חדשות בארץ

גנץ: לא אסכים לממשלת בלהות, נתניהו יקבל "מעמד הולם"

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר כי לא יסכים לוותר על חלקה הראשון של הרוטציה בראשות ממשלת אחדות, ופנה לנתניהו: "אני מבטיח שנמצא עבורך את המעמד ההולם את מצבך הייחודי, כזה שיאפשר לך לתפקד, ויאפשר לך לחזור אם תזכה את שמך"

גנץ ולפיד, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)גנץ ולפיד, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר בצהריים (שני) כי לא יהיה מוכן להקמת ממשלת אחדות בראשה יעמוד בתחילת הדרך ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אני מבין שכחלק מהפשרות לא נרכיב את ממשלת החלומות עליה חלמנו, אך לא אהיה מוכן להקים את ממשלות הבלהות", אמר בישיבת סיעתו בכנסת. "אני מבין שנצטרך לקבל הצעות פשרה, אך לא הצגות פשרה".

"בניגוד לאחרים, אינני רוצה להעמיד את אזרחי ישראל בפני בחירות נוספות, יקרות ומיותרות. זה לא יעלה רק בכסף ובחוסר תפקוד של הממשלה, אלא גם בפגיעה אנושה בחוסנה ובאחדותה של החברה בישראל", הוסיף גנץ. "בפוליטיקה אי אפשר להשיג 100%. פוליטיקה היא אומנות הפשרות, ופשרות בין ערכים נכונות כשהן באות לשרת מטרות – מטרות גדולות למען העם, הארץ והחברה, ולא מטרות שבאות לשרת אינטרסים אישיים".

גנץ הצהיר, כי מפלגתו היא שניצחה בבחירות, אך היא מוכנה להתפשר ולהגיע להסכמה על רוטציה במסגרת ממשלת אחדות. "אני אחל בכהונה של שנתיים", פנה לנתניהו, "בזמן שאתה תוכל להישאר בראשות הליכוד ולטפל בעניינך. אני מבטיח שנמצא עבורך את המעמד ההולם את מצבך הייחודי, כזה שיאפשר לך לתפקד, ויאפשר לך לחזור אם תזכה את שמך".

יו"ר כחול לבן הוסיף כי בפני ישראל נקרות הזדמנויות מדיניות, וכן עומדים אתגרים ביטחוניים משמעותיים, כדוגמת האיום שמהווה התבססותה של איראן בגבול הצפון והירי המתמשך על הדרום: "בראש המדינה צריך לעמוד מי שמסוגל לאחד אותה מבית גם מול האיומים האלו, ולא ממשלת מעבר חסרת לגיטימציה שבראשה עומד חשוד בפלילים. מהלכים אסטרטגיים ארוכי טווח ומהלכים מדיניים משמעותיים לא ניתנים לביצוע עם חרב על הצוואר. מהלכים כאלו אינם עניינו של מנהיג, אלא עניינה של מדינה שלמה. מחויבותנו לבקעת הירדן, כחומת הביטחון בגבול המזרחי של ישראל, אינה קשורה לסידורי הישיבה סביב שולחן הממשלה אלא לביטחון מדינת ישראל".

מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, תקף בהמשך את הליכוד ואת ההצעה שהגיש צוות המשא ומתן שלו, לפיה נתניהו יכהן כראש ממשלה בששת החודשים הראשונים: "זו לא הצעה, זו הונאה. מי שהצביע כחול לבן לא עשה את זה כדי לשמש חבל הצלה לנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים". הוא הוסיף, כי "ביבי כמו ביבי, יש לו מטרה אחת – לפרק את כחול לבן. הקמנו אלטרנטיבה אמיתית לשלטון הכושל שלו, אז הוא עושה הכל כדי לגרום לנו להסתכסך ולהתפרק. ככה הוא עובד. ככה הוא עבד כל החיים הפוליטיים שלו. לא ניתן לו את התענוג".

"בן אדם אחד עם שלושה כתבי אישום חמורים, שהפסיד בבחירות, תוקע את המדינה. מספיק עם הטירוף הזה. יש מדינה לנהל, אבל ביבי דוחף לבחירות, כי זה מה שעורכי הדין שלו המליצו לו", המשיך לפיד.

בתגובה לדבריו של גנץ, נמסר מהליכוד: "מצער שבני גנץ לא מרים את הכפפה לממשלת אחדות, שתממש הזדמנויות היסטוריות למדינת ישראל, ביניהן ברית הגנה עם ארצות הברית והחלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן. אסור להחמיץ את השעה".

מוקדם יותר היום, התייחס נתניהו לשיחת הטלפון שקיים אתמול עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. בנאום שנשא בהנחת אבן פינה באשקלון ל- 12 מפעלים חדשים, אמר ראש הממשלה: "דיברנו על איראן, אבל דיברנו גם בהרחבה על הזדמנויות היסטוריות שיש לנו בחודשים הקרובים, ביניהן בקעת הירדן כגבול המזרחי המוכר של מדינת ישראל, וביניהן גם ברית הגנה עם ארצות הברית. דברים שרק יכולנו לחלום עליהם, אבל יש לנו אפשרות לממש אותם".

"ולכן הצעתי לבני גנץ הצעה – בוא נממש את ההזדמנויות ההיסטוריות האלה בממשלת אחדות, שתוקם עכשיו במתכונת שהצעתי. הלכתי כאן רחוק מאוד לקראת הדבר הזה, כי אנחנו צריכים לממש את ההזדמנויות האלה. אנחנו לא צריכים בחירות נוספות, אנחנו צריכים כרגע להקים את הממשלה הזאת לטובת ביטחון ישראל, מדינת ישראל ועתיד ישראל".

תגיות:בני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה