חדשות בארץ

"השראה לכולם": המכתב ששיגר רה"מ ההודי לרגל בר המצווה של מוישי הולצברג

הערב תיערך בישראל בר המצווה של מוישי הולצברג, בנם של גבריאל וריבקי הי"ד שנרצחו בפיגוע הטרור בבית חב"ד במומבאי ב-2008. ראש ממשלת הודו שיגר מכתב: "סיפור של נס ותקווה, התגברות על טרגדיה ואסון בלתי נתפס. היום, הודו וישראל עומדות יחד בנחישות רבה אפילו יותר, נגד הטרור והשנאה"

מוישי עם ראש הממשלה נתניהו וראש ממשלת הודו (צילום: חיים צח, לע"מ)מוישי עם ראש הממשלה נתניהו וראש ממשלת הודו (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

11 שנים אחרי האירוע הטרגי במומבאי שגדע את חיהם הצעירים של הוריו והותיר אותו בחיים, הערב (ראשון) תיערך שמחת הבר מצווה למוישי (משה צבי) הולצברג, בכפר חב"ד. מוישי, שהיה אז בן שנתיים, שרד את מתקפת הטרור בזכות המטפלת שלו, שנמלטה עמו מהבניין, אך שני הוריו, גבריאל וריבקי הולצברג, נרצחו באכזריות. בסוף השבוע שיגר אליו ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, מכתב ברכה חם לרגל היכנסו לעול מצוות.

המכתב ששיגר ראש ממשלת הודו למוישיהמכתב ששיגר ראש ממשלת הודו למוישי

"משה היקר, שלום ונמסטה מהודו!", פתח מודי את מכתבו. "שמחתי מאד לשמוע על בר המצווה שלך. כשאתה עושה את המעבר החשוב הזה וחוצה נקודת ציון במסע חייך, האומץ של סנדרה (המטפלת ההודית שמילטה אותו מהתופת – א"פ) ותפילותיהם של אנשי הודו ימשיכו לברך אותך בחיים ארוכים, בריאים ומוצלחים".

"הסיפור שלך ממשיך להוות מקור השראה בעבור כולם", המשיך ראש ממשלת הודו. "זה סיפור של נס ותקווה, התגברות על טרגדיה ואסון בלתי נתפס. מי שביצעו את התקפת הטרור הפחדנית ב-26 בנובמבר 2008 במומבאי נכשלו בבירור. הם לא הצליחו להכניע אותנו ולא לדכא את רוחנו מלצעוד קדימה".

מודי חתם את מכתבו: "היום, הודו וישראל עומדות יחד בנחישות רבה אפילו יותר, נגד הטרור והשנאה. אני זוכר בחום את המפגש אתך בירושלים, יחד עם ראש הממשלה נתניהו. אני מקווה שמשאלתך לחזור יום אחד לבית חב"ד מומבאי כשליח, אכן תתגשם".

מוישי עם סבו, סבתו וראש הממשלה בטקס השאת המשואהמוישי עם סבו, סבתו וראש הממשלה בטקס השאת המשואה

פיגוע הטרור וסיפור הצלתו של מוישי גרם להדים בעולם ובכלי התקשורת הזרים. מספר חודשים לאחר המתקפה על בית חב"ד התפרסם בטלוויזיה הישראלית סרט תיעודי בשם "מי מחבק את מוישי", המסקר את התאקלמותו של הפעוט שאיבד את משפחתו.

ביום העצמאות האחרון הוזמן הולצברג לשאת משואה בהר הרצל, בידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו.

תגיות:מוישי הולצברגנרנדרה מודי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה