חדשות בארץ

333 עדי תביעה: משפטו של נתניהו ייערך בירושלים

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הגיש ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כתב אישום מעודכן נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, אליו צורפה רשימה של 333 עדי תביעה. לנתניהו עומדת האפשרות במשך 30 יום לבקש חסינות מהכנסת. במידה ולא יזכה לה – משפטו יתקיים בבית המשפט המחוזי בירושלים

מנדלבליט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)מנדלבליט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, העביר היום (שני) ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כתב אישום מעודכן נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, אליו נוספה רשימת עדי התביעה. מנדלבליט אף הודיע, כי במידה ונתניהו לא יקבל חסינות מהכנסת – כתב האישום יוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים.

במכתבו לאדלשטיין, כתב היועץ המשפטי לממשלה כי הוא סבור שכתב האישום המקורי שהניח בפניו לפני כשבוע וחצי מקיים את הוראות חוק חסינות חברי הכנסת, ובוודאי מקיים את תכלית החוק, וזאת על אף שלא כלל את רשימת עדי התביעה ואת בית המשפט המחוזי אליו בכוונתו להגיש את כתב האישום.

עם זאת, לדבריו, בשל פניות שהתקבלו בלשכתו, כולל מסניגוריו של ראש הממשלה, "ולמען הסדר הטוב של הדברים", כלשונו, הוא החליט להניח בפני יו"ר הכנסת נוסח כתב אישום, הכולל את רשימת שמות עדי התביעה. עוד צוין, כאמור, כי על פי כללי הסמכות המקומית הייחודיים לראש ממשלה מכהן, מקום הגשתו של כתב האישום הוא בבית המשפט המחוזי בעיר ירושלים.

מנדלבליט הוסיף, כי על אף שהודיע כבר בחודש שעבר על החלטתו להעמיד לדין את נתניהו, לראש הממשלה ניתנת האפשרות במשך 30 הימים הבאים לבקש מהכנסת להעניק לו חסינות: "למען הסר ספק, ככל שלנוכח מכתבי זה ולאור טענות שהועלו, ראש ממשלת ישראל יבקש לראות את היום – 2 בדצמבר – כיום הקובע לתחילת מניין 30 הימים בהם רשאי הוא לבקש מכנסת ישראל לקבוע כי תהיה לו חסינות חבר כנסת בפני דין פלילי, הרי שעל מנת למנוע טענות בנושא ולמען ניקיון הדעת, לא אתנגד לדבר". עם זאת, יצוין כי לאור העובדה שוועדת הכנסת – האמורה לדון בבקשת החסינות, אם זו תוגש – לא קמה, בשל הפלונטר הפוליטי, וככל הנראה לא תוקם בטרם תורכב ממשלה חדשה, ההליכים המשפטיים נגד נתניהו צפויים להתעכב.

רשימת עדי התביעה כוללת 333 שמות, ביניהם מספר 2 בכחול לבן, חבר הכנסת יאיר לפיד, השרים יריב לוין, גלעד ארדן, זאב אלקין וצחי הנגבי, השרה לשעבר ציפי לבני וחבר הכנסת לשעבר איתן כבל. בין השמות הנוספים הנמצאים ברשימה הארוכה: קרוביו של נתניהו, איש העסקים נתן מיליקובסקי ועורך הדין דוד שמרון; המוציאים לאור של "ישראל היום", בני הזוג שלדון ומרים אדלסון; מנכ"לי משרד ראש הממשלה לשעבר, אייל גבאי והראל לוקר; ואנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר.

כזכור, מנדבליט הודיע ב- 21 בנובמבר על החלטתו להגיש כתב אישום נגד נתניהו בגין עבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים בתיק 4000, ובגין עבירות של מרמה והפרת אמונים בתיקי 1000 ו- 2000. את העבירות ביצע נתניהו לכאורה במהלך כהונתו כראש הממשלה וכשר התקשורת.

תגיות:אביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה