חדשות בארץ

דרום תחת אש: שתי רקטות שוגרו, אחת יורטה

אזעקת צבע אדום הופעלה במספר יישובים בעוטף עזה. לפי צה"ל, מערכת כיפת הופעלה נגד שתי רקטות ויירטה אחת מהן

כיפת ברזל (צילום: פלאש 90)כיפת ברזל (צילום: פלאש 90)
אא

אזעקת צבע אדום הופעלה הערב (שלישי) בשדרות, קיבוץ ניר עם, בכפר הסטודנטים איבים ובמכללת ספיר שבעוטף עזה, ומערכת כיפת הופעלה נגד שתי רקטות ויירטה אחת מהן. לא ידוע על נפגעים, וממגן דוד אדום נמסר על אישה שנחבלה בגפיים בדרכה למרחב מוגן.

מדובר בירי שני של רקטה לעבר ישראל, מאז שיגור שתי רקטות לבאר שבע לפני שבוע וחצי - מה שהיווה הפרה של הסכם הפסקת האש, שהושג בעקבות סבב הלחימה בעזה, במהלכו נורו כ-450 רקטות על ישראל. 

אתמול הודיע דובר צה"ל כי זוהה שיגור רקטה משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לפי הודעת הצבא, כתוצאה מהשיגור הופעלה התרעה בשטח פתוח בלבד. לא ידוע על נפגעים או על נזק. במקביל, בכלי תקשורת בעזה דיווחו כי הפלגים הפלסטיניים ביצעו ירי לעבר כלי טיס בלתי מאויש, אולם לא התקבל דיווח על הצלחת יירוטו.

דוברות המועצה האזורית אשכול ציינה כי "הופעלה התרעה באפליקציית פיקוד העורף מבלי שנשמעה התרעה במערכות ההתרעה בתוך יישובים". לפי המועצה, הרקטה נפלה בתחום המועצה, בשטח פתוח מחוץ ליישוב, וכי הנושא עדיין בבדיקה ומתבצעות סריקות במרחב.

דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, אמר כי תוכנית "חגורה שחורה" – הכינוי שניתן בצה"ל למבצע חיסולו של בכיר ארגון הטרור, בהאא אבו אל-עטא, וללחימה שהתפתחה בעקבותיו – השיגה את כל יעדיה "באופן מהיר ומלא תוך 48 שעות". הוא הדגיש, כי צה"ל ערוך להגיב בעוצמה אם הירי יתחדש, וכי הוא נמצא בכוננות ובדריכות גבוהה בכל זירות הלחימה, ולא רק בעזה: "יש לנו אתגר מבצעי רחב מול פעלתנות איראנית במגוון של זירות ואיומים, לא רק בסוריה. צה"ל צריך להתמקד בזירה הצפונית – וכך נמשיך ונעשה".

דובר צה"ל פירט בדבריו את הישגי המבצע. במהלך שני ימי הלחימה חיסל צה"ל כ- 25 מחבלים, שהשתייכו למערך שיגור הרקטות של הג'יהאד האסלאמי, וסוכלו בעת ביצוע ירי רקטי לעבר ישראל או במהלך ההכנות אליו. בנוסף, הושגה פגיעה בעשרות יעדים מרכזיים של ארגון הטרור, ביניהם: מפעלים לייצור אמל"ח, מתחמי אימונים ומחסני אמל"ח, חמ"לים ואתרי שיגור, וכן מנהרות ותשתיות ימיות ותת-קרקעיות: "ביצענו תקיפות איכותיות ולא כמותיות, עם שימת דגש על אי פגיעה בבלתי מעורבים. במהלך התקיפות, שהיו כירורגיות, הסתמכנו על יכולות מודיעיניות גבוהות, וזה אפשר לנו להגיע להישגים אלו".

תגיות:עזהרקטות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה