חדשות בארץ

מסתמן: אם הכנסת תתפזר בשבוע הבא – הבחירות יתקיימו ב- 25 בפברואר

ועדת הבחירות המרכזית מסרה, כי מבחינתה ניתן יהיה לקצר את מערכת הבחירות וללכת לקלפיות ב- 25 בפברואר, 75 ימים ממועד פיזורה הצפוי של הכנסת בשבוע הבא. המהלך לקיצור מערכת הבחירות יצריך שינוי חוק יסוד, ולשם כך תידרש הסכמה של 61 חברי כנסת לפחות

אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ועדת הבחירות המרכזית הודיעה אמש (שני), כי במידה והכנסת תתפזר ואזרחי ישראל ילכו שוב לקלפיות – ניתן יהיה להיערך לקיום הבחירות בתוך 75 ימים, זמן קצר יותר מ- 90 הימים שנקבעו לשם כך בחוק.

מנכ"לית הוועדה, אורלי עדס, אישרה כי קיימה פגישה בעניין עם יו"ר הוועדה המסדרת של הכנסת, אבי ניסנקורן, לבקשתו: "בפגישה הוצגו תהליכי העבודה המורכבים להם נדרשת הוועדה מכוח דיני הבחירות, ועם כל הקשיים הכרוכים, הסתמן כי המועד הקרוב ביותר בו ניתן יהיה לקיים בחירות לפי הוראות החוק הוא ה- 25 בפברואר 2020".

התאריך בו נקבה עדס מסתמך על לוח הזמנים הפוליטי הנוכחי, לפיו כהונתה של הכנסת תסתיים ב- 11 בדצמבר בחצות, בתוך תקופת 21 הימים בהם ניתן עדיין על פי חוק להרכיב ממשלה. במידה והנשיא יעניק לאחד מחברי הכנסת מנדט להרכבת הממשלה והכנסת לא תתפזר ב- 11 בדצמבר, מועד הבחירות יידחה מעבר ל- 25 בפברואר, כדי לאפשר לוועדה את זמן ההתארגנות הנדרש.

יצוין, כי המהלך לקיצור מערכת הבחירות מצריך לשנות חוק יסוד, ולשם כך נדרשת תמיכה של 61 חברי כנסת לפחות.

במערכת הפוליטית החלו כבר בהכנות לקראת הבחירות השלישיות, ובשתי המפלגות הגדולות מגבירים את קצב הטחת ההאשמות ההדדית. יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר אתמול כי לא יהיה מוכן להקמת ממשלת אחדות בראשה יעמוד בתחילת הדרך ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אני מבין שכחלק מהפשרות לא נרכיב את ממשלת החלומות עליה חלמנו, אך לא אהיה מוכן להקים את ממשלות הבלהות", אמר בישיבת סיעתו בכנסת. "אני מבין שנצטרך לקבל הצעות פשרה, אך לא הצגות פשרה".

"בניגוד לאחרים, אינני רוצה להעמיד את אזרחי ישראל בפני בחירות נוספות, יקרות ומיותרות. זה לא יעלה רק בכסף ובחוסר תפקוד של הממשלה, אלא גם בפגיעה אנושה בחוסנה ובאחדותה של החברה בישראל", הוסיף גנץ. "בפוליטיקה אי אפשר להשיג 100%. פוליטיקה היא אומנות הפשרות, ופשרות בין ערכים נכונות כשהן באות לשרת מטרות – מטרות גדולות למען העם, הארץ והחברה, ולא מטרות שבאות לשרת אינטרסים אישיים".

גנץ הצהיר, כי מפלגתו היא שניצחה בבחירות, אך היא מוכנה להתפשר ולהגיע להסכמה על רוטציה במסגרת ממשלת אחדות. "אני אחל בכהונה של שנתיים", פנה לנתניהו, "בזמן שאתה תוכל להישאר בראשות הליכוד ולטפל בעניינך. אני מבטיח שנמצא עבורך את המעמד ההולם את מצבך הייחודי, כזה שיאפשר לך לתפקד, ויאפשר לך לחזור אם תזכה את שמך".

נתניהו, שדיבר מוקדם יותר בטקס הנחת אבן פינה למפעלים חדשים באשקלון, אמר: "הצעתי לבני גנץ הצעה – בוא נממש את ההזדמנויות ההיסטוריות האלה בממשלת אחדות, שתוקם עכשיו במתכונת שהצעתי. הלכתי כאן רחוק מאוד לקראת הדבר הזה, כי אנחנו צריכים לממש את ההזדמנויות האלה. אנחנו לא צריכים בחירות נוספות, אנחנו צריכים כרגע להקים את הממשלה הזאת לטובת ביטחון ישראל, מדינת ישראל ועתיד ישראל".

תגיות:אבי ניסנקורןועדת הבחירות המרכזיתבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה