חדשות בארץ

משחק האשמות נמשך: בליכוד מאשימים את לפיד, בכחול לבן קוראים להתפטרות נתניהו

לפי הודעת הליכוד, במפלגה הסכימו "לוויתורים מפליגים", אך לפיד "עדיין עושה כל מאמץ כדי לסכל ממשלת אחדות". במפלגה טענו עוד כי "אם לפיד יפסיק לחבל במאמצים לאחדות עדיין יש אפשרות אמיתית למנוע בחירות ולהקים ממשלת אחדות". לפיד משיב אש: "נתניהו מונע כל סיכוי להקמת ממשלת אחדות. שיידעו כל אלה שלא ייכנסו לכנסת הבאה - ביבי לא סופר אתכם ממטר"

נתניהו וגנץ (צילום: פלאש 90)נתניהו וגנץ (צילום: פלאש 90)
אא

במפלגת הליכוד האשימו הערב (ראשון) את מספר 2 בכחול לבן, ח"כ יאיר לפיד, בסיכול המאמצים להקמת ממשלת אחדות, זאת לאחר שמוקדם יותר היום אמרו בכחול לבן כי בפגישה שערכו עם צוותי המו"מ של הליכוד עלה כי הפערים בין הצדדים נותרו "משמעותיים". בכחול לבן מסרו כי תיתכן פגישה נוספת בהמשך השבוע.

לפי הודעת הליכוד, במפלגה הסכימו "לוויתורים מפליגים", אך לפיד "עדיין עושה כל מאמץ כדי לסכל ממשלת אחדות". במפלגה טענו עוד כי "אם לפיד יפסיק לחבל במאמצים לאחדות עדיין יש אפשרות אמיתית למנוע בחירות ולהקים ממשלת אחדות".

לפיד עצמו הגיב למתקפה עליו, ובחשבון הטוויטר שלו כתב: "תגידו, מפלגת הליכוד לא נמאס לכם לשקר? נכנסתם לחדר, אמרתם 'ביבי ראשון ברוטציה, ליצמן וסמוטריץ׳ נעולים בפנים, לא מוותרים על כלום', ואז אתם יוצאים ומקשקשים על ויתורים?". לפיד אמר כי אם ראש הממשלה בנימין נתניהו יסכים לכהן שני ברוטציה, "מחר יש ממשלה". לדבריו, "‏הגיע הזמן שיפול האסימון לכל חברי הכנסת של הליכוד: נתניהו מונע כל סיכוי להקמת ממשלת אחדות. שיידעו כל אלה שלא ייכנסו לכנסת הבאה - ביבי לא סופר אתכם ממטר".

זמן קצר לאחר מכן הצטרפו בכחול לבן למתקפה על הליכוד, ובהודעה מטעמם נמסר כי מי שמסכל ממשלת אחדות הוא יו"ר הליכוד נתניהו, "שעדיין לא הפנים שהוא הפסיד בבחירות, שהליכוד כבר לא המפלגה הגדולה ביותר ושכחול לבן לא תאפשר לאדם עם שלושה כתבי אישום לנהל את המדינה. נתניהו, שחרר את ישראל".

קודם לכן אמר חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) כי העביר הצעה חריגה להנהגת כחול לבן: "בואו נעשה צעד לא שגרתי בגלל המצב, נאריך את תקופת ממשלת המעבר בחמישה חודשים ואז נתניהו ימשיך להיות ראש ממשלה בלי שכחול לבן יישבו בממשלה שלו, ואחרי זה שנתיים יהיה גנץ ושנה וחצי הליכוד. איך אנחנו עושים את זה? אנחנו מתקנים את החוק שאחרי 21 יום הולכים לבחירות – מאריכים את זה בחמישה חודשים, כהוראת השעה", אמר ביטן בפורום סגנים ומ"מ ראשי רשויות מקומיות בישראל שהתקיים באילת.

ביטן הוסיף כי "בשבועיים האלו הליכוד וכחול לבן יוכלו לגבש את כל ההסכמים שקשורים לממשלה שתקום בעוד חמישה חודשים. ואז אנחנו יוצאים מהפלונטר הזה שהם לא מוכנים לשבת תחת נתניהו. עד עכשיו לא קיבלתי מהם תשובה. אני חושבת שזה פותר את הבעיה המרכזית".

תגיות:הליכודבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה