גולשים כותבים

טור אישי: מה ראוי לעשות ביום הולדת? 10 עצות

הודיה, חשבון נפש, נתינת צדקה ועשיית חסד. 10 הנהגות יפות וראויות ליום ההולדת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. יום של ההודיה על העבר. מה יותר משמח ומענג, להודות ליוצרי בוראי על החיים שנתן לי, והמתנות הרבות שנלווים אליהם?! הבה ננצל את יום ההולדת להכיר ולומר תודה על מה שלא תמיד זוכרים במשך השנה, ולבקש על העתיד, מתוך רצון אמיתי לעשות רק טוב, ולזכות לקרבת אלוקים תמידית.

2. יום של קבלת משאלות. נאמר בתהילים (ב', ז'): "בני אתה, אני היום ילדתיך, שאל ממני ואתנה" (תהילים ב, ז), הקב"ה אומר: אני אבא שמחלק מתנות ביום הולדת, רק תבקש.

3. יום שמזלו של האדם גובר. "יזל מים מדליו" (במדבר כד, ז), המזל הוא שמזיל המשכה של שפע ברכות וישועות לאדם, מלמעלה למטה. ביום זה, יש סיעתא דשמיא מיוחדת לקבלת שפע. על כן עלינו להביע נכונות ולרצות להשתפר, על מנת להכיל את השפע

5. יום של חשבון נפש והתחדשות. ראוי לשבת ביום זה ביישוב הדעת ולעשות חשבון נפש: האם הקב"ה מרוצה ממני? מהם מעלותי? מה חסר לי בעבודת ה'? איך ניתן להיות טוב יותר? להוסיף על מעשיי? היכן אני מוצא את שליחותי לעולם? ולבקש סייעתא דשמיא.

הקב"ה אוהב אותנו, גם כאשר מעשינו אינם מדויקים ומושלמים, הדבר מחייב קצת יגיעה, אך זה בגדר: פתחו לי פתח כחודו של מחט, ואני אפתח לכם פתח שעגלות וקרוניות עוברות בו.

6. יום התעוררות עם לב פתוח. להרגיש ביום זה כמה 'אנא עבדא דקודשא בריך הוא' להודות על הזכות מתוך התבטלות וענוה, למלכו של עולם.

כאשר מתעורר לאדם הרצון להיות טוב יותר, הקב"ה שולח לו הארה כיצד יוכל לעשות זאת.

7. נתינת צדקה. ביום זה ראוי לתת צדקה, במיוחד לפני תפילותשחרית ומנחה.

8. אמירת מזמור תהילים שתואם את מנין שנותינו. אמירת פרק תהלים כמנין שנות חיינו, רצוי ללמוד ולהבין את משמעות הפרק, ולהמשיך לאמרו במהלך השנה. כדאי לנצל את יום ההולדת לתפילה בכוונה מתוך ראיית גדלות הבורא, טובו וחסדיו.

9. עשיית חסד. ביום זה ראוי לשמח את הזולת ולעשות חסד בגשמיות או ברוחניות, ולעשות נחת רוח לקב"ה.

10. ברכת שהחיינו. כדאי לקנות פרי חדש (שאותו עדיין לא אכלנו בעונה זו) ולזכות לברך שהחיינו. זכינו להתחיל שנה נוספת בחיינו, תודה לבורא עולם.

תגיות:יום הולדת10 עצות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה