חדשות בארץ

גנץ: נתניהו צריך להתעשת; הליכוד: די לתירוצים

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "הפך לנטל על חברי הליכוד" וקרא לו "להכיר בתוצאות הבחירות ובמצבו המשפטי". הליכוד: "אין אחדות כי לפיד רוצה רוטציה לעצמו"

נתניהו וגנץ (תמונות: פלאש 90)נתניהו וגנץ (תמונות: פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, האשים אתמול (שישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו בהמשך הפלונטר הפוליטי, וזאת ברקע החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להעמיד לדין את נתניהו בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים.

"בעוד 13 ימים, אם נתניהו לא יתעשת ויבין שהפסיד את הבחירות, ושראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום לא יכול להמשיך ולכהן בתפקידו – מדינת ישראל עלולה לצערי להתדרדר למערכת בחירות נוספת", כתב גנץ בפייסבוק. "אני עושה הכל כדי למנוע זאת. הנחיתי את צוותי המשא ומתן של כחול לבן להיפגש עם יו"ר הכנסת וצוותי הליכוד, כדי להפוך כל אבן בניסיון למצוא את הנתיב שיוביל לאחדות".

גנץ הוסיף כי "גם היום נתניהו מסרב להכיר בתוצאות הבחירות ובמצבו המשפטי. נתניהו הפך לנטל על חברי הליכוד, שבינם לבין עצמם ובשיחות שלי איתם, מבינים שהדבר הנכון יהיה לאפשר להרכיב ממשלת אחדות בלעדיו. אם הוא יזוכה, הוא יוכל לחזור ולכהן במשך שנתיים כראש ממשלה".

"בסוף, אני נאבק כדי שתהיה לכם ממשלה שהעומד בראשה יהיה עסוק בכם ולא בעצמו. שיהיה ראש ממשלה שמעצים את השרים כדי שיצליחו – ולא אחד שעסוק בהישרדותו", סיכם יו"ר כחול לבן.

בתגובה לדבריו של גנץ, נמסר מהליכוד: "בני גנץ, די לתירוצים. אתה בעצמך הודית, שהסיבה האחת והיחידה שאין אחדות היא לא נתניהו אלא יאיר לפיד שרוצה רוטציה לעצמו".

צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן ייפגשו מחר בצהריים בכנסת, בניסיון נוסף להגיע להסכמות על הקמת ממשלת אחדות. הפגישה תתקיים בעקבות יוזמתו של יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, שנפגש ביום רביעי האחרון בנפרד עם הצוותים.

ראש צוות המשא ומתן של הליכוד, השר יריב לוין, הכחיש אתמול את הדיווחים, לפיהם מפלגתו העבירה לכחול לבן מתווה פשרה נוסף להקמת ממשלה, לפיו נתניהו יכהן כראש הממשלה במשך 4 חודשים בלבד ולאחר מכן יפרוש מתפקידו ויוחלף על ידי גנץ למשך שנתיים. "הפרסומים כאילו היתה הצעה לפיה ראש הממשלה יכהן ארבעה חודשים ואז יפרוש לצמיתות הם חסרי שחר. לא הועברה לכחול לבן שום הצעה כזאת", הבהיר לוין.

 

טיבי: נתניהו אחראי לרצח רבין; הליכוד: טיבי ממשיך להפיץ עלילות דם

בתוך כך, חבר הכנסת אחמד טיבי תקף היום בחריפות רבה את נתניהו, והאשים אותו בהסתה נגד חברי הכנסת הערבים ובאחריות לרצח ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין. באירוע ברמת השרון טען טיבי, כי אם הייתה קמה ממשלת מיעוט בתמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת – אחד מחברי הרשימה היה נרצח. טיבי הוסיף, כי הערכתו מבוססת "על ניסיון העבר. פעם אחת זה הצליח לנתניהו. אין סיבה שלא יצליח לו, כי אנחנו מטרות קלות יותר מאשר ראש ממשלה מכהן. אם יעשו בדיקה מיקרוסקופית חזקה לידיים של נתניהו, יראו כתמי דם של רבין על הידיים שלו". טיבי אמר את הדברים, לאחר שבכניסה לאירוע התעמתו אתו פעילי ימין וקראו קריאות בגנותו. טיבי אף טען, כי הוא הותקף באופן פיזי.

בליכוד מסרו בתגובה לדברים של טיבי: "אחמד טיבי מהלל השאהידים, שהיה יועצו הקרוב של הארכיטרוריסט יאסר עראפת, שדמם של אינספור ישראלים על ידיו, ממשיך בהפצת עלילות דם נגד ראש הממשלה נתניהו, ונגד מדינת ישראל כולה".

תגיות:בני גנץהליכודכחול לבןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה