חדשות בארץ

בתגובה לירי הרקטות: צה"ל תקף ברצועה

הפלסטינים שיגרו אמש שלוש רקטות לעבר יישובי עוטף עזה. בחסדי שמיים, הרקטות יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל. בתגובה, תקף חיל האוויר יעדי טרור של חמאס ברצועה. בני גנץ: "אנחנו נשנה את המציאות הביטחונית בדרום – נחזיר את ההרתעה שנתניהו מחק"

תמונת ארכיון (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)תמונת ארכיון (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה (ראשון) מספר יעדי טרור ברצועת עזה, וזאת בתגובה לירי הרקטות אמש לעבר שטח ישראל. בין המטרות שהותקפו – מחנה צבאי של חמאס, ובו מחסנים, משרדים ועמדות שמירה. בנוסף, הושמדה עמדה צבאית השייכת לכוח הימי של חמאס בצפון הרצועה.

התרעת צבע אדום הופעלה אמש סמוך לשעה 21:00 במרחב עוטף עזה ובעיר שדרות. מצה"ל נמסר לאחר מכן, כי זוהו שלושה שיגורים לעבר שטח ישראל. בחסדי שמיים, שלושת השיגורים יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל. צוותי מד"א טיפלו בגבר כבן 27, באשה כבת 40 ובילדה כבת 10, שנחבלו באורח קל בדרכם למרחב המוגן. בנוסף, טופלו שני נפגעי חרדה. למרכז הרפואי ברזילי באשקלון פונתה נפגעת חרדה בת 54 משדרות, עם חבלה קלה ברגלה.

בתגובה לירי הרקטות, אמר יו"ר כחול לבן, בני גנץ: "קיבלנו הערב עוד שלוש תזכורות מכיוון עזה לכך שאזרחי ישראל כולם, ותושבי הדרום בפרט, מצפים מאיתנו לעסוק בביטחונם. לא בספינים ולא ברכילות פוליטית. אנחנו נשנה את המציאות הביטחונית בדרום – נחזיר את ההרתעה שנתניהו מחק".

יו"ר מפלגת העבודה-גשר, חבר הכנסת עמיר פרץ, הגיב: "הגיע הזמן לומר לציבור ביושר: ממשלות הימין ששולטות כאן כבר עשור, ובראשן נתניהו, נכשלו כישלון חרוץ בהשגת שקט לתושבי ישראל בכלל, ולתושבי הדרום בפרט. הצהרות על מיטוט החמאס התחלפו בניסיון להידבר עם ארגון הטרור בתקווה להשגת הסדרה. צה"ל ממלא את משימותיו בנחישות ובמקצועיות, אך ממשלה ללא מדיניות גורמת לשחיקה של ההרתעה ושל ההישגים הצבאיים".

חבר הכנסת גדעון סער (הליכוד) מתח ביקורת על מדיניותו של ראש הממשלה. "הירי מעזה הערב מעיד פעם נוספת על כשלון המדיניות מול עזה", כתב בטוויטר, "גם התשה באמצעות ירי רקטות על יישובי הדרום, וגם המשך ההתעצמות של החמאס והג'יהאד האסלאמי. 'הסדרה', שתאפשר את המשך בניין הכוח של החמאס והג'יהאד האסלאמי בעזה, היא שגיאה אסטרטגית חמורה עליה תשלם ישראל בריבית בעתיד".

 

תגיות:חמאסרצועת עזהרקטותצבע אדום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה