חדשות בארץ

סערת מינוי פרקליט המדינה: "אם אוחנה יחליט על דעת עצמו, מנדלבליט ידחה אותה"

מנדלבליט אמר בדיונים סגורים כי אם יהיה סבור שהאדם שבו בחר אוחנה אינו ראוי לתפקיד, הוא צפוי להתנגד למינוי בתוקף, והעימות בינו לבין השר עשוי להגיע לפתחו של בג"ץ. מנדלבליט כבר הבהיר בדיונים סגורים במשרד המשפטים כי במקרה כזה, הוא יסרב להגן על המינוי.

מנדלבליט ואוחנה (צילום: פלאש 90)מנדלבליט ואוחנה (צילום: פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הבהיר בדיונים סגורים במשרד המשפטים כי במקרה ששר המשפטים אמיר אוחנה יחליט למנות לתפקיד פרקליט המדינה אדם שאינו ראוי לכך, הוא יסרב להגן על המינוי בבג"ץ. מוקדם יותר היום פרסם שר המשפטים את רשימת המועמדים שלו לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה, זאת, ברקע הודעת מנדלבליט כי המינוי צריך להיות על דעתו ובתיאום עמו.

אוחנה הגיב הערב (שני) לדברים, ובחשבון הטוויטר שלו כתב: "היות שאנחנו מדינת חוק, מי שיקבל את ההחלטה מי ימלא את מקומו של ניצן יהיה אני, בהתייעצות עם נציב שירות המדינה ועם היועמ"ש".

העימות בין מנדלבליט ואוחנה מגיע בשל העובדה כי בעוד שבועיים – 15 בדצמבר, יסיים פרקליט המדינה שי ניצן את כהונתו. לנוכח המצב הפוליטי שאינו מאפשר מינוי קבוע, תפקיד ממלא המקום הוא לשלושה חודשים בלבד. בין המועמדים לתפקיד – כולם מתוך הפרקליטות – הוא המשנה ליועמ"ש, עו"ד רז נזרי, שהודיע מוקדם יותר לשר המשפטים כי הוא אינו מעוניין בתפקיד.

"לאורך החודשים האחרונים בדקתי מרחוק מועמדים היכולים בעיני למלא את תפקיד מ"מ פרקליט המדינה, והגעתי לחמישה שמות", כתב שר המשפטים בעמוד הפייסבוק שלו. "ארבעה מהם מכהנים בפרקליטות ואחד מהם הוא המשנה ליועץ המשפטי לממשלה".

המועמדים לתפקיד הם שלמה (מומי) למברגר, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים; רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה; אורלי בן ארי-גינזברג, המשנה לפרקליטת מחוז מרכז; דן אלדד, מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה; ואושרה גז-איזנשטיין, פרקליטת מחוז תל אביב.

"לכל המועמדים שהזכרתי למעט אחד, ניסיון רב של עשרות שנים בניהול תיקים פליליים, בוודאי יותר מלפרקליט המדינה הנוכחי עת נכנס לתפקידו", מסר אוחנה. לדבריו, "המועמד היחיד שאין לו את הניסיון הפלילי האמור הוא רז נזרי, אך הוא מפצה על כך בניסיון רב ועשיר בתחומי המשפט הציבורי ובליווי היועצים המשפטיים לממשלה לאורך השנים במגוון תיקים – כולל בתחום הפלילי".

"המועמדים כולם מוכשרים בעיני ועל כן בכוונתי לבחון את מידת התאמתם למלא את מקום פרקליט המדינה למשך שלושה חודשים (עם אפשרות להארכה לתקופה נוספת של שלושה חודשים)".

מנגד, היועץ המשפטי לממשלה הציג את עו"ד למברגר כמועמדו לתפקיד. לפי חוות הדעת של מנדלבליט, "מדובר במי שעומד בראש פרקליטות המדינה, אשר משמש כאחד מראשי מערכת אכיפת החוק והתביעה הפלילית, שני רק ליועץ המשפטי לממשלה".

עוד אמר היועץ כי "הרגישות הנודעת בשגרה למינויו של פרקליט המדינה, מקבלת בימים אלו משנה תוקף, נוכח היותו מופקד אף על עבודת הפרקליטות בכל הנוגע לתיקי ראש הממשלה, וכן בכל הנוגע לתיקים אחרים הנוגעים לנבחרי ציבור בשלטון המרכזי". הוא הוסיף: "היבטים אלה מחזקים באופן מיוחד את הרגישות והייחודיות של קבלת החלטה בנוגע למינוי ממלא מקום פרקליט מדינה בימים אלה, ואת הצורך בהקפדה על הליך בחירה שיבטיח את עצמאותו המקצועית ואת אי-תלותו ברשויות השלטון".

"בהמשך לחוות הדעת האמורה", נכתב בחוות הדעת, "הודיע היועץ המשפטי לממשלה לשר המשפטים כי עמדתו היא שיש למנות לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה את המשנה לפרקליט המדינה (משפט פלילי), עו"ד שלמה (מומי) למברגר".

תגיות:אביחי מנדלבליטאמיר אוחנהפרקליט המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה