חדשות בארץ

גנץ על הפגנת נתניהו נגד מערכת אכיפת החוק: "לא בדמוקרטיה בריאה"

חרף מאמציו של נתניהו, בליכוד חוששים מנוכחות דלה במיוחד בהפגנה בתל אביב שתיערך הערב. עוזרתו בליכוד, חני בליוויס, פנתה מספר רב של פעמים לשרי הליכוד בניסיון לשכנע אותם להצטרף, אולם עד כה מסתמן כי כולם השיבו בשלילה. יו"ר התנועה לאיכות השלטון: "הולך לקרות דבר הזוי - ראש ממשלה שעל כתפיו ישנם שלושה כתבי אישום חמורים ביותר - הולך לארגן לעצמו הפגנה נגד מערכת אכיפת שלטון החוק"

גנץ (צילום: פלאש 90)גנץ (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן בני גנץ תקף הערב (שלישי) את עצרת התמיכה שמארגנת מפלגת השלטון בעד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שתתקיים ברחבת מוזיאון תל אביב. הוא הדגיש כי חופש הביטוי הוא "נשמת אפה של הדמוקרטיה", אך טען כי "בדמוקרטיה בריאה, ראש ממשלה לא מארגן הפגנה נגד מערכת אכיפת החוק עליה הוא אחראי".

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, ד"ר אליעד שרגא, שהגיש את העתירה לבג"ץ נגד המשך כהונת נתניהו, הגיב לקיום ההפגנה הערב, שאותה הגדיר כ"הזויה", ואמר כי העובדה "שראש ממשלה שעל כתפיו ישנם שלושה כתבי אישום חמורים ביותר - הולך לארגן לעצמו הפגנה נגד מערכת אכיפת שלטון החוק", הוא "דבר שמעולם לא היה במחוזותינו".​

עם זאת, למרות מאמציו של נתניהו, בליכוד חוששים מנוכחות דלה במיוחד בהפגנה בתל אביב. עוזרתו בליכוד, חני בליוויס, פנתה מספר רב של פעמים לשרי הליכוד בניסיון לשכנע אותם להצטרף, אולם עד כה מסתמן כי אף אחד מהם לא נעתר ללחצים. אפילו נאמנתו של ראש הממשלה בליכוד, השרה מירי רגב, לא מתעתדת להגיע. בריאיון לכאן ב' היא אמרה כי היא "מקווה מאוד" שהיא תצליח להגיע, אך טענה כי יש לה התחייבויות קודמות.

גם השר אופיר אקוניס וחבר הכנסת יואב קיש בישרו הבוקר כי הם לא צפויים להגיע. לפי פרסום אתמול ב'כאן', ראש הממשלה אף ביקש מראשי הרשויות בגדה המערבית לבקש מתומכיהם להגיע, אך הם דחו את בקשתו.

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס היום להפגנת התמיכה ואמר כי "ההפגנה היא מיותרת. היא לא תוסיף לחוסן הלאומי-חברתי, והיא מעבירה את הוויכוח מבתי המשפט לרחוב. לא שמעתי אחד מהליכוד שאמר שהוא יגיע. משום מה לכל אחד היום יש כנס, אירוע, או מפגש. רה"מ צריך להבין פה שאלה סימני קריאה גדולים, ואולי לשנות את המדיניות וההתנהלות". את הדברים אמר בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה.

ההפגנה תיערך תחת הכותרת "שומרים על המדינה, עוצרים את ההפיכה השלטונית". בין הגופים שמארגנים את האירוע נמנים ארגוני הימין "אם תרצו", "רגבים", "ישראל שלי" ו"מטה המאבק המשותף למחנה הלאומי".

נתניהו פרסם בסוף השבוע סרטון בחשבון הפייסבוק, בו קרא לתומכיו להשתתף בהפגנה הערב. "אני יודע שאתם יוצאים אל הצמתים, אתם תהיו במוזיאון תל אביב ביום שלישי בערב, אבל מעל הכול אתם אצלי בלב".

תגיות:בני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה