חדשות יהדות

אנטישמיות בבריטניה: רב הוכה באכזריות בלונדון

רב מישראל, שהתארח בשבת האחרונה בשכונת סטמפורד היל שבלונדון, הותקף על ידי שני נערים, שצעקו לעברו קריאות אנטישמיות והכו אותו קשות. הרב, שהושאר לדמם על המדרכה, מיהר במוצאי שבת לעזוב את בריטניה ולשוב ארצה

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

תקרית אנטישמית נוספת בלונדון: רב, שהגיע מישראל לביקור בבריטניה לרגל שמחה משפחתית, הותקף בליל שבת האחרון באלימות קשה על ידי שני נערים בשכונת סטמפורד היל שבצפון-מזרח לונדון. על פי הדיווחים, הנערים קראו לעבר הרב – שהלך ברחוב – קריאות אנטישמיות, בין היתר "להרוג את היהודים". הם הכו אותו באגרופיהם, בעטו בו ברגליהם והטיחו אותו אל הקרקע. לאחר מכן המשיכו להכותו, ולבסוף הסתלקו והשאירו אותו על המדרכה כשהוא מדמם.

זהותו של הרב לא נחשפה, אך לדברי הקהילה היהודית בסטמפורד היל מדובר ב"רב בכיר". בעקבות התקיפה האכזרית שזעזעה אותו, הרב עזב במוצאי שבת את בריטניה וחזר לישראל להמשך טיפול רפואי.

במשטרת לונדון פתחו בחקירת התקרית החמורה. הרשל גליק, ראש ארגון המתנדבים היהודי "שומרים" העוסק בשיטור קהילתי בממלכה המאוחדת, אמר כי "המצב אינו יכול להימשך". הוא קרא לרשויות לספק לחברי הקהילה היהודית בבריטניה הגנה טובה יותר.

התקיפה האלימה בסטמפורד היל מצטרפת לתקרית אנטישמית שהתרחשה בשכונה ביום שני שעבר, כאשר שני גברים תקפו שלושה נערים יהודים שנסעו באוטובוס, העיפו את כובעיהם והכו אחד מהם בפרצופו. כמה ימים קודם לכן, נחשפו יהודי חובש כיפה ובנו הקטן להטרדה מילולית קשה בעת שנסעו ברכבת התחתית בלונדון. במהלך התקרית, שתועדה על ידי אחד הנוסעים והופצה ברשת, נראו מספר נוסעים שהתערבו לעזרתם של השניים, ביניהם אישה מוסלמית שאמרה למטריד "יש ילדים במקום". החשוד בהטרדה נעצר יממה לאחר מכן.

תגיות:לונדון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה