חדשות בארץ

תיעוד: כך נעצרו פעילי דאע"ש שתכננו פיגוע ביום העצמאות

המשטרה פרסמה תיעוד ממעצרם של שני תושבי ג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים, שתכננו לבצע פיגועי טרור בירושלים בשם ארגון דאע"ש. מסתערבים ולוחמים של מג"ב עצרו את השניים בסוף חודש אוקטובר, ובתחילת השבוע הוגש נגדם כתב אישום

אא

(קרדיט צילום: דוברות המשטרה)

המשטרה פרסמה היום (רביעי) תיעוד ממעצרם של שני פעילי דאע"ש, תושבי הכפר ג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים, שתכננו לבצע פיגוע טרור בירושלים במהלך יום העצמאות.

עשרות מסתערבים ולוחמים של משמר הגבול מג"ב פשטו ב- 28 באוקטובר על שני בתים בג'בל מוכבר, ועצרו את אחמד ג'עביס, בן 21, ובאסל עבידאת, בן 19. "זו הייתה פעילות מתוכננת מראש. המידע אודות מיקומם של הנאשמים היה ברשותנו, וברגע שהתנאים הבשילו הפעלנו כוחות מסוערבים וגלויים למעצרם במקביל בשני בתים שונים בכפר", אמר קצין המסתערבים של מג"ב שפיקד על המבצע.

בתחילת השבוע הגישה פרקליטות מחוז ירושלים כתבי אישום נגד שני המחבלים, בגין חברות בארגון טרור ואיסור פעולה ברכוש טרור. על פי כתב האישום, השניים פעלו ביחד ובנפרד כדי להזדהות עם ארגון דאע"ש, לתמוך בו ולהצטרף לשורותיו בדרכי פעולה שונות.

עוד עולה מכתב האישום, כי בחודש ספטמבר האחרון דנו הנאשמים בהוצאתם לפועל של פיגועי טרור רצחניים במוקדים שונים בירושלים או בבסיס צבאי באזור בקעת הירדן, שנועדו להרוג כמה שיותר יהודים בשם דאע"ש. הם בחנו את האפשרות לרכוש נשק לצורך ביצוע פיגוע ירי ברחבת עיריית ירושלים בכיכר ספרא ובבריכת הסולטן, במהלך חגיגות יום העצמאות. לחלופין, במידה ולא יוכלו להשיג נשק, הם שוחחו על האפשרות לבצע פיגוע דקירה.

בנוסף לכך, במהלך השנים 2019-2016 גלשו הנאשמים באתרי אינטרנט שונים העוסקים בפעילות הצבאית, הדתית והפוליטית של דאע"ש. הם אף צפו בסרטוני הדרכה והחזיקו בחוברות הדרכה לייצור חומרי נפץ ורקטות. בחודש יוני האחרון ניסה עבידאת להצטרף לכוחות דעא"ש בסיני, אך לא הצליח להגיע לשטחה של מצרים. כחלק מפעילותו בארגון הטרור, גייס ג'עביס סכום של כ- 2000 שקלים והעבירו לדאע"ש באמצעות אדם נוסף.

מהמשטרה נמסר, כי "היחידות המיוחדות של המשטרה, לרבות של משמר הגבול, ימשיכו לפעול ביצירתיות ובנחישות יחד עם כל ארגוני הביטחון במטרה לסכל טרור ולשמור על חייהם של אזרחי ישראל בכל רחבי הארץ".

תגיות:מג"בירושליםדאע"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה