חדשות יהדות

מעמד היסטורי מרגש: אלפי יהודים מתפללים בממלכה המרוקאית המוסלמית

במעמד מרגש התכנסו אלפי יהודים לתפילה במרוקו בראשות האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו גאב"ד מרוקו. במהלך השבת נשא הגאב"ד שיעורי חיזוק, שבהם הוא מדגיש כי בע"ה מידי שנה יהיה ראש חודש כסלו יום ההתכנסות לתפילה וחיזוק, וביקש מכל אחד מהנוכחים להתחזק בתורה וביראת שמים, ולחזק את עצמו ואת חבריו וידידיו את לימוד "ספר דברים" בשבתות

  • ה' כסלו התש"פ
צילומים: באדיבות המצלםצילומים: באדיבות המצלם
אא

במעמד מרגש התכנסו אלפי יהודים לתפילה במרוקו בראשות האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו גאב"ד מרוקו.
אל המעמד העצום, בראשות האדמו"ר, הגיעו אלפים למסע תפילות והכתרת רבני ישיבות 'שובה ישראל' בכל סניפי הישיבה ברחבי העולם, במרכז המעמד התקיימה תפילה בציון רבי חיים פינטו הגדול, והקמת אוהלי ענק לסעודות כמו ב'טישים' שולחנות האדמורים.


המעמד התקיים בשיאו של מסע אלפים למרוקו בראשות גאב"ד מרוקו הגאון רבי יאשיהו פינטו. תלמידי ישיבת שובה ישראל מכל העולם, מארה"ב אירופה וישראל, טסו ברכבת אווירית שנמשכה יומיים, ובמהלכם נחתו כל המשתתפים במדינה בזה אחר זה. במשך כמה ימים נראו יהודים בכל שדות התעופה בערי אירופה, מינכן, רומא, מדריד, פרנקפורט, וינה, פריז, איסטנבול ועוד שדות תעופה מהם מגיעות הטיסות למרקש ולקזבלנקה, כשפני כולם מועדות לקראת תחילת המסע האדיר בראשותו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו.
בערי אגאדיר, אסווארה, מרש וקזבלנקה, נראו מניינים לרוב, והמוני יהודים נערכו לרגעים הגדולים לקראת המעמד ההיסטורי שנערך ביום חמישי, ראש חודש כסלו, מעמד שטרם נראה כמותו. אלפי יהודים התכנסו למעמד אדיר של תפילה על ציונו של רבי חיים פינטו הגדול הטמון בעיר אסווארה שבמרוקו, ולאחר מכן התכנסו באוהל ענק שנבנה במיוחד בעיר להכנסת ספר תורה וסעודת מצווה.

על ציונו של הצדיק רבי חיים פינטו קרא הגאב"ד רבי יאשיהו פינטו בקול בוכים לתלמידיו לחזק את לימוד ספר דברים בשבתות. "זהו הספר מוסר הכי חזק שיש. מי שלומד ספר דברים זוכה ומתרומם לפסגות גבוהות שאי אפשר לתאר בכלל". מאוחר יותר חזר הגאב"ד על קריאתו במהלך המשא מרכזי בפני אלפי המשתתפים באוהל הענק. במשך שעה ארוכה פלפל וחידש בדברי תורה, ולאחר מכן שב ועודד על לימוד ספר דברים בשבת.
התקשורת המרוקאית הגיעה בצוותים מתוגברים וסיקרה את המעמד ההיסטורי, כמו גם נציגי בית המלוכה ומושלי הערים הגדולות שליוו את המסע, יצויין כי משטרת מרוקו, ליוותה בשיירת כבוד את מסעו של כבוד האדמו"ר והחסידים.


בסיומו של הערב פנו ההמונים למסע אל העיר קזבלנקה, כשהמוני האורחים מתאכסנים במלון הענק "גראנד מוגדור" שבמרכז העיר.
לאחר תפילת שחרית המונית שנערכה במקום, יצאו ההמונים ביום שישי לתפילה מיוחדת בציונו של רבי חיים פינטו "הקטן", שטמון בבית העלמין העתיק ה"מערה" שבמלאח בקזבלנקה, כאשר כל החסידים מצטופפים לשמוע את דברי החיזוק של האדמו"ר לקראת שבת המלכה.
עם סיום התפילה ושיעורו של גאב"ד מרוקו שבו הנוכחים למקום האירוח, שם שהו בשבת בראשות הגאב"ד, כאשר במתחם המלון בקזבלנקה הוקם אוהל ענק מיוחד, שבו נערכו הסעודות העשירות במחיצתו של הגאב"ד ובדיבוק חברים, בסעודות שהפכו לאירוע שאיש לא ישכח.


במהלך השבת נשא הגאב"ד שיעורי חיזוק, שבהם הוא מדגיש כי בע"ה מידי שנה יהיה ראש חודש כסלו יום ההתכנסות לתפילה וחיזוק, וביקש מכל אחד מהנוכחים להתחזק בתורה וביראת שמים, ולחזק את עצמו ואת חבריו וידידיו את לימוד "ספר דברים" בשבתות. 
במהלך כל המסע הדגיש הגאב"ד שוב ושוב את היחס המיוחד של מלך מרוקו מוחמד השישי ליהודי מרוקו. "אנחנו מכבדים את המלכות, זו מלכות של חסד" אמר הגאב"ד ותיאר את יחסיה המיוחדים של בית המלוכה עם העם היהודי לאורך כל הדורות.

 

תגיות:ספר דבריםהרב פינטו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה