חדשות בארץ

נתניהו ואדלשטיין בהודעה משותפת: "קוראים לאחדות בליכוד, צריך להוריד את הלהבות"

בתום פגישתם, קראו ראש הממשלה נתניהו ויו"ר הכנסת אדלשטיין להרגעת הרוחות הסוערות בתוך הליכוד. יו"ר הסיעה, מיקי זוהר, הניח על שולחן הכנסת הצעת חוק לקיצור הזמן שבין פיזור הכנסת לבין מועד הבחירות – מ- 90 ל- 45 ימים

נתניהו ואדלשטיין (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו ואדלשטיין (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

ברקע הסערה הפנימית בליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (שלישי) עם יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין. בתום הפגישה הוציאו השניים הודעה משותפת, בה נאמר: "אנחנו קוראים לאחדות בליכוד. יש צורך להוריד את הלהבות, להימנע מפיצולים ומריבות פנימיות, ולהתייצב מאוחדים אל מול האתגרים העומדים בפני התנועה והמדינה".

מוקדם יותר הבוקר, קרא בכיר הליכוד גדעון סער לנתניהו להתפטר מתפקידו. בריאיון לכאן רשת ב', הדגיש סער כי החוק הקיים מאפשר לראש הממשלה להמשיך בתפקידו, על אף החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה להעמידו לדין. עם זאת, הוא טען כי "נתניהו היה צריך לקבל אחריות – לא בגלל כתב האישום, אלא בגלל שהמדינה תקועה בלי יכולת להקים ממשלה. אם הייתי בנעליו – הייתי מקבל אחריות, מתפטר ומאפשר לתנועה לקיים הליך דמוקרטי".

שר החוץ ישראל כץ הגיב על דבריו של סער בחריפות. "השתלחויותיו האישיות של סער בראש הממשלה בנימין נתניהו, בתקופת מבחן אישית ופוליטית רגישה זו, תוך קריאה להתפטרותו, הן בעיניי חציית קו אדום של חברות ושותפות פוליטית, ונראות כניסיון להכשיר את הקרקע לפילוג הליכוד", אמר השר בהודעה שמסר לפעילי המפלגה. "יש להבדיל בין הזכות להתמודד (שלא חייבים לממשה), במידה וייכפו עלינו בחירות חדשות, לבין הניסיון להדיח ראש ממשלה באמצעות הקדמת הפריימריז, או ניסיון לאסוף חתימות של חברי כנסת מהליכוד כדי להקים ממשלה בראשות גנץ, בשותפות עם מרצ – כפי שעושים חלק מתומכיו של סער".

"כפי שהודעתי, אני תומך בבנימין נתניהו במידה וייכפו עלינו בחירות נוספות, ואפעל בכל דרך כדי למנוע את הדחתו", הבהיר כץ.

שרת התרבות מירי רגב מתחה אף היא ביקורת נוקבת על סער והאשימה אותו ב'ירי בתוך הנגמ"ש'. בריאיון לכאן רשת ב', אמרה רגב: "אני מצפה שהוא יחזק את ראש הממשלה ואת הליכוד ולא יפצל אותו, ולא יפעל בעיתוי הזה להכניס סכין בגב לנתניהו". היא הוסיפה, כי "יש זכות לכל אדם להתמודד, אבל לא לפני שהכריזו על בחירות, לא ב- 21 הימים כדי לנסות ולעשות מהלך לא תקין, בניגוד להחלטת המרכז. למי אצה הדרך? למה אי אפשר להמתין? למה הוא צריך להביא לפיצולים ולהחלשת הבית? זה לא מתקבל על הדעת במציאות בה תוקפים את ראש הממשלה".

בתוך כך, יו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, הודיע כי הניח על שולחנה של הכנסת הצעת חוק לקיצור הזמן שבין פיזור הכנסת לבין מועד הבחירות לכנסת הבאה – מ- 90 ימים ל- 45 ימים בלבד. בעוד 15 ימים יסתיים פרק הזמן שהוקצה בחוק להקמת ממשלה. על פי החוק הקיים, במידה ולא תורכב ממשלה, הכנסת תתפזר באופן אוטומטי והבחירות לכנסת ה- 23 ייערכו בתחילת חודש מרץ 2020. אם הצעתו של זוהר תזכה לרוב במליאת הכנסת, אזרחי ישראל ילכו לקלפיות כבר בחודש ינואר.

זוהר הוסיף, כי הציע גם לבטל את יום השבתון הנהוג ביום הבחירות. "זו הצעה נכונה והוגנת, אני מקווה שבעזרת השם יימצא לה הרוב בכנסת", כתב בטוויטר.

תגיות:הליכודיולי אדלשטייןמיקי זוהר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה