חדשות בעולם

לאחר שמנהיגי העולם עלבו בו: טראמפ מקצר את ביקורו בנאט"ו

ברקע הסרטון המראה את מנהיגי העולם מלגלגלים על הנשיא האמריקני, טראמפ הודיע בחשבון הטוויטר שלו כי הוא מבטל את מסיבת העיתונאים ועולה בחזרה על המטוס לוושינגטון "כי עשינו כבר כל כך הרבה כאלו ביומיים האחרונים". סיבה אפשרית נוספת לקטיעת ביקורו עוד קודם מסיבת העיתונאים נעוצה בדיונים בחקירת ההדחה שייערכו היום בוועדת המשפט של בית הנבחרים

טראמפ (צילום: שארטסטוק)טראמפ (צילום: שארטסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הערב (רביעי) על קיצור ביקורו בפסגת נאט"ו בלונדון וביטול מסיבת העיתונאים שתוכננה להערב. ההודעה על חזרתו הבלתי-צפויה לוושינגטון מגיעה שעות לאחר הפצת הסרטון בו נראים ראשי המדינות, בהם בריטניה וצרפת, לועגים על טראמפ במהלך קבלת הפנים בארמון בקינגהאם בבירה. טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא מבטל את מסיבת העיתונאים ועולה בחזרה על המטוס לוושינגטון "כי עשינו כבר כל כך הרבה כאלו ביומיים האחרונים".

עוד אמר טראמפ כי פגישותיו עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, היו "נהדרות" ומסר כי קודם שיעזוב ייפגש גם עם מנהיגי דנמרק ואיטליה. נוסף לפרסומה של השיחה המביכה, סיבה אפשרית נוספת לקטיעת ביקורו עוד קודם מסיבת העיתונאים נעוצה בדיונים בחקירת ההדחה שייערכו היום בוועדת המשפט של בית הנבחרים.

בתיעוד, שנקלט במצלמות תאגיד השידור הקנדי, נראה ראש הממשלה הקנדי ג'סטין טרודו יחד עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, מקבילו הבריטי בוריס ג'ונסון וראש ממשלת הולנד מארק רוטה. המנהיגים פטפטו ביניהם על התנהגותו יוצאת הדופן של טראמפ ביום הראשון של הפסגה, כאשר שוחח עם עיתונאים יותר משעתיים וגרם לאיחור של כ-40 דקות. צוותו של הנשיא האמריקני טען כי האיחור נוצר בעקבות "פקקים ועומסים בלונדון", אבל את המנהיג הבריטי זה לא סיפק והוא לגלג על טראמפ בפני עמיתיו: "האם זו הסיבה שהוא איחר"?

המנהיגים מרכלים על טראמפהמנהיגים מרכלים על טראמפ

"הוא איחר משום שהוא מתחיל עם מסיבת עיתונאים של 40 דקות, ככה בלי הכנה", השיב טרודו והוסיף כשהוא מהנהן בהתלהבות "כן, כן!"

בחלק אחר של השיחה טרודו אמר: "אפשר לראות את הלסת של הצוות שלו נשמטת לרצפה". מקרון נראה מגיב בשיחה, אך משום שגבו מופנה למצלמה לא ניתן לשמוע את דבריו. אף אחד מהמנהיגים לא שם לב שהמצלמות מכוונות. שעות לאחר פרסום הסרטון הגיב טראמפ על דבריו של טרודו וכינה אותו "דו פרצופי".

טראמפ טען כי טרודו לגלג עליו רק משום שבמהלך פגישתו אתמול, הכריז טראמפ כי קנדה לא מעבירה מספיק כספים לנאט"ו. "חשפתי שהוא לא משלם, אפילו לא שני אחוזים, ואני חושב שהוא לא שמח שעשיתי את זה", אמר במסיבת עיתונאים. "תראו, אני מייצג את ארצות הברית וקנדה צריכה לשלם הרבה יותר ממה שהיא משלמת – גם ראש הממשלה מבין את זה, לכן הוא לא מרוצה", אמר טראמפ.

תגיות:דונלד טראמפנאט"ו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה