חדשות בארץ

ההצעה המפתיעה של ח"כ מהעבודה לפתרון הפלונטר, חשד לפיגוע בארה"ב

במפלגת העבודה התנערו מהצעתו של ח"כ בר לב להמליץ על יולי אדלשטיים להרכבת הממשלה, המשנה ליועמ"ש רז נזרי תקף את דבריה של עמיתתו דינה זילבר נגד המתקפות על מערכת המשפט, חניך קורס טיס סעודי חוסל לאחר שנחשד בביצוע פיגוע בבסיס חיל האוויר בפלורידה, זריף טוען כי הניסוי במרכז הארץ כוון נגד איראן, ארה"ב מבצעת חילופי אסירים עם טהראן ברקע המתיחות הגוברת בין המדינות, והגשם ממשיך - גם השבוע. כל מה שחשוב לדעת

אא

ההצעה לפתרון הפלונטר הפוליטי שהביכה את מפלגת העבודה: "רעיון פרטי שלו". חבר הכנסת עמר בר לב (העבודה) הביך היום את מפלגתו כאשר באירוע בתל אביב העלה הצעה לפיה ייאספו 61 חתימות להרכבת הממשלה עבור בכיר הליכוד, ח"כ יולי אדלשטיין, זאת, בניגוד לעמדת המפלגה הרשמית התומכת ביו"ר כחול לבן, בני גנץ, כמועמד המחנה להרכבת הממשלה. במפלגת העבודה מיהרו להתנער מדבריו של בר לב והבהירו: "אנחנו מכבדים מאוד את ח"כ בר לב אך מדובר ברעיון פרטי שלו".

מחלוקת במערכת המשפט: המשנים ליועמ"ש התעמתו. יממה לאחר נאום התוכחה של המשנה ליועמ"ש, עו"ד דינה זילבר, בעקבות המתקפה על מערכת המשפט, בו קראה לציבור לסייע במאבק בדה-לגיטימציה נגדה, היום תקף עמיתה למקצועה, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, בחריפות את דבריה. "לדינה היה נאום מעולה, כתוב מופלא, שניכר שנכתב מהלב", אמר נזרי בנאומו בכנס העמותה למשפט ציבורי בחיפה. "הבעיה שלי היא הטון שיוצא מאתנו בנושאים הללו, שממנו משתמע שאנחנו תמיד צודקים ו'הם' המסיתים בני החושך". לפי נזרי, "הנאום של דינה זכה בצדק למחיאות כפיים, אבל בציבורים בהם יש לנו בעיית אמון קשה, הוא לא השיג את מטרתו ואולי להפך".

חשד לפיגוע בארה"ב: חניך קורס טיס סעודי ש"שנא את הרוע של ארה"ב". בארה"ב חוקרים הבוקר אם תקרית הירי שהתרחשה אתמול בבסיס חיל האוויר בפלורידה, בה נהרגו שלושה בני אדם, היא אירוע טרור. היורה, מוחמד א-שמראני, שנורה למוות, היה איש חיל האוויר הסעודי שנכח במקום במסגרת תכנית אימונים משותפת לצבאות מדינות בריתה של ארצות הברית.

לפי כמה פרסומים, אל-שמרני התבטא בעבר נגד ארה"ב וישראל, ואחד מציוציו האחרונים בחשבון הטוויטר שלו נגע להכרזה האמריקנית על ירושלים כבירת ישראל. ריטה כץ, העומדת בראש חברת המודיעין SITE, חברת מודיעין המנטרת את פעילותם ברשת של גורמי טרור, אמרה כי זוהה אדם שזהותו תואמת לזו של הסעודי החשוד, שכתב מניפסט ברשתות החברתיות שעות ספורות קודם הירי. "אמריקנים – אני לא נגדכם עקב היותכם אמריקנים, אני לא שונא אתכם בגלל החופש שלכם, אני שונא אתכם כי מדי יום אתם תומכים, מממנים ומבצעים פשעים לא רק נגד מוסלמים, אלא נגד האנושות בכלל", כתב.

"מה שאני רואה הוא שאמריקה תומכת בישראל שפולשת למדינות המוסלמיות", נכתב. "אני רואה פלישה של מדינות רבות על ידי הכוחות שלה. אני רואה את גואנטנמו. אני רואה טילי שיוט, פצצות מצרר, מל"טים", המשיך וכתב: "אני נגד רשע, ואמריקה הפכה למדינת רשע".

איראן על הניסוי במרכז הארץ: "טיל גרעיני המכוון לאיראן". שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, טען אתמול כי ישראל ביצעה ניסוי בטיל גרעיני המכוון לעבר ארצו, זאת, מספר שעות אחרי שמערכת הביטחון ביצעה ניסוי שיגור של מערכת הנעה רקטית מבסיס במרכז הארץ. "ארצות הברית, בריטניה, צרפת וגרמניה, מעולם לא התלוננו על הארסנל הגרעיני היחיד במערב אסיה, שמכיל טילים שפותחו מלכתחילה לנשיאת ראשי קרב גרעיניים, אך היא מלאה בטענות כלפי הטילים הקונבנציונליים שלנו שנועדו לצורכי הגנה", תקף זריף בטוויטר.

על רקע המתיחות בין המדינות: טהראן שחררה סטודנט אמריקני שהורשע בריגול. איראן שחררה היום סטודנט אמריקני שהיה עצור בטהראן במשך יותר משלוש שנים לאחר שהורשע בריגול ונדון ל-10 שנים בכלא, במסגרת עסקת חילופי אסירים הנערכת ברקע המתיחות הרבה עם וושינגטון. לפי שני בכירים אמריקניים, הסטודנט האמריקני, שיו וונג, הוטס במטוס של ממשלת שווייץ מטהראן לציריך שם נפגש עם בריאן הוק, השליח המיוחד של מחלקת המדינה לענייני איראן.

ארצות הברית, בתמורה, שחררה את מסעוד סולימאני, מדען איראני שנעצר בשדה התעופה בשיקגו בשנה שעברה והורשע בהפרת סנקציות הסחר האמריקאיות נגד איראן. בארצות הברית אמרו כי שחרורו של סולימאני היה נמוך ביותר משום שממילא הוא היה אמור להשתחרר מהכלא בחודש הבא לכל המוקדם, מה שאולי עשוי ללמד על סמליות העסקה.

 

תחזית מזג האוויר

מזג האוויר שליווה אותנו בסוף השבוע האחרון שלימד על מגמת התקררות קלה וגשמים מקומיים, יימשך גם בשבוע הקרוב וכבר מחר (ראשון) צפויים גשמים בשעות אחר הצהריים המלווים בסופות רעמים יחידות. הגשמים עשויים להתחזק בהדרגה ולהתפשט עד למרכז הארץ והמעלות יהיו נמוכות מהרגיל לעונה.

ביום שני צפוי גשם המלווה לפרקים בסופות רעמים. הגשם עשוי לרדת מצפון הארץ ועד לנגב, וקיים חשש לשיטפונות במספר אזורים, כמו גם להצפות במישור החוף ובשפלה. בחרמון אף ייתכן שלג.

ביום שלישי צפויים גשמים מקומיים, קלים ברובם, מצפון הארץ ועד לצפון הנגב. הטמפרטורות יוסיפו להיות מעט נמוכות מהרגיל לעונה אך הגשמים ייפסקו במהלך היום.

טמפרטורות החזויות הלילה ומחר: קריית שמונה 16-9, קצרין 14-8, צפת 12-7, טבריה 19-12, נצרת 15-9, חיפה 18-13, תל אביב 18-13, ירושלים 13-8, אשקלון 18-13, עין גדי 23-15, באר שבע 18-9, ערד 16-9, מצפה רמון 14-8 ואילת 24-13.

תגיות:עמר בר לברז נזרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה