנקר, לפיהם בפגישתו בליסבון עם המזכיר מייק פומפאו, נתניהו לא הציג כל תוכנית לסיפוח הבקעה, הסביר ראש הממשלה: "נאמר שלא דנו בתוכנית פורמלית, וזה נכון, אבל הנושא עלה, העליתי אותו בפני פומפאו, ואני מתכוון להעלות אותו בפני ממשל טראמפ. אני חושב שהגיע הזמן להחיל את הריבונות הישראלית בבקעת הירדן, וגם להסדיר את המעמד של כל היישובים ביהודה ושומרון, אלה שבגושים ואלה שמחוץ להם. הם יהיו חלק ממדינת ישראל".

נתניהו ניצל את נאומו לתקוף את התקשורת ואת חבר מפלגתו, גדעון סער, שהצהיר על כוונתו להתמודד מולו בפריימריז לראשות הליכוד: "בשמאל מבינים שאם יפילו אותי הם יפילו את הימין. שימו לב לתופעה הזאת – את מי התקשורת השמאלנית תוקפת, ואת מי היא מהללת? את מי שהיא מהללת ומאתרגת, בסופו של דבר הוא יפרע את החשבון ויביא לה את הסחורה. הסחורה היא יהודה ושומרון. זה כלל פשוט מאוד שכבר הוכח בעבר".

"היום קיבלתי הצעה נוספת בעיתון הארץ. אחד הכתבים שם אומר, שהוא מוכן לאתרג את נתניהו אם הוא יהיה מוכן לעקור יישובים. תודה רבה, אני מוותר על האיתרוג, אני לא אעקור אף יישוב, אף מתיישב – אף אחד. אני אמשיך לעמוד על שלי, אבל זכרו מה שאמרתי. את מי שהאברמוביצ'ים מהללים ומאתגרים, סופו שייתן את הסחורה של יהודה ושומרון".

דבריו של נתניהו כוונו גם לעבר גורמים בציונות הדתית, שקראו בימים האחרונים לסיום כהונתו, בשל כשלונו להקים ממשלה, ולבחירת מנהיגות חדשה לליכוד, שתוכל להגן על האינטרסים של הימין: "אני לא מדבר רק על הכרת הטוב. אני מדבר על הכרת האינטרס האישי. מי שמבקע את המחנה שלנו – בעצם מפקיר בעת הזאת את יהודה ושומרון, כי ההגנה על יהודה ושומרון הייתה ותהיה נדבך יסוד במדיניות שאני מוביל, ואני מתכוון להמשיך להוביל".

(קרדיט: ועידת מקור ראשון, מתוך הטוויטר של נתניהו)

תגיות:כחול לבןבנימין נתניהובני גנץבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה