חדשות בארץ

אסון בירושלים: צעירה נמחצה למוות מתחת לרכבת הקלה

הולכת רגל כבת 19 נפלה מסיבה לא ברורה בין שני קרונות של הרכבת הקלה בירושלים, ונלכדה מתחת לגחון הרכבת. כוחות ההצלה חילצו אותה ללא רוח חיים. ארבע מחברותיה לקו בהתקף חרדה, ופונו לבית החולים שערי צדק בעיר

(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
אא

הולכת רגל כבת 19 נהרגה הלילה (רביעי) ברחוב יפו בירושלים, סמוך למתחם התחנה המרכזית, לאחר שנפלה בין קרונות הרכבת הקלה ונלכדה מתחת לגחונה. חמישה צוותי כיבוי והצלה הרימו את קרון הרכבת וחילצו את הצעירה, אך חובשים ופראמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותה במקום. ארבע מחברותיה, שהיו יחד עמה, לקו בהתקף חרדה ופונו לבית החולים שערי צדק. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות התאונה הקטלנית.

פאראמדיק מד"א, עוז פולק, סיפר: "מדובר בתאונה קשה ומזעזעת, כשהגענו למקום המראה היה קשה, ראינו צעירה כבת 19 לכודה מתחת לרכבת, היא הייתה ללא נשימה וללא דופק, ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותה. ארבע מחברותיה, שהיו עדות לתאונה, לקו בהתקף חרדה, ולאחר טיפול רפואי פינינו אותן להמשך טיפול בבית חולים".

משה חמד, מתנדב זק"א שהגיעה לזירה, הוסיף: "כשהגעתי לזירה ראיתי מראות קשים. נערה צעירה בת 19 הייתה לכודה מתחת לגחון הרכבת, כשהיא ללא הכרה וסובלת מפגיעה רב-מערכתית. אזרחים שהיו במקום סיפרו לי שהנערה ככל הנראה רצתה לעלות לרכבת, ומסיבה שאינה ברורה החליקה, נפלה ונלכדה מתחת לרכבת. לוחמי האש חילצו אותה כשהיא ללא רוח חיים, ופראמדיק מד"א נאלץ לקבוע את מותה במקום".

רב רשף ניסים לוי, מפקד האירוע מטעם כבאות והצלה לישראל, סיפר: "הוזנקנו כחצי שעה לאחר חצות לאזור התחנה המרכזית בירושלים, עקב דיווח על אדם שנלכד מתחת לגלגלי הרכבת הקלה. הגענו למקום תוך זמן קצר מאוד, עם כוח של חמישה צוותי חילוץ והצלה. מיד כשהגענו לזירה, ראינו לצערנו כי מדובר בנערה צעירה, שנפלה מסיבה כלשהיא בין קרונות הרכבת, נדרסה ונהרגה ככל הנראה במקום".

לוי ציין כי "פעולות החילוץ של ההרוגה מתחת לרכבת הקלה היו מורכבות מאוד, עקב הנסיבות הטראגיות ומורכבות הזירה, והמראות היו קשים ביותר. השתמשנו בכלי חילוץ מתקדמים, פנאומטיים, מכאניים והידרואליים בכדי להרים את הרכבת באוויר, ובסיוע לוגיסטי של אנשי הרכבת הקלה הרמנו את הרכבת וחילצנו את הנערה כאמור כשהיא למרבה הצער ללא רוח חיים".

מחברת סיטיפס, מפעילת הרכבת הקלה, נמסר כי "מסיבה לא ברורה הבחורה נפלה בין שני הקרונות המחוברים של הרכבת הקלה, בזמן שהרכבת הייתה בנסיעה. צוות מד"א שהגיע למקום קבע את מותה. אנו פועלים בתיאום מלא מול המשטרה אשר בודקת את האירוע, ושולחים את תנחומינו למשפחת ההרוגה".

תגיות:הרכבת הקלהירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה