חדשות בארץ

"רדיפה וסתימת פיות": הוגש כתב אישום נגד בנצי גופשטיין

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד יו"ר להב"ה, בנצי גופשטיין, בעבירות של הסתה לאלימות, הסתה לגזענות והסתה לטרור. גופשטיין: "אין בישראל חופש ביטוי כאשר זה מנוגד לדעתו הקובעת של שי ניצן"

גופשטיין (צילום: גילי יערי, פלאש 90)גופשטיין (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שלישי) כתב אישום נגד יו"ר ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין. גופשטיין – שארגונו פועל למניעת התבוללות – מואשם בעבירות של הסתה לאלימות, הסתה לגזענות והסתה לטרור בגין התבטאויות שונות, תקשורתיות ואחרות, המיוחסות לו. כתב האישום הוגש לאחר שהפרקליטות דחתה את הטענות שהעלה גופשטיין במהלך השימוע, שנערך לו לפני כשנה וחצי.

בתגובה להחלטת הפרקליטות, תקף גופשטיין בחריפות את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ופרקליט המדינה שי ניצן, שאישרו את הגשת כתב האישום: "מנדלבליט ושי ניצן, עושי דברם של התנועה הרפורמית, החליטו שמלחמה בהתבוללות היא גזענות. אין בישראל חופש ביטוי כאשר זה מנוגד לדעתו הקובעת של שי ניצן. אין ספק, שלו היו מתתיהו ויהודה המכבים חיים היום – הם היו מושלכים לכלא בעוון גזענות. אמשיך לפעול למען בנות ישראל ולמען מדינה יהודית".

עורך הדין איתמר בן גביר, המייצג את גופשטיין, אמר כי "מדובר בכתב אישום שמגלם רדיפה וסתימת פיות נגד גופשטיין. מה שלא עושים כלפי ראשי המסיתים מהמגזר הערבי או אנשי שמאל קיצוני – עושים כנגד גופשטיין".

בן גביר ציין, כי בעקבות השימוע החליטה הפרקליטות להוציא מכתב האישום עבירה של שיבוש הליכי משפט, שנכללה בכתב החשדות המקורי נגד גופשטיין. הוא הדגיש, עם זאת, כי "כתב האישום כולו מגלה רדיפה פוליטית כלפי מי שפועל למען בנות ישראל ולטובת העם היהודי כולו".

תגיות:בנצי גופשטייןכתב אישוםאיתמר בן גביר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה