מעניין

מצאו עיתון מגולגל משנת 1951 בתוך קופסה - ולא האמינו למה שגילו בתוכו

לפעמים החיים מזמנים אלינו הפתעות שכלל לא ציפינו להן, והסיפור שלפנינו הוא ההוכחה לכך

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

זוג שביקש להישאר בעילום שם העלה לאתר אמריקני את הסיפור (ההזוי יש לציין) שלו, והראה שלפעמים החיים מזמנים אלינו הפתעות שכלל לא ציפינו להן. בני הזוג שכינו את עצמם בשם branik12 סיפרו כי לפני מספר שנים רכשו בית ישן שנבנה בארה"ב, בתחילת שנות ה-50.

לפני שנכנסו לבית החליטו בני הזוג לשפץ אותו בשיפוץ נרחב, אך אל המרתף של הבית בן שתי הקומות - מעולם לא הגיעו. לאחרונה נכנס הבעל למרתף וגילה כי התקרה שלו מלאה באבק שיש להסיר. הוא הפשיל שרוולים והתחיל לנקות, אלא שאז צדה עינו קופסה ירוקה שמונחת בין קורות התקרה. 

לדבריו, הקופסה סיקרנה אותו, והוא החליט להוציאה כדי לראות מה יש בה. אלא שכשפתח אותה - לא האמין למראה עיניו. "כבר ברגע הראשון שהחזקתי אותה בידיי הרגשתי שיש בה משהו חשוב", מספר הבעל. 

היא הייתה קלילה יחסית, אז האופציה שאולי היא מכילה בתוכה אוסף עיתונים ישנים - נפסלה על הסף. בתוך הקופסה נח עיתון ישן ומאובק משנת 1951, ובו 3 חבילות עטופות בנייר אפייה - שבתוכם נחו עשרות שטרות דולרים בסכומים שונים. 

בחבילה הראשונה היו רק 20 דולר, אך בחבילות האחרות נחו להם עשרות שטרות של 50 ו-100 דולר. "הסתכלתי על אשתי, ואשתי הסתכלה עליי וביחד חיפשנו את המצלמה הנסתרת. היינו בטוחים שמישהו עובד עלינו, כי הרי דברים כאלה לא קורים לאנשים רגילים כמונו. לא ידענו איך לאכול את זה", הוא כותב. 

לדבריו היה שם נכס היסטורי עצום שכן חלק מהשטרות היו משנת 1928 - ששוויים מוערך כיום באלפי דולרים עכשוויים. סך הכל נמצא סכום של 45,000 דולר בקופסא, שאותם הפקידו בני הזוג בבנק. 

השלל שנמצא:

תגיות:מציאהעיתוןאוצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה