חדשות בארץ

ליברמן: לא נמליץ על אף מועמד אם נבחין שאין כוונה לממשלת אחדות

יו"ר ישראל ביתנו הדף היום את הפרסומים כי יחתום על שני המועמדים להרכבת הממשלה, ואמר כי מפלגתו לא תמליץ בפני נשיא המדינה על אף מועמד, אם יבחין כי השניים לא מתכוונים לכונן ממשלת אחדות. ליברמן: "ביומיים הקרובים אמשיך לקיים פגישות אבל אם לא נצליח למצות הליכים השבוע, אז כנראה שתי המפלגות הצליחו לקחת אותנו לבחירות נוספות"

ליברמן (צילום: פלאש 90)ליברמן (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, דחה היום (שני) את הטענות לפיהן יחתום על שני המועמדים להרכבת הממשלה, ואמר כי מפלגתו לא תמליץ בפני נשיא המדינה על בנימין נתניהו ובני גנץ לקבלת המנדט, אם יבחין כי השניים לא מתכוונים לכונן ממשלת אחדות. "כרגע ההתרשמות שלי היא שהן עושות הכול כדי לקבור ממשלת אחדות ומשחקים במשחק מי אשם", אמר ליברמן.

"אנחנו עושים כל מאמץ, הבטחנו שנהפוך כל אבן כדי למצות כל דרך וזה מה שאני עושה. גם הנושא של החתימות זה עוד אבן", אמר יו"ר ישראל ביתנו. הוא הוסיף כי ביומיים הקרובים תמשיך סיעתו לקיים פגישות עם שתי המפלגות, אך "אם לא נצליח למצות הליכים השבוע, אז כנראה שתי המפלגות הצליחו לקחת אותנו לבחירות נוספות".

בסוף השבוע דווח בכמה כלי תקשורת כי יו"ר ישראל ביתנו מתכוון לחתום הן לגנץ והן לנתניהו, זאת במטרה שאחד מהם יקבל מחדש את המנדט להרכבת ממשלה שיאריך את קיום המגעים ב-14 יום נוספים שישפרו את הסיכוי להקמת ממשלת אחדות. לפי הנוהל שגיבש יועמ"ש הכנסת, איל ינון, המועמד הראשון שיגיע לבית הנשיא מצויד ב-61 חתימות, יקבל את המנדט להרכבת הממשלה. עם זאת, בבית הנשיא נחושים שלא לבזות את המעמד הממלכתי ולתת למועמדים אפשרות ליצור "מרוץ" נגד הזמן כדי לקבל את המנדט, ונערכים להודיע לח"כים – במקרה של הגשת ממליצים בסמיכות – להכריע על מועמד אחד בלבד, אם בחרו בשניים.

ליברמן שב וטען כי מפלגתו לא תצטרף או תתמוך בממשלה צרה. "הדבר הכי נוח היה להצטרף לממשלה צרה עם ליכוד או כחול לבן. הייתי מקבל ממלא-מקום ראש הממשלה, שר הביטחון וכל התיקים שהייתי רוצה, אבל לא עשינו את זה כי ישראל זקוקה לממשלה רחבה. המדינה תפסיד במקרה כזה. ממשלה צרה זה לא רק פשרות, זה יכולת לתפקד בכנסת ובממשלה ולקבל החלטות קשות וממשלה צרה לא תאפשר את זה", לשון ליברמן.

בד בבד, ב'הארץ' דווח אתמול כי במשכן הנשיא נערכים לאפשרות שנתניהו יקבל שוב את המנדט, ומתכוונים לפנות ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שיגבש את חוות דעתו בשאלה האם נאשם בשוחד יכול לזכות במנדט להרכבת הממשלה. בשבוע שעבר התייחס מנדלבליט להשלכות המיידיות של כתב האישום נגד ראש הממשלה המכהן, והודיע כי "לא ניתן לקבוע" בשלב זה כי נתניהו חייב לצאת לנבצרות. היועמ"ש הדגיש בחוות דעתו כי הדיון לא עסק באפשרות הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על ידי נשיא המדינה על חבר כנסת שהוחלט להגיש נגדו כתב אישום, "הואיל ומדובר בסוגיה שהינה תיאורטית לעת הזו".

תגיות:אביגדור ליברמןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה