חדשות בארץ

סער: "נתניהו היה צריך להסיק את המסקנות"

חבר הכנסת גדעון סער בירך על הסכמתו של ראש הממשלה נתניהו לערוך בחירות מקדימות לראשות הליכוד, אך קרא לקיימן לפני פיזור הכנסת, כדי למנוע את המשך השיתוק במדינה: "אני מאמין שאם אנצח בפריימריז כאלה, אוכל להרכיב ממשלה בכנסת הנוכחית ולאחד את העם"

סער ונתניהו, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סער ונתניהו, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת גדעון סער חזר הבוקר (שני) על קריאתו לערוך את הפריימריז לראשות הליכוד בתוך פרק הזמן של 21 הימים, בהם ניתן עדיין להרכיב ממשלה. בראיון לאריה גולן בכאן רשת ב', בירך סער על הסכמתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקיים בחירות מקדימות, אך הדגיש כי חשוב לקיימן עוד לפני פיזור הכנסת, ובכך לדבריו למנוע את המשך השיתוק במדינה: "אני מאמין שאם אנצח בפריימריז כאלה, אוכל להרכיב ממשלה בכנסת הנוכחית ולאחד את העם".

סער ציין, כי "לנתניהו זכויות אדירות. הוא זה שהוביל את בלימת המדינה בהידרדרות בנתיב של אוסלו, ועבורי זה דבר ענק. לכן גיביתי אותו גם לאחר שקיבלנו 12 מנדטים, והלכתי אחריו באין-ספור מערכות בחירות. אבל היום העובדות הפוליטיות ברורות: הוא חסום פוליטית. הוא לא יכול להקים ממשלה, ולצערי הוא לא יוכל להקים ממשלה גם אם יתקיימו בחירות שלישיות ורביעיות. הוא לא יוכל לבצע את הדבר שהוא בעיניי החשוב ביותר – לאחד את העם. לדעתי, עם כל הקושי, הוא עצמו היה צריך להסיק את המסקנות ולא לגרור את התנועה והמדינה למחוזות שסופם מי ישורנו. בסיטואציה שנוצרה היום, טובת המדינה וטובת התנועה דורשות שינוי והתחדשות".

בכיר הליכוד, שבשנים האחרונות שורר מתח רב ביחסיו עם ראש הממשלה, אמר כי הוא ומשפחתו נתונים ל"מסע של הסתה והכפשות, כולל איומים באלימות". הוא הבהיר, כי לא יירתע "מלעשות את הדבר הנכון עבור הליכוד והמדינה". לדבריו, "אם לא נלך לדרך, שהיא דרכה המקורית של התנועה, נגיע למחוזות מסוכנים, גם מבחינת התנועה וגם מבחינת המדינה".

סער התייחס לחילופי הדברים החריפים אתמול בינו לבין עמיתו למפלגה, ניר ברקת: "לצערי, ברקת מחפש בולטות על ידי התקפות עליי. עד אתמול הבלגתי. הוא הגיע אלינו מקדימה, אחרי שתמך באוסלו ובהתנתקות. אני מציע לו להתעטף בצניעות כשהוא בא להטיף מוסר לאנשי תנועה ותיקים. הוא כביכול התנגד לפריימריז, ובמקביל הציע פריימריז למ"מ יו"ר התנועה – מוסד שאינו קיים – כדי שאם תהיה נבצרות הוא יוכל להיכנס לנעלי יו"ר התנועה. לכך התכוונתי כשדיברתי על זגזוגים ומצמוצים. אי אפשר להטיח רפש, כשרק אתמול הגעת, בחבר ותיק שבסך הכל מבקש את הזכות האלמנטרית להיבחר. אני לא מתמודד מול ברקת, אני אתמודד בוודאי מול יו"ר התנועה".

נתניהו נפגש אמש עם יו"ר מרכז הליכוד, חבר הכנסת חיים כץ, וסיכם עמו כי המרכז יתכנס ביום חמישי הבא (5 בדצמבר), כדי לאשר את ביטול הפריימריז לרשימה לכנסת. עוד סוכם, כי הבחירות המקדימות לראשות המפלגה יתקיימו במהלך ששת השבועות הקרובים. בניגוד לדרישתו של סער, ככל הנראה הפריימריז ייערכו בסוף חודש דצמבר, לאחר פיזורה של הכנסת ה- 22. הנימוק לקיום הבחירות רק לאחר פיזור הכנסת הוא טכני בעיקרו, אך גם משפטי. מוקדם יותר אתמול, קבע היועץ המשפטי של הליכוד, עורך הדין אבי הלוי, כי על פי חוקת המפלגה אין עילה לקיים בחירות לראשות המפלגה כל עוד לא הוחלט על הקדמת הבחירות לכנסת.

תגיות:גדעון סערפריימריזהליכוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה