ונשמרתם

בריטניה: בן 43 נתקף במחלה נדירה כתוצאה משימוש ב... פוך נוצות

משתמשים בפוך נוצות? מקרה נדיר שפורסם השבוע בתקשורת המקומית בבריטניה, הצליח להעמיד את הקהילה הרפואית ברחבי העולם, על הרגליים

אא

משתמשים בפוך נוצות? מקרה נדיר שפורסם השבוע בתקשורת המקומית בבריטניה, הצליח להעמיד את הקהילה הרפואית ברחבי העולם, על הרגליים: 'ריאת שמיכת נוצה' זוהי המחלה המשונה שהתגלתה אצל גבר בן 43, כתוצאה משאיפה של אבק נוצות, שהגיע ככל הנראה משמיכת פוך הנוצות שבה התכסה. 

באנגלית מכונה המחלה Feather Duvet Lung - ומדובר בסוג נדיר של דלקת ריאות, המאופיינת בין היתר בשיעול יבש ועמוק, קשיי נשימה כבדים, עייפות כרונית ותחושה כללית ש'משהו לא תקין'. 

על פי כתב העת הרפואי  BMJ Case Reports שבו פורסם המקרה, הגבר כלל אינו מעשן אך לאחר ההידבקות ב'מחלה' המסתורית, התגלו אצלו סימפטומים של מעשן כבד. "לא הייתי מסוגל לעמוד או ללכת יותר מכמה דקות בכל פעם, בלי להרגיש שאני הולך להתעלף", סיפר הגבר, ששמו לא הותר לפרסום. הרופאים מסבירים כי מדובר בדלקת ריאות שנובעת מרגישות יתר - או במילים אחרות, רגישות שהתפתחה בעקבות שאיפה של מולקולות, שמעוררות ומגרות את תגובת המערכת החיסונית. 

זו הסיבה לדבריהם שרופאים ברחבי העולם מקבלים את ההנחיות לשאול מטופלים שמגיעים עם בעיות נשימה, אם הם מגדלים ציפורים או חיות מחמד אחרות בבית. "אל תמהרו לזרוק לפח את כל שמיכות הנוצות שיש לכם בבית, בגלל שאתם סובלים מדי פעם מבעיות נשימה", אומר אחד מכותבי הדו"ח, ד"ר אוון דמפסי המכהן כרופא בבית החולים אברדין בבריטניה. לטענתו דלקת ריאות מהסוג הזה היא נדירה, והדוח הנוכחי מדבר רק על מקרה אחד שבו זה אכן קרה, אבל הוא בטוח שיש מקרים נוספים זהים ברחבי המדינה, שלא אובחנו כראוי. 

ד"ר דמפסי הוסיף ואמר כי מאחר וישנם מאות סוגים של דלקת ריאות שנגרמת כתוצאה מרגישות יתר, חשוב שהרופאים יעמיקו את השאילתא בנושא ההיסטוריה הרפואית של המטופל. 

תגיות:נוצותמחלהפוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה