חדשות בארץ

לאחר שהיועמ"ש המליץ עליו: אוחנה ראיין את למברגר לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה

למברגר, שאתמול קיבל את המלצת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, הינו המועמד הראשון שרואיין לתפקיד, ובימים הקרובים צפוי אוחנה לראיין את שלושת המועמדים הנוספים

למברגר (צילום: דוברות משרד המשפטים)למברגר (צילום: דוברות משרד המשפטים)
אא

שר המשפטים אמיר אוחנה ערך היום (שלישי) ראיון עם המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, עו"ד שלמה (מומי) למברגר, לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה. לפי הדיווח ב'וואלה', למברגר, שאתמול קיבל את המלצת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, הינו המועמד הראשון שרואיין לתפקיד, ובימים הקרובים צפוי אוחנה לראיין את שלושת המועמדים הנוספים.

זולת למברגר, שנחשב למועמד מוביל לתפקיד ממלא המקום, על המשרה מתמודדים גם אורלי בן ארי-גינזברג, המשנה לפרקליטת מחוז מרכז; דן אלדד, מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה; ואושרה גז-איזנשטיין, פרקליטת מחוז תל אביב. נוסף אליהם, גם שמו של רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, הועלה כמועמד, אלא שאתמול הוא הודיע לשר המשפטים כי הוא מבקש למשוך את מועמדותו.

לפי הפרסומים אתמול, היועץ המשפטי לממשלה הבהיר בדיונים סגורים במשרד המשפטים כי במקרה שאוחנה יחליט למנות לתפקיד פרקליט המדינה אדם שאינו הולם, לדעתו, לתפקיד, הוא יסרב להגן על המינוי בבג"ץ. אמיתות דיווחים אלה התחזקו במיוחד לאחר ההודעה ששיגר מנדלבליט לשר, לפיה בשל רגישות התפקיד, האחרון יהיה חייב להיוועץ בו בתור גורם שעומד בראש מערכת התביעה. אמנם אוחנה הבהיר כי ממילא בכוונתו להיוועץ במנדלבליט ובנציב שירות המדינה, אולם היועץ טרח להדגיש בחוות דעתו כי למעשה השר יוכל לסטות מעמדתו רק "בהתקיים טעם מהותי בעל משקל מיוחד".

העימות בין מנדלבליט ואוחנה מגיע בשל העובדה כי בעוד שבועיים יסיים פרקליט המדינה שי ניצן את כהונתו. לנוכח המצב הפוליטי שאינו מאפשר מינוי קבוע, תפקיד ממלא המקום הוא לשלושה חודשים בלבד. כבר לפני כמה חודשים הודיע מנדלבליט לאוחנה כי אין בסמכותה של ממשלת מעבר  למנות פרקליט מדינה קבוע, ומשכך מסתמך השר  על חוק שירות המדינה, הקובע כי בעת הצורך במינוי בממלא מקום, בסמכותו של "השר שעם משרדו נמנית המשרה" להחליט על המינוי.

אוחנה התייחס אתמול לרשימת המועמדים שלו, ובחשבון הפייסבוק שלו כתב כי "לכל המועמדים שהזכרתי למעט אחד, ניסיון רב של עשרות שנים בניהול תיקים פליליים, בוודאי יותר מלפרקליט המדינה הנוכחי עת נכנס לתפקידו". לדבריו, "המועמד היחיד שאין לו את הניסיון הפלילי האמור הוא רז נזרי, אך הוא מפצה על כך בניסיון רב ועשיר בתחומי המשפט הציבורי ובליווי היועצים המשפטיים לממשלה לאורך השנים במגוון תיקים – כולל בתחום הפלילי".

"המועמדים כולם מוכשרים בעיני ועל כן בכוונתי לבחון את מידת התאמתם למלא את מקום פרקליט המדינה למשך שלושה חודשים (עם אפשרות להארכה לתקופה נוספת של שלושה חודשים)".

תגיות:שלמה למברגרפרקליט המדינהאמיר אוחנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה