חדשות בארץ

נתניהו קרא לבחירה ישירה; כחול לבן: ספין חלול

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, להתמודד מולו על ראשות הממשלה בבחירות ישירות: "תנו לעם להחליט מי ינהיג אותו". כחול לבן: "הצעה חלולה, שכל מטרתה להסיט את האש מנתניהו הנאשם בשלושה תיקי שחיתות חמורים"

אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא אמש (מוצאי שבת) ללכת לבחירות ישירות לראשות הממשלה, בהתמודדות בינו ובין יו"ר כחול לבן, בני גנץ. בסרטון שפרסם ברשת, אמר נתניהו: "בשבועות האחרונים הלכתי כברת דרך, לא חסכתי שום מאמץ כדי להקים ממשלת אחדות וכדי להימנע מבחירות מיותרות. עדכנתי את בני גנץ ואחרים בכחול לבן בחומר מודיעיני ומדיני רגיש מאוד. הם יודעים היטב מהם האיומים מצד איראן, הם יודעים היטב את ההזדמנויות הכבירות מול ארצות הברית ומדינות ערב, ובכל זאת הם לא שמים את האינטרס הלאומי בראש מעייניהם אלא את הפנטזיה האישית של יאיר לפיד להיות ראש ממשלה".

"זה עדיין לא מאוחר מדי", ציין ראש הממשלה. "אבל אם הם לא יתעשתו ולא יקימו ממשלת אחדות לאומית, יש דבר אחד נוסף שאפשר לעשות כדי למנוע בחירות מיותרות לכנסת – לבחור בחירה ישירה לראשות הממשלה בין בני גנץ וביני. כחול לבן, אתם כל הזמן אומרים שאתם יודעים מה העם רוצה, אז אני אומר דבר פשוט: תנו לעם להחליט מי ינהיג אותו, ולא לאף אחד אחר – גם לא לתקשורת".

(סרטון: חשבון הטוויטר של נתניהו)

בתגובה לדבריו של נתניהו, נמסר מכחול לבן: "אנחנו עוסקים במניעת בחירות יקרות ומיותרות, ולא בספינים חלולים להחזרת שיטת בחירה שניפצה את המשילות והמערכת הפוליטית ונכשלה כישלון חרוץ. שינוי שיטת הבחירות בהליך בזק עלול להביא אותנו בדיוק לאותו המקום בו אנחנו נמצאים היום, ולכן מדובר בהצעה חלולה שכל מטרתה להסיט את האש מנתניהו הנאשם בשלושה תיקי שחיתות חמורים, שהוא האחראי היחיד בגרירת מדינת ישראל לבחירות בפעם השלישית".

חבר הכנסת גדעון סער (הליכוד), שהצהיר על כוונתו להתמודד מול נתניהו בפריימריז לראשות הליכוד, הביע הבוקר את התנגדותו לבחירות ישירות בין נתניהו וגנץ. "זה נראה כמהלך שאין לו סיכוי לעבור בימים הספורים שנותרו לכהונת הכנסת", אמר בריאיון לכאן ב'. "לגופו של עניין, הליכוד תמיד התנגד לרעיון הבחירה הישירה, והיא בוטלה בצדק כעבור שנים ספורות. אין לשנות שיטת ממשל בחטף כדי לנסות לפתור סיטואציה פוליטית רגעית. זה גם לא יפתור את הסיטואציה הזו, כי הרי אנחנו נשארים בשיטה הפרלמנטרית, אתה צריך רוב בכנסת. הבעיה שלנו היום היא שאיבדנו את הרוב בכנסת. למרבה הצער, כל עוד נתניהו ימשיך להוביל את הליכוד לא יהיה לנו רוב בכנסת, לכן השאלה היא איך פותרים את בעיית הרוב בכנסת. כל השאר בעיניי זה ספינים".

תגיות:בני גנץהליכודכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה