חדשות בארץ

בניסיון לרכך את עמדתו בנוגע לישיבה עם נתניהו: דרעי נפגש עם פרץ

בלשכתם של השניים סירבו להגיב לידיעה, ולא ברור האם דרעי, הנחשב למקורבו של נתניהו, עשה זאת בשליחותו של האחרון או מידיעתו, אולם מסתמן כי הפגישה לא הניבה פירות. הערכה היא כי פרץ מחזיק בעמדות רכות בכל הנוגע לסוגיית הישיבה בממשלה תחת נתניהו, נגדו הוגשו שלושה כתבי אישום חמורים

דרעי ופרץ (צילום: פלאש 90)דרעי ופרץ (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, נועד שלשום (שישי) עם יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, זאת, במסגרת המאמצים לגייס עריקים פוטנציאליים ממחנה השמאל שיהיו מוכנים לשבת בממשלה בראשות בנימין נתניהו בתמורה לתיקים בכירים. לפי הדיווח הערב ב'וואלה', בסביבת דרעי מעריכים כי פרץ נחשב לגורם מתון בכל הנוגע לסוגיית הישיבה בממשלה תחת נתניהו, נגדו הוגשו שלושה כתבי אישום חמורים.

בלשכתם של השניים סירבו להגיב לידיעה, ולא ברור האם דרעי, הנחשב למקורבו של נתניהו, עשה זאת בשליחותו של האחרון או מידיעתו, אולם מסתמן כי הפגישה לא הניבה פירות. לצד זאת, הדיווח מגיע ברקע הצהרות חד-משמעיות שניפק יו"ר העבודה, לפיהן לא יתמוך באף ממשלה שנתניהו יכהן בה כראש ממשלה, ועד כה דווח כי סירב לכל הצעה הכוללת תמיכה באפשרות זו. דרעי נפגש עם פרץ בלשכתו במשרד הפריפריה, הנגב והגליל בשכונת גבעת שאול בירושלים.

לאחר הודעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על הגשת כתבי אישום נגד ראש הממשלה, הודיע יו"ר מפלגת העבודה כי סיעתו תעתור לבג"ץ שיחייב את ראש הממשלה להודיע על יציאה לנבצרות. "העבודה-גשר תטען כי מאחר שמדובר בראש ממשלת מעבר ולא בכזה שקיבל את אמון הכנסת, יש להודיע על נבצרותו כמתבקש לפי הדין לשרי ממשלה", נמסר.

בד בבד, חרף מאמציו של נתניהו, בבלוק הימין לא ממהרים לחתום על המלצה לנתניהו כמועמד לקבלת המנדט להרכבת הממשלה, בפני נשיא המדינה ראובן ריבלין. יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', הודיע היום כי הוא לא מתכוון להיעתר למאמצי הליכוד לחתום על ההמלצה, ואליו הצטרף יו"ר ש"ס, שהבהיר מאוחר יותר כי יאסוף חתימות מחברי סיעתו. לפי הדיווח ב'וואלה', סמוטריץ' הסביר בשיחות סגורות כי אם יחתום, יעשה זאת יחד עם חברי סיעתו, ביום האחרון של תקופת ה-21 ימים – אחרי "שיהיה ברור" שלנתניהו יש את היכולת להרכיב ממשלה, לאחר שהאחרון כשל בכך פעמיים. "זה לא זמן לספינים אלא למאמצים אמיתיים למניעת בחירות והקמת ממשלה", אמר סמוטריץ'. עם זאת, שאר חברי המפלגה אמרו כי ימליצו על נתניהו בפני הנשיא, אם כי חלקם הדגישו כי קודם לכן ייוועצו בשאר החברים.

דרעי, שהאשים היום את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בסחטנות, אמר כי אין טעם לחתום על המלצה לנתניהו, אך אמר כי בכל זאת אסף חתימות מחברי ש"ס. לפי דרעי, יו"ר ישראל ביתנו דרש "למעלה משני מיליארד שקלים לעולי חבר העמים שלא עובדים ולא משלמים מיסים". ליברמן הגיב לדרעי: "כנראה שיש לך בעיה בהבנת הנקרא. אולי זו תוצאה של היעדר לימודי ליבה בחינוך החרדי".

תגיות:אריה דרעיעמיר פרץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה