חדשות בארץ

ליברמן לכחול לבן: תנו לנתניהו לכהן ראשון או שאצטרף לממשלת ימין צרה

ליברמן העביר לכחול לבן מסרים לפיהם אם לא יסכימו שבנימין נתניהו יכהן כראש ממשלה ראשון ברוטציה, הוא יצטרף לממשלת ימין צרה. עם זאת, בכחול לבן אינם יודעים להעריך האם מדובר ב"תרגיל נוסף" של יו"ר ישראל ביתנו מתוך ניסיון להפעיל עליהם מכבש לחצים, או שמדובר בכוונה אמיתית שלו

ליברמן (צילום: פלאש 90)ליברמן (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן העביר לכחול לבן מסרים לפיהם אם לא יסכימו שבנימין נתניהו יכהן כראש ממשלה ראשון ברוטציה, הוא יצטרף לממשלת ימין צרה – כך דווח הערב (שלישי) ב'הארץ'. בד בבד, מוקדם יותר היום דווח כי חברי כנסת בסיעה פנו ליו"ר ישראל ביתנו בבקשה למנוע  בחירות שלישיות ולהיכנס לממשלת ימין צרה – עליה הצהיר בעבר כי לא יתמוך באף תרחיש.

הבוקר נפגשו חברי הכנסת מטעם ישראל ביתנו, עודד פורר וחמד עמאר, עם יו"ר המפלגה וקראו לו לבדוק היתכנות לצמצום הפערים עם הסיעות החרדיות. לפי הדיווח בחדשות 12, גורמים בישראל ביתנו אמרו כי "אופציית האחדות עדיין עדיפה מבחינת מפלגתם, אך אסור לוותר על האפשרות של ממשלת ימין צרה כי אופציית הבחירות היא גרועה ביותר". עם זאת, לפי הדיווח הערב, בכחול לבן לא יודעים להעריך האם מדובר ב"תרגיל נוסף" של יו"ר ישראל ביתנו מתוך ניסיון להפעיל עליהם מכבש לחצים, או שמדובר בכוונה אמיתית שלו.

ליברמן התייחס לדיווח בריאיון לערוץ הכנסת ולא פסל כניסה לממשלה צרה, חרף העובדה כי לפני כשבועיים, עם הודעת גנץ על החזרת המנדט לנשיא המדינה, הוא שלל זאת בתוקף. "בחירות או ימין צרה - לא יודע מה יותר גרוע, אבל אני מבין את אי שביעות הרצון בסיעה", אמר ליברמן והוסיף: "מבין את הח"כים בישראל ביתנו שמתקוממים נגד התנהלות כחול לבן".

אתמול אמרה חברת הכנסת איילת שקד (הימין החדש) כי כל ראשי בלוק הימין מתחייבים במסגרת ממשלת האחדות – אם תקום – שבמידה ונתניהו לא יעמוד במילתו ולא יפנה את כסאו ברוטציה עם גנץ, הם יישארו בממשלה עם כחול לבן ולא יפרקו את הקואליציה. בראיון לחדשות 13, שקד התייחסה למתווה שהציע יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, לפיו נתניהו יכהן כראש ממשלה במשך חצי שנה ולאחר מכן יוחלף בגנץ, והבהירה: "אם הליכוד מחליטים לפרק את הממשלה אחרי חצי שנה, אנחנו, כל הבלוק, נישאר עם גנץ". שקד כינתה את הצעת הליכוד "סופר הגונה", והוסיפה כי "אם אנחנו הולכים לבחירות אז בכל מקרה נתניהו יישאר ראש ממשלה חצי שנה, אז בשביל מה לגרום לשסע החברתי הזה, לבזבוז מיליארדי שקלים".

שעות קודם לכן דחה ליברמן את הטענות לפיהן יחתום על שני המועמדים להרכבת הממשלה, ואמר כי מפלגתו לא תמליץ בפני נשיא המדינה על בנימין נתניהו ובני גנץ לקבלת המנדט, אם יבחין כי השניים לא מתכוונים לכונן ממשלת אחדות. "כרגע ההתרשמות שלי היא שהן עושות הכול כדי לקבור ממשלת אחדות ומשחקים במשחק מי אשם", אמר ליברמן.

"אנחנו עושים כל מאמץ, הבטחנו שנהפוך כל אבן כדי למצות כל דרך וזה מה שאני עושה. גם הנושא של החתימות זה עוד אבן", אמר יו"ר ישראל ביתנו. הוא הוסיף כי ביומיים הקרובים תמשיך סיעתו לקיים פגישות עם שתי המפלגות, אך "אם לא נצליח למצות הליכים השבוע, אז כנראה שתי המפלגות הצליחו לקחת אותנו לבחירות נוספות".

ליברמן שב וטען כי מפלגתו לא תצטרף או תתמוך בממשלה צרה. "הדבר הכי נוח היה להצטרף לממשלה צרה עם ליכוד או כחול לבן. הייתי מקבל ממלא-מקום ראש הממשלה, שר הביטחון וכל התיקים שהייתי רוצה, אבל לא עשינו את זה כי ישראל זקוקה לממשלה רחבה. המדינה תפסיד במקרה כזה. ממשלה צרה זה לא רק פשרות, זה יכולת לתפקד בכנסת ובממשלה ולקבל החלטות קשות וממשלה צרה לא תאפשר את זה", לשון ליברמן.

תגיות:אביגדור ליברמןבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה