חדשות בארץ

מיקי זוהר: "לא ננהל יותר משא ומתן עם כחול לבן, הם לא רלוונטיים"

יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, תקף את ראשי כחול לבן והאשים אותם בכשלון המגעים להקמת ממשלת אחדות: "אין מה לדבר עם החבורה הזו". הוא הבהיר, כי האופציה היחידה למניעת בחירות היא הקמת ממשלת ימין צרה יחד עם ישראל ביתנו, אך ציין כי אינו אופטימי: "אני נערך למערכת בחירות נוספת"

מיקי זוהר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)מיקי זוהר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

יו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, מתח הבוקר (רביעי) ביקורת חריפה על ראשי כחול לבן. "ממשלת אחדות עם כחול לבן לא תקום, הם לא רלוונטיים יותר ולא ננהל אתם יותר משא ומתן", אמר בראיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן רשת ב'. "אין מה לדבר עם החבורה הזו. הם החליטו מראש שהם לא מעוניינים להצטרף אתנו לממשלה, הם פסלו את כל הרעיונות שהבאנו, והבאנו רעיונות מרחיקי לכת – כמו חמישה חודשי כהונה לנתניהו. הלכנו הכי רחוק שאפשר".

"היומרנות של גנץ והשנאה של לפיד לנתניהו מונעת ממדינת ישראל הישגים אדירים", הוסיף יו"ר סיעת הליכוד. "אני נערך למערכת בחירות נוספת – זה הכיוון שאליו אנחנו הולכים. האופציה היחידה שנותרה היא ממשלת ימין צרה, אך יש לה אחוזים נמוכים של סיכויים".

זוהר ציין, כי בשבועות האחרונים הוא מנהל מגעים עם ישראל ביתנו והמפלגות החרדיות, על מנת להניען לפשרות שיאפשרו הקמת ממשלת ימין צרה: "זה בינתיים לא הולך. יש פערים אדירים בין ליברמן לחרדים, ובינתיים אף אחד לא עושה ולו צעד קטן לקראת השני. לכן הסיכוי לבחירות גבוה בהרבה מהסיכוי לממשלת 63". עם זאת, לדבריו "אם וכאשר תהיה התעשתות, יכול להיות שנמצא את עצמנו בממשלת ימין כפי שחלמנו. הסיכוי לכך לא גבוה, אבל הוא קיים, כי השטח של ישראל ביתנו מפעיל לחץ על ליברמן להצטרף לממשלה".

נתניהו וגנץ נפגשו אמש בקריה בתל אביב, בניסיון נוסף להגיע להסכמות שיאפשרו את כינונה של ממשלת אחדות. הפגישה ארכה 45 דקות בלבד, ובסיומה החליפו הצדדים ביניהם האשמות הדדיות. בליכוד אמרו כי "כדי למנוע בחירות מיותרות ולהקים ממשלת אחדות, ראש הממשלה נתניהו הציע לעגן בחקיקה יצירתית את הסדר הרוטציה, שמונע מכל צד להפר אותו. למרות זאת, וחרף ויתורים מרחיקי לכת, כחול לבן ממשיכים לסרב להקמת ממשלת אחדות, בשל הווטו שהטיל יאיר לפיד נגד הקמת ממשלת אחדות".

בכחול לבן טענו מנגד כי "יו"ר הליכוד לא הביא שום הצעה חדשה התואמת את מצבו המשפטי ואת ההכרה בהפסד בבחירות, או שום הצעה חדשה בכלל. בפגישה אף סירב להתחייב על קווי יסוד לממשלה או כי יימנע מחתירה לחסינות אישית. בקיצור – נתניהו החליט בחירות. למרות זאת, נמשיך עד הרגע האחרון לנסות ולמצות כל סיכוי להקים ממשלה של שותפות ואחדות. מילים שככל הנראה זרות לנתניהו".

בתגובה להודעת כחול לבן, נמסר בהמשך מהליכוד כי "נושא קווי היסוד לא עלה בפגישה, לא הבלוק, וראש הממשלה נתניהו לא התייחס כלל לנושא החסינות – אלה תירוצים של גנץ כדי למנוע ממשלת אחדות, רק בגלל שיאיר לפיד לא מוכן לכך"

חילופי ההאשמות המשיכו לאחר מכן בטוויטר. גנץ כתב כי "נתניהו הוכיח היום שוב: במקום שישראל תהיה לפני הכל, אצלו החסינות לפני הכל". נתניהו הגיב לאחר מספר דקות כי "גנץ הוכיח היום שוב: במקום שישראל תהיה לפני הכל, אצלו יאיר לפיד לפני הכל". בתגובה, כתב לפיד כי "נתניהו הוכיח היום שבמקום ישראל לפני הכל, הנסיונות הנואשים לסכסך לפני הכל".

תגיות:הליכודכחול לבןמיקי זוהרבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה