חדשות בארץ

נתניהו ברקע דיווח על תקיפת יעד איראני בסוריה: "עסוקים מאוד בסוגיה האיראנית"

לפי הדיווחים הערב, מחסן אמצעי לחימה של משמרות המהפכה הותקף מהאוויר, בשדה התעופה באזור אל-בוכמאל השוכן סמוך לגבול סוריה-עיראק. עד כה אף גורם לא נטל על כך אחריות, אולם באזור יוחסו בעבר לישראל תקיפות רבות. נתניהו בפתח פגישתו עם מזכיר המדינה האמריקני: "הנושא הראשון, השני והשלישי שאעלה – יהיה איראן"

נתניהו ופומפאו, הערב (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)נתניהו ופומפאו, הערב (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

זמן קצר אחרי הדיווח הערב (רביעי) על תקיפת מחסן נשק איראני בסמוך לגבול סוריה-עיראק, ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד עם מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, בליסבון בירת פורטוגל. בפתח פגישתם אמר נתניהו לעיתונאים כי "הנושא הראשון, השני והשלישי שאעלה – יהיה איראן".

לפי הדיווח ברשת "אל-ערביה" הערב, מחסן אמצעי לחימה של משמרות המהפכה הותקף מהאוויר, בשדה התעופה באזור אל-בוכמאל השוכן סמוך לגבול סוריה-עיראק. עד כה לא ידוע על נזק או על נפגעים, ואף גורם לא נטל על כך אחריות. באזור יוחסו בעבר לישראל תקיפות רבות. עדי ראייה דיווחו כי פיצוץ עז נשמע במחוז דיר-אזור, בו ישנה נוכחות רבה של המיליציות העיראקיות השיעיות, הנתמכות על ידי איראן.

קודם פגישתו עם פומפאו אמר ראש הממשלה כי מדיניותו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ באשר לסוגיית התוקפנות האיראנית הייתה "עקבית", וטען כל העת הוא פעל להפעלת לחצים עליה. לדבריו, טהראן "עדיין מנסה לתקוף אותנו משלל מקומות באזור, ואנחנו עוסקים כל העת בהתמודדות עם התוקפנות הזו". לפי נתניהו, ארצות הברית, שפרשה במאי אשתקד מהסכם הגרעין עם איראן והשיבה מאז את כל הסנקציות החריפות עליה, "היא מפתח בהתמודדות הזו".

בנוסף, נתניהו הודה למזכיר המדינה האמריקני על הצהרתו לפני כשבועיים כי ההתנחלויות הישראליות אינן מפרות את החוק הבינלאומי. "אני אסיר תודה עבור ההצהרה של מחלקת המדינה שהתנחלויות אינן לא חוקיות", אמר, "זה מקדם את השלום כי שלום מבוסס על אמת ולא על שקרים".

עם נחיתתו בבירת פורטוגל התייחס ראש הממשלה למשבר הכלכלי באיראן שהוביל לגל מחאות נרחב, והביע שביעות רצון מהמשבר האזרחי שמהווה "כר נרחב להחליש את איראן". נתניהו הוסיף כי הוא "מנהל קשר רציף עם נשיא ארצות הברית על נושא איראן".

עוד אמר נתניהו כי הוא המליץ לטראמפ, ששוהה כעת בפסגת נאט"ו בבריטניה, "לנקוט בתקיפות ולהפעיל לחצים על איראן". הוא אמר כי יש תיאום מודיעיני ומבצעי עם ארצות הברית, וטען כי טראמפ "החליט ליישם את זה, כולל הסנקציות והיציאה מהסכם הגרעין".

"זה נותן את אותותיו ביצירת לחץ גדול מאוד על איראן", הוסיף ראש הממשלה. "המשאבים הכלכליים שלה מתחילים להימתח בזמן שהיא מנסה להרחיב את האימפריה שלה, כמו שהיא קוראת לה, וזה יוצר גם בעיות פוליטיות וגם בעיות של שליטה, כולל באיראן, לכן יש כאן כר נרחב להחליש את איראן".

תגיות:איראןסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה