חדשות בארץ

בישראל מברכים על דוח מזכ"ל האו"ם: "חיזבאללה לקח את לבנון כבת-ערובה"

בדוח חריף שחיבר מזכ"ל הארגון נקראת הממשלה המקומית לפעול לפירוק חיזבאללה מנשקו, זאת, בשל האיום שחשים לוחמי הארגון הבינלאומי מפעילי ארגון הטרור הלבנוני. גוטרש במסר לממשלה הלבנונית: "סכנה הולכת וגוברת של קבוצת החמושים שפועלת בלבנון מבלי שהממשלה שולטת עליה". שר החוץ מברך: "הדוח מציין את הצהרות בכירי חיזבאללה על החזקתם בטילים מדויקים, וקורא ליישם את החלטות מועצת הביטחון הדורשות את פירוק החיזבאללה מנשקו"

הפגנת חיזבאללה בלבנון (צילום: שאטרסטוק)הפגנת חיזבאללה בלבנון (צילום: שאטרסטוק)
אא

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, הודה היום (רביעי) כי כוח יוניפי"ל מטעם האו"ם המוצב בדרום לבנון, אינו יעיל דיו מול ארגון חיזבאללה, והזהיר מפני ה"סכנה ההולכת וגוברת של קבוצת החמושים שפועלת בלבנון מבלי שהממשלה שולטת עליה".

בדוח חריף שחיבר מזכ"ל הארגון נקראת הממשלה המקומית לפעול לפירוק חיזבאללה מנשקו, זאת, בשל האיום שחשים לוחמי הארגון הבינלאומי מפעילי ארגון הטרור הלבנוני. הוא הדגיש כי חופש התנועה של יוניפי"ל ממשיך להיות מוגבל, וכי ארגון הטרור מונע את כניסת הכוח לאזור ממנו נורו טילי הנ"ט על כוח צה"ל בספטמבר, וכי חיזבאללה ושאר הארגונים "מפירים בשיטתיות" את החלטה 1701, שהביאה להפסקת מלחמת לבנון השנייה ולהענקת סמכויות אזוריות לכוח השלום של האו"ם.

שר החוץ, ישראל כץ, בירך את הדוח של מזכ"ל האו"ם שחושף, לדבריו, את "השימוש הציני" שעושה חיזבאללה באזור הפעילות של יוניפי"ל, זאת במטרה "לבצע פעילות טרור נגד ישראל ולבצר את התשתית הצבאית שלו בדרום לבנון, תוך התעלמות מוחלטת מהחלטות מועצת הביטחון".

לפי כץ, "הדוח מציין את הצהרות בכירי חיזבאללה על החזקתם בטילים מדויקים, וקורא ליישם את החלטות מועצת הביטחון הדורשות את פירוק החיזבאללה מנשקו". הוא קרא למזכ"ל האו"ם ולמועצת הביטחון לעמוד על יישום מלא של כל החלטות המועצה בנוגע ללבנון, ולפירוק החיזבאללה מנשקו.

בנוסף, שר החוץ קרא לאו"ם להכריז על החיזבאללה כארגון טרור, זאת, בשל מעורבותו בפעילות טרור נגד ישראל ומדינות באזור. "החיזבאללה ופטרונו איראן לקחו את לבנון כבת ערובה. פעולתם מסכנת את היציבות והשלום. ישראל נחושה למנוע את מאמצי איראן לחמש את חיזבאללה באופן שיאיים על אזרחי מדינת ישראל", הוסיף כץ.

בתחילת החודש דווח כי הממשל האמריקני החליט להקפיא את העברתו של סיוע ביטחוני ללבנון בסך 105 מיליון דולר. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, הנסמך על שני פקידים בממשל, ההחלטה התקבלה על ידי משרד התקציבים של הבית הלבן והמועצה לביטחון לאומי והועברה למחלקת ההגנה, שדיווחה על כך לקונגרס. הסיוע שהוקפא כולל משקפות לראיית לילה ואמל"ח שנועדו להגן על גבולותיה של לבנון.

אחד הגורמים ציין כי מדובר בסיוע חיוני ללבנון, שנועד לחזק את צבאה, ולאפשר לה להתמודד עם האתגרים הנפיצים, המקומיים והאזוריים, המאיימים על יציבותה. הוא הביע חשש, כי הצעד בו נקטה וושינגטון יאפשר לרוסיה לחזק את השפעתה בלבנון.

ההחלטה לעכב את הסיוע באה בצל המשבר הפוליטי בלבנון, לאחר שהפגנות ענק במדינה הובילו את ראש הממשלה סעד אל-חרירי להודיע באמצע השבוע על התפטרותו. שלשום פורסם כי על רקע המשבר, ישראל פנתה לאחרונה למדינות שונות בעולם, והעבירה להן מסר לפיו יש להתנות כל סיוע בינלאומי ללבנון בפעולה נחרצת של ממשלתה נגד פרויקט דיוק הטילים של ארגון חיזבאללה.

לדברי גורמים בכירים בישראל, המסר הועבר, בין היתר, לארצות הברית, צרפת ומדינות נוספות במערב, באמצעות נציגי משרד החוץ. במסר נכללה גם דרישה מממשלת לבנון להחליש את השפעתו של חיזבאללה על מרכזי הכוח הלבנוניים.

תגיות:איראןהאו"םחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה