חדשות יהדות

מרתק: האם נמצאה עדות עברית קדומה על מעמד הר-סיני?

בעבר טענו חוקרים כי הר סיני נמצא בג'בל מוסא שבחצי האי סיני או הר כרכום שבנגב - אך אף אחת מן ההשערות הללו לא קיבלה סימוכין של ממש. לאחרונה חשפו היסטוריונים וחוקרים נוצרים תמונות ראשונות ומרתקות ביותר בעברית, שנמצאו על פסגת הר גבוה בערב הסעודית, שכעת נטען כי הוא הוא הר סיני

חוקר נוצרי טוען כי הר ג’בל אל-לווז - הוא הוא הר סיני חוקר נוצרי טוען כי הר ג’בל אל-לווז - הוא הוא הר סיני
אא

עשרות השערות וחקירות בוצעו בשנים עברו כדי להתחקות אחר מקומו המדויק של הר סיני - המקום שבו חזו מיליונים במעמד המרטיט שבו קיבל משה רבנו את עשרת הדיברות. 

בעבר טענו חוקרים כי הר סיני נמצא בג'בל מוסא שבחצי האי סיני או הר כרכום שבנגב - אך אף אחת מן ההשערות הללו לא קיבלה סימוכין של ממש, עד לאחרונה, כאשר היסטוריונים וחוקרים נוצרים חשפו תמונות ראשונות ומרתקות ביותר בעברית, בערב הסעודית. 

הכתובות שנמצאו הכתובות שנמצאו

מעניין לציין כי הכתובות נמצאו על סלע ענק בג'בל אל-לווז שבצפון-מזרח ערב הסעודית, בגבול עם הצד הירדני, ועל פי הבדיקות שנעשו עד כה, הכתובות תואמות לתאריכים של תקופת יציאת מצרים. את הידיעה על כך שג'בל אל-לווז הוא בעצם הר סיני, חשף חוקר בשם ד"ר צ'ארלס וויטאקר מאוניברסיטת שריבפורט שבארה"ב. 

בסרט תיעודי בשם 'למצוא את הר משה' יצאה קבוצת החוקרים לנסות ולמצוא הוכחות לכך שהר ג'בל אל-לווז הוא אכן הר סיני, ומצאה כי הכתובות בעברית שחקוקות על סלעי ענק בפסגת ההר, אינם אלא הוכחה מוצקה לכך שמי שכתב אותם היו בני ישראל. לטענתם, הכתובות בעברית מספרות לא רק את סיפור קבלת התורה בהר סיני כי אם גם את המלחמות של בני ישראל בעמלק. בד בבד, החוקרים טוענים כי על אחד הסלעים נמצא גילוף מעניין של המנורה שאותה ציווה הקב"ה על משה לעשות. 

מהו מעמד הר סיני? מה התרחש במעמד זה? מה הוא מסמל לעם ישראל ומה ניתן ללמוד ממאורע זה?

 

עוד עולה מן הכתובות ציורים רבים של עגלים ומערותיהם, דבר שיכול לרמז על חטא העגל. 

כעת מדווח ה'דיילי אקספרס' הבריטי כי רשויות ערב הסעודית מתכננות לבנות מגה-עיר על ההר עצמו - ששמה יהיה נאום והיא תהיה גדולה פי 33 מהעיר ניו יורק. 

איך נראה מעמד הר סיני, ומה אפשר ללמוד ממנו כיום? צפו

 

מה ראו בני ישראל במעמד הר סיני? לחצו כאן, וגלו 

תגיות:מענייןעדותהר סיני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה