חדשות בארץ

סקרים חדשים: כחול לבן מרחיבה את הפער מול הליכוד, נתניהו גובר על סער

סקר שפורסם בערוץ 12 מלמד על התחזקות משמעותית של כחול לבן מול הליכוד, אך גם על המשך הפלונטר הפוליטי. סקר נוסף, שהובא בערוץ 13, מעלה כי מתפקדי הליכוד מעדיפים את המשך כהונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כיו"ר המפלגה, אך יעניקו לגדעון סער 40 אחוזי תמיכה בבחירות המקדימות

גנץ ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גנץ ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בדרך לבחירות 2020: סקר חדש, שפורסם הבוקר (שלישי) בחדשות הבוקר בערוץ 12, מלמד על התחזקות ניכרת של כחול לבן מול הליכוד. מתוצאות הסקר, שנערך על ידי "פאנלס פוליטיקס", עולה כי לו הבחירות היו נערכות היום, כחול לבן הייתה זוכה ל- 37 מנדטים – 4 מנדטים יותר ממה שקיבלה בבחירות האחרונות לכנסת ה- 22. הליכוד, לעומת זאת, היה נחלש ב- 2 מנדטים – ל- 30 בלבד.

על פי הנתונים, הרשימה המשותפת נחלשת קלות ויורדת ל- 12 מנדטים. גם ש"ס מאבדת מנדט, ומקבלת 8 בלבד. ישראל ביתנו יורדת אף היא – מ- 8 מנדטים בכנסת הנוכחית ל- 7 מנדטים. יהדות התורה שומרת על מאזנה – עם 7 מנדטים.

הימין החדש, בראשות בנט ושקד, זוכה בסקר ל- 6 מנדטים. איחוד הימין (הבית היהודי והאיחוד הלאומי) – עם 4 מנדטים. העבודה-גשר מקבלת 5 מנדטים, והמחנה הדמוקרטי – עם 4 מנדטים, קרוב לסכנת אחוז החסימה.

מניתוח התוצאות עולה, כי תמונת המצב בין-גושי אינה משתנה באופן משמעותי. גוש השמאל-ערבים מתחזק קלות מ- 57 ל- 58 מנדטים, בעוד גוש הימין-חרדים נותר עם 55 מנדטים. מפלגתו של אביגדור ליברמן, עם 7 המנדטים שלה, ממשיכה להוות לשון מאזניים.

סקר נוסף, שפורסם אמש בתוכנית "לפני החדשות" בערוץ 13, בדק את תוצאות ההתמודדות הצפויה בשבועות הקרובים בין חבר הכנסת גדעון סער וראש הממשלה בנימין נתניהו, בפריימריז על ראשות הליכוד. על פי הסקר, שנערך על ידי "דיירקט פולס", 53% ממתפקדי הליכוד טוענים כי הם מתכוונים להצביע עבור נתניהו. סער זוכה בסקר ל- 40% – נתון שלא יספיק בכדי לנצח את נתניהו, אך ימצב את מעמדו כיורשו העתידי של ראש הממשלה בראשות הליכוד.

מעמדו הפנימי החזק של סער בליכוד עולה גם מהתמיכה המשמעותית לה הוא זוכה בקרב מתפקדי הליכוד, כמי שלדעתם צריך להחליף את נתניהו, אם וכאשר יסיים את תפקידו כיו"ר ההמפלגה. על פי נתוני הסקר, סער זוכה ל- 39.4%. חבר הכנסת ניר ברקת, שהבהיר כי הוא רואה את עצמו כמועמד להנהגת הליכוד בתום עידן נתניהו, זוכה ל- 23.6%. השר ישראל כץ מדורג במקום השלישי, עם 6.2%. יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, מקבל 4.4%, והשרה מירי רגב זוכה ל- 2.3%. 18.6% מהמתפקדים טרם גיבשו את החלטתם.

תגיות:גדעון סערסקריםהליכודכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה