חדשות בארץ

קיש נגד נתניהו: המתקפה על סער – "ירי בנגמ"ש"

חבר הכנסת יואב קיש הצטרף לקריאתו של גדעון סער לערוך פריימריז לראשות הליכוד: "במידה ונידרדר לבחירות נוספות, נהיה מחויבים לעשות פריימריז". מדבריו השתמע, כי לא יתמוך בראש הממשלה נתניהו: "עם כל האהבה שיש לנתניהו, בסוף חשוב שהקבוצה תנצח". השר ישראל כץ תקף את סער, והגדיר את התנהלותו כחציית קו אדום: "סער מנסה לנצל את הרוח הגבית שהוא מקבל מהתקשורת"

קיש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)קיש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ברקע קריאתו של גדעון סער לעריכת פריימריז לראשות הליכוד, מתח הבוקר (ראשון) חבר הכנסת יואב קיש ביקורת חריפה על המתקפה נגד סער, שמנוהלת על ידי מקורביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "גדעון הוא אחד מהאנשים המצוינים בהנהגת הליכוד", אמר בראיון לגלי צה"ל. "לנסות לפגוע בו זה ירי בנגמ"ש. כשסער אמר שהוא רוצה פריימריז התחילו לתקוף אותו מכל הכיוונים, קראו לו בוגד. לפני חודש וחצי נתניהו רצה לעשות פריימריז בזק, עכשיו סער רוצה – אז הוא בוגד? זה מגוחך ומיותר, ומראה שזה בא מאינטרסים".

קיש אמר אומנם כי חתם על הבקשה לנשיא ראובן ריבלין עבור מועמדותו של נתניהו לניסיון נוסף להרכבת הממשלה, אולם הוסיף כי מצבו המשפטי של ראש הממשלה יוצר "קשיים אובייקטיביים" במגעים עם כחול לבן, הפוסלת אותו באופן אישי. "במידה ונידרדר לבחירות נוספות, נהיה מחויבים לעשות פריימריז לראשות הליכוד", הדגיש. "השאלה שאנחנו מתמודדים מולה תעמוד מול כל מצביעי הליכוד – מי בימין מסוגל להוביל את הליכוד והימין לשלטון. עם כל האהבה שיש לנתניהו, בסוף חשוב שהקבוצה תנצח".

בנוגע למועמד בו יתמוך, ציין קיש כי סער הינו "מועמד ראוי", אולם הבהיר כי יקבל את החלטתו רק לאחר שיוכרז על פריימריז ולאחר שתתברר התמונה המלאה של המועמדים. עם זאת, מדבריו השתמע כי לא יעניק את תמיכתו לנתניהו: "לראש הממשלה יש בעיה. אם הוא לא מצליח במשימה פעם אחר פעם – אנחנו נמצאים בבעיה. אם אנחנו במצב שצריך לבחור האם אנחנו מנצחים בחירות או הולכים למקום שידרדר אותנו לממשלת שמאל – אני חושב שהתשובה מבחינתי תהיה ברורה".

בתוך כך, שר החוץ ישראל כץ שב ותקף הבוקר את סער, והגדיר את התנהלותו כחציית קו אדום. "יש הבדל בין לבקש להתמודד בפריימריז לראשות הליכוד במידה ותהיינה בחירות חדשות לכנסת ה- 23, לבין לנסות לגדוע את תקופת כהונתו של נתניהו בכנסת ה- 22", אמר בראיון לכאן רשת ב'. "זה דבר לא לגיטימי, לא רק נגד חוקת הליכוד אלא נגד כל הנורמות שקיימות במפלגה. זו חציית קו אדום. סער מנסה לשנות את סדר הדברים, הוא מנצל את הרוח הגבית שהוא מקבל מהתקשורת שרובה המוחלט נגד נתניהו".

"עמדת הליכוד מאוחדת ומגובשת, כי נתניהו נבחר להיות ראש הליכוד ולהוביל את המאמצים להרכיב ממשלה עד תום הכנסת ה- 22", הוסיף כץ. "אני גם מתכוון להתמודד בעתיד על ראשות הליכוד, אבל כעת נתניהו חייב להמשיך, משיקולים של טובת המדינה, טובת הליכוד והמחנה הלאומי". הוא דחה את דבריו של סער, לפיהם נתניהו לא יוכל להקים ממשלה: "אם הוא רוצה לעבור לעמדת הפרשן, שיעבור. אנחנו לא פרשנים אלא מחויבים לכללים, לחברות ולאידיאולוגיה. נתניהו מוביל, אולי הוא יקבל 14 ימים נוספים להרכיב ממשלה, ומנסים גם כעת להרכיב ממשלת אחדות. איך יכול להיות שבאמצע המאמצים האלו, קם חבר כנסת מכובד בליכוד ומנסה להכביד על אותם מאמצים?".

תגיות:גדעון סערהליכודיואב קישבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה