חדשות בארץ

צה"ל תקף ברצועת עזה, פיגוע טרור בלונדון

רחפן חדר מלבנון לשטח ישראל, גנץ האשים את נתניהו בהמשך הפלונטר הפוליטי, ראש ממשלת עיראק הודיע על התפטרותו, והגשם יחזור מחר בערב. כל מה שחשוב לדעת

אא

אזעקת צבע אדום נשמעה אמש (שבת) בשעה 20:51 בקיבוץ רעים שבמועצה האזורית אשכול. רקטה אחת נפלה בשטח פתוח בתחומי המועצה. בתגובה, תקף כלי טיס של צה"ל עמדה צבאית של חמאס בצפון הרצועה.

כשעתיים לאחר מכן, בשעה 23:01, הופעלו התרעות צבע אדום באשקלון, באזור התעשייה הדרומי של העיר, בזיקים, בכרמיה ובנתיב העשרה. מדובר צה"ל נמסר, כי זוהה ירי שאינו רקטי משטח הרצועה: "לוחמי הגנה אווירית שיגרו מיירטים לעבר המטרות בהתאם למדיניות, ובהיעדר צורך לא בוצע יירוט בפועל". בתגובה לירי, תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל מטרות טרור של חמאס בצפון רצועת עזה, ביניהם מתחם צבאי.

על אף שחמאס הודיע על ביטול ההפגנות השבועיות לאורך גדר המערכת, זה השבוע השלישי ברציפות, הגיעו אתמול עשרות פלסטינים לגדר באזור ח'אן יונס שבדרום הרצועה, התפרעו וזרקו מטענים לעבר כוח צה"ל. החיילים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. ברצועה דווח על הרוג ו- 5 פצועים כתוצאה מהירי.

רחפן חדר אתמול לפני הצהריים משטח לבנון למרחב האווירי של מדינת ישראל. מצה"ל נמסר לאחר מכן, כי הרחפן חזר לשטח לבנון.

טרור בבריטניה: מחבל דקר אתמול בצהריים בסכין עוברי אורח בגשר לונדון, בבירת הממלכה המאוחדת. גבר ואישה נרצחו במתקפת הטרור, ושלושה בני אדם נוספים נפצעו. אזרחים התנפלו על המחבל, והצליחו להשתלט עליו ולהוציא ממנו את הסכין. שוטרים שהגיעו לזירה ירו בו למוות. הוא זוהה לאחר מכן כאוסמאן חאן, בן 28, תושב מחוז סטפורדשייר שבצפון-מערב המדינה. מהמשטרה נמסר כי הוא ריצה עונש מאסר בכלא מאז שנת 2012 לאחר שהורשע ב"עבירות על רקע טרור אסלאמי", אך בדצמבר שעבר שוחרר על תנאי וחויב לשאת אזיק אלקטרוני.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, האשים אתמול את ראש הממשלה בנימין נתניהו בהמשך הפלונטר הפוליטי. "אם נתניהו לא יתעשת, ויבין שהפסיד את הבחירות ושראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום לא יכול להמשיך ולכהן בתפקידו, מדינת ישראל עלולה לצערי להתדרדר למערכת בחירות נוספת", כתב בפייסבוק. "אני עושה הכל כדי למנוע זאת. הנחיתי את צוותי המשא ומתן של כחול לבן להיפגש עם יו"ר הכנסת וצוותי הליכוד, כדי להפוך כל אבן בניסיון למצוא את הנתיב שיוביל לאחדות".

בתגובה לדבריו של גנץ, נמסר מהליכוד: "בני גנץ, די לתירוצים. אתה בעצמך הודית, שהסיבה האחת והיחידה שאין אחדות היא לא נתניהו אלא יאיר לפיד שרוצה רוטציה לעצמו".

צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן ייפגשו מחר בצהריים בכנסת, בניסיון נוסף להגיע להסכמות על הקמת ממשלת אחדות. הפגישה תתקיים בעקבות יוזמתו של יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, שנפגש ביום רביעי האחרון בנפרד עם הצוותים.

ראש ממשלת עיראק, עאדל עבד אל-מהדי, הודיע אתמול על התפטרותו מתפקידו, וזאת בשל המהומות האלימות ברחבי המדינה, שגבו עד כה את חייהם של כ- 400 בני אדם. בהצהרת ההתפטרות שמסר, הזהיר עבד אל-מהדי מפני הידרדרות אל "מדרון דמים". המחאות, שהחלו בחודש אוקטובר, באות על רקע המצב הכלכלי הקשה בעיראק, שגורם למחסור בשירותים בסיסיים כדוגמת מים וחשמל. המפגינים דורשים את התפטרות הממשלה בשל השחיתות הרבה במנגנוני השלטון. ביום רביעי האחרון הציתו המוחים את הקונסוליה האיראנית בעיר נג'ף שבדרום עיראק. 

 

תחזית מזג האוויר

ביום ראשון יהיה בהיר עד מעונן חלקית, והטמפרטורות יירדו במקצת. משעות הערב יתחיל לרדת גשם בצפון הארץ, והוא יתפשט בהדרגה עד צפון הנגב. קיים חשש קל לשיטפונות.

ביום שני מזג האוויר יהיה מעונן חלקית, והטמפרטורות יוסיפו לרדת. בשעות הבוקר ימשיכו לרדת גשמים מקומיים מצפון הארץ ועד צפון הנגב, וייפסקו בהדרגה.

ביום שלישי יהיה מעונן חלקית עד בהיר, ללא שינוי ניכר בטמפרטורות. ביום רביעי מזג האוויר יהיה דומה.

תגיות:בריטניהרקטותבני גנץטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה