חדשות בארץ

תיעוד: צה"ל הרס את בתי המחבלים שרצחו את דביר שורק הי"ד

כוחות צה"ל, מג"ב והמנהל האזרחי הרסו את בתיהם של המחבלים, שרצחו לפני כשלושה חודשים וחצי את דביר שורק הי"ד, בפיגוע דקירה בגוש עציון

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

(סרטון: דובר צה"ל)

חיילי צה"ל נכנסו הלילה (חמישי) לכפר בית כאחיל, צפונית לחברון, והרסו את בתיהם של ארבעה מתוך חמשת חברי חוליית המחבלים, שרצחה ב- 8 באוגוסט את דביר שורק הי"ד, בפיגוע דקירה בגוש עציון. הריסת הבתים בוצעה, לאחר שבג"ץ דחה את העתירות שהגישו משפחות המחבלים נגד צווי ההריסה.

במהלך הפעילות, שהתבצעה בשיתוף לוחמי משמר הגבול וכוחות המנהל האזרחי, התפתחה במקום הפרת סדר אלימה. עשרות פלסטינים יידו אבנים והבעירו צמיגים לעבר לוחמי צה"ל, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

גופתו של שורק, בן 19, תלמיד ישיבת ההסדר "מחניים" שליד קיבוץ מגדל עוז בגוש עציון, אותרה עשרות מטרים בלבד משער הקיבוץ, כשעליה סימני דקירה. בתום מצוד נרחב של שתי יממות, הוביל שירות הביטחון הכללי את לוחמי הימ"מ לבית כאחיל, שם נעצרו המחבלים תושבי הכפר. בתחילת החודש שעבר הוגשו כתבי אישום נגד חמשת חברי החוליה. מכתב האישום עולה כי אחד המחבלים, קאסם אל-עצאפרה, ביצע בשנת 2011 פיגוע דקירה בבאר שבע, בו נפצעו שני אזרחים ישראליים, ועד עתה לא נלכד.

בתגובה להריסת בתי המחבלים, מסר שר הביטחון נפתלי בנט: "בתי הרוצחים של דביר שורק ז"ל נהרסו. לצערי, איננו יכולים להבטיח שלא יהיה עוד טרור, אך אנו חייבים לגבות מחיר כבד מכל מי שמרים ידו על אזרח ישראלי. דם יהודי אינו הפקר".

מפקד החטיבה המרחבית "יהודה", אלוף-משנה איתמר בן חיים, אמר: "אנו, חיילי ולוחמי חטיבת יהודה, שמנו כמטרה ראשונה לשמור ולהגן על מנת להבטיח את שלומם וביטחונם של האזרחים. ידע כל מחבל אשר מנסה לפגוע באזרחי ישראל כי ביתו ייהרס, וכי נמשיך לעשות את כל המאמצים בשיתוף עם כלל זרועות הביטחון לסגירת מעגל, ונמשיך לפעול לסיכול הטרור נגד אותם מחבלים שמנסים לפגוע באזרחי מדינת ישראל".

דביר שורק הי''ד (התמונה באדיבות המשפחה)דביר שורק הי''ד (התמונה באדיבות המשפחה)

תגיות:הריסת בתי מחבליםצה"לדביר שורק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה