חדשות בארץ

יעלון הבהיר לאדלשטיין: לא נשב עם נתניהו עד לזיכויו מהאישומים

בחשבון הטוויטר שלו כתב יעלון כי במהלך פגישתו עם יו"ר הכנסת בניסיון למנוע בחירות, הבהיר כי כחול לבן מנסה להקים ממשלת אחדות עם הליכוד, "כפי שהודענו מתחילת דרכנו", וכי במפלגה מוכנים לרוטציה על תפקיד ראש הממשלה מול נתניהו, ובלבד שיו"ר כחול לבן, בני גנץ, יכהן בה ראשון

יעלון ואדלשטיין (צילום: פלאש 90)יעלון ואדלשטיין (צילום: פלאש 90)
אא

ברקע הדיווחים כי יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, העלה היום (רביעי) בפני הנהגת כחול לבן מתווה לפיו ראש הממשלה בנימין נתניהו יכהן ברוטציה לזמן קצר בלבד, הערב אמר מספר 3 בכחול לבן, ח"כ בוגי יעלון, כי הבהיר בפני אדלשטיין כי הרשימה לא תשב עם נתניהו עד לזיכויו מהאישומים החמורים נגדו בבית המשפט.

בחשבון הטוויטר שלו כתב יעלון כי במהלך פגישתו עם יו"ר הכנסת בניסיון למנוע בחירות, הבהיר כי כחול לבן מנסה להקים ממשלת אחדות עם הליכוד, "כפי שהודענו מתחילת דרכנו", וכי במפלגה מוכנים לרוטציה על תפקיד ראש הממשלה מול נתניהו, ובלבד שיו"ר כחול לבן, בני גנץ, יכהן בה ראשון. "לא נשב בממשלה בראשות בנימין נתניהו כל עוד לא יזוכה בבית משפט מהאישומים החמורים נגדו", כתב יעלון.

הוא הוסיף כי במפלגה ימשיכו לחתור לאחדות ולעשות כל שניתן כדי להימנע מבחירות נוספות, אולם הדגיש כי "לא נסטה מערכינו ומהתחייבויותינו לבוחרינו".

מוקדם יותר מסר יו"ר הכנסת הצהרה לתקשורת בה בישר על פגישתו הערב עם צוותי המשא ומתן של כחול לבן והליכוד, בניסיון למנוע "קריסה כלכלית וחברתית", זאת, ברקע 14 הימים שנותרו עד לפקיעת המנדט להרכבת הממשלה מידי הכנסת, שתוביל לבחירות שלישיות. אדלשטיין אמר בהצהרתו בכנסת כי "זה רגע האמת של הפוליטיקה הישראלית", ו"הרגע לבחור בין מנהיגות לפחדנות". הוא כינה את המשבר הפוליטי "אזעקת אמת", וקרא למנהיגי המפלגות לבחור "בין התחברות לכמיהת הציבור, לבין משבר אמון קולוסאלי".

מכחול לבן נמסר בתגובה על הדברים: "אנו מברכים על יוזמתו של יו"ר הכנסת, כמו גם על כל דיאלוג שיוכל לקדם ממשלת אחדות רחבה בהובלת כחול לבן ביחד עם הליכוד, אשר תתבסס על קווי יסוד משותפים. יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הנחה את צוות המשא ומתן, בראשות ד"ר יורם טורבוביץ' ומר שלום שלמה לעשות כל מאמץ כדי למנוע בחירות שלישיות מיותרות ויקרות ולהיוועד עם יו"ר הכנסת עוד היום במטרה לדון בכך".

שתי המפלגות השיבו בחיוב להצעתו, ובשעה 18:00 ייוועד אדלשטיין עם צוותי המו"מ של כחול לבן והליכוד, כאשר תחילה ייפגש עם ראשי הנציגות מהליכוד – השרים יריב לוין וזאב אלקין.

תגיות:משה יעלוןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה