חדשות בארץ

"רגע האמת": אדלשטיין נפגש עם צוותי כחול לבן והליכוד

בתום פגישותיו של יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, עם צוותי המשא ומתן של כחול לבן והליכוד, נמסר כי הם הסכימו לפגישה משותפת בנוכחותו, שתתקיים ביום ראשון הקרוב בכנסת. ההערכה הרווחת היא, כי קלושים הסיכויים להקמת ממשלת אחדות

אדלשטיין והשרים לוין ואלקין ׁ(צילום: פלאש 90)אדלשטיין והשרים לוין ואלקין ׁ(צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין נפגש הערב (רביעי) עם יו"ר צוות המשא ומתן של כחול לבן, יורם טורבוביץ', ועם חברי צוות המשא ומתן של הליכוד, השרים זאב אלקין ויריב לוין. בתום הפגישות, שהתקיימו בנפרד, נמסר מלשכתו של אדלשטיין כי הן התנהלו באווירה חיובית וטובה. צוותי המשא ומתן של שתי המפלגות הסכימו להצעתו לערוך פגישה משותפת בנוכחותו, והיא תתקיים ביום ראשון הקרוב בכנסת. אדלשטיין ייוועד בימים הקרובים עם ראשי מפלגות נוספים.

מוקדם יותר היום, מסר אדלשטיין הצהרה לתקשורת, בה הודיע כי חידש את הניסיון להתניע את המשא ומתן להקמת ממשלת אחדות. "כולם מבינים: ישראל מצויה בעיצומו של מצב חירום שלטוני, שעלול להביא לקריסה כלכלית וחברתית", הצהיר. "זו אכן אזעקת אמת. זהו רגע האמת של הפוליטיקה הישראלית. לא יהיה עוד רגע אחר. זהו הרגע לבחור בין מנהיגות לפחדנות. בין התחברות לכמיהת הציבור – כל הציבור – לבין משבר אמון קולוסאלי. לכן פניתי היום לשני ראשי המפלגות הגדולות, וביקשתי מהם להורות לצוותי המשא ומתן להיפגש איתי כאן, עוד הערב, בלשכתי, להתכנס לניסיון אחרון להקים ממשלה ולמנוע בחירות נוספות".

בליכוד ובכחול לבן בירכו על יוזמתו של אדלשטיין. מהליכוד נמסר כי "ראש הממשלה נתניהו הנחה את צוות המשא ומתן של הליכוד להיענות מיידית ליוזמה". בכחול לבן אמרו כי היו"ר בני גנץ הנחה את צוות המשא, בראשות יורם טורבוביץ' ושלום שלמה, "לעשות כל מאמץ כדי למנוע בחירות שלישיות מיותרות ויקרות, ולהיוועד עם יו"ר הכנסת עוד היום במטרה לדון בכך".

אדלשטיין וטורבוביץ' ׁ(צילום: פלאש 90)אדלשטיין וטורבוביץ' ׁ(צילום: פלאש 90)

המתווה של אדלשטיין, שעל פי דיווחים שונים תואם עם נתניהו, מציע כי ראש הממשלה ימשיך בתפקידו במשך חודשים ספורים, ולאחר מכן יוחלף על ידי גנץ. במידה ויזוכה – יוכל לאחר שנתיים לחזור לראשות הממשלה, במסגרת הרוטציה. על אף הבעת הנכונות להידבר, בכחול לבן הקשיחו הערב עמדות, וההערכה הרווחת היא כי בשל המחלוקות בקרב חברי הנהגת המפלגה, קלושים הסיכויים לכינונה של ממשלת אחדות.

בכאן חדשות פורסם הערב, כי בכחול לבן שוררת מחלוקת בנוגע לעצם ניהול המשא ומתן עם הליכוד. מיכאל שמש דיווח כי מספר 2 במפלגה, יאיר לפיד, ביקש מגנץ לחדול מהשיחות, בעוד גנץ מעוניין בקיומן על מנת למנוע בחירות שלישיות. חבר כנסת המקורב לגנץ אמר כי הוא "מתוסכל מהעקשנות של לפיד".

מספר 3 ברשימת המפלגה, חבר הכנסת משה יעלון, שנפגש מוקדם יותר עם אדלשטיין, הבהיר כי כחול לבן לא יסכימו לשבת בממשלה בראשות נתניהו "כל עוד לא יזוכה מהאישומים החמורים נגדו". יעלון ציין בטוויטר כי "כחול לבן מנסה להקים ממשלת אחדות עם הליכוד, כפי שהודענו מתחילת דרכנו. הבהרנו גם שאנו מוכנים לרוטציה בתפקיד ראש הממשלה, ובתנאי שבני גנץ ראשון. נמשיך לחתור לאחדות ולעשות כל שניתן כדי להימנע מבחירות נוספות, אך לא נסטה מערכינו ומהתחייבויותינו לבוחרינו".

תגיות:הליכודיולי אדלשטייןכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה