חדשות בארץ

תסיסה במפלגת השלטון: "כשנלחמתי עבור הליכוד – חגגת עם שמפניות ב’קדימה’

לאחר שברקת האשים אותו בחבירה לשמאל בניסיון לשדל ח"כים מהליכוד לערוק ולהקים בקולותיהם ממשלה, סער משיב אש: "ברקת, תלמד: ליכודניקים לא קונים בכסף ומנהיגות לא בזגזוגים ומצמוצים". רגב נגד סער: "אנחנו לא יכולים להחליש את הבית. לכל אחד יגיע זמנו. זה לא קולגיאלי וזה לא העיתוי הנכון"

סער וברקת, 2009 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סער וברקת, 2009 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת ניר ברקת מהליכוד תקף הערב (ראשון) את מחנה התומכים של ח"כ גדעון סער, הפועלים לקידום פריימריז בזק לראשות המפלגה, ואמר כי אלה מבצעים "הדחה בפועל של ראש הממשלה".

בכינוס לשכת יועצי המס באילת הוסיף ברקת: "חברים מבית מתואמים במסרים עם חברי כנסת מהשמאל תוך עקיפת מוסדות המפלגה וההליכים החוקתיים הקבועים". לדבריו, "האחריות הלאומית של התנועה מחייבת אותנו לפעול לסיכול ניסיונות הפלגנות מבית ומחוץ, תוך תמיכה מלאה בראש הממשלה".

עוד אמר ברקת כי "אנו עדים לעתירה שתוגש בימים הקרובים וכן לפנייה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה שיקבע כי ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו יהיה מנוע מלכהן כראש ממשלה, או לחילופין שיהיה מנוע מלנסות להקים ממשלה בעת הזו, מחמת כתב האישום שהוגש נגדו. בדרך זו מנסים יריבינו לסלק מהמפה הפוליטית הן את ראש הממשלה ויו"ר הליכוד והן לרסק את הליכוד כמפלגה המובילה במחנה הלאומי".

ברקת שיגר רמז עבה לכיוונו של סער, שקרא בימים האחרונים לקיים פריימריז בליכוד, ואמר: "חברים מבית מתואמים די בגלוי במסרים עם חברי כנסת מהשמאל, ומנסים לשדל ח"כים מהליכוד לערוק ולהקים בקולותיהם ממשלת שמאל".

זמן קצר לאחר פרסום הדברים השיב סער במתקפה יוצאת דופן נגד ברקת. "כשנלחמתי עבור הליכוד, שנותר עם 12 מנדטים, ברקת חגג עם שמפניות במטה 'קדימה' שבה היה חבר", צייץ סער בחשבון הטוויטר שלו.

עוד תקף: "אחרי כמה ימים בכנסת, ברקת עושה קמפיין כביכול ל'ספר' או ל'ממלא מקום יו"ר התנועה' וכדי להוכיח שהוא קיים מנהל קמפיין הסתה נגדי. ברקת, תלמד: ליכודניקים לא קונים בכסף ומנהיגות לא בזגזוגים ומצמוצים".

מוקדם יותר הערב התייצבה ח"כ מירי רגב לצד הקמפיין לביטול הפריימריז לראשות המפלגה, ובריאיון לחדשות 12 אמרה כי בחירות פנימיות בעיתוי הזה יחליש את כוחה של המפלגה. "אם יהיה פריימריז בליכוד – נתניהו ינצח, מי שמוכר כל מיני סיסמאות שיעמוד מאחוריהם". רגב הוסיפה ותקפה את סער על שהוא סבור ש"אצה לו דרכו". לדבריה, "אנחנו לא יכולים להחליש את הבית, צריכים להיות חזקים. זה לא קולגיאלי וזה לא העיתוי הנכון".

הבוקר הגיש סער את הצעתו לערוך בחירות בתוך 21 הימים שהמנדט ברשות הכנסת, זאת לאחר שהכריז אתמול כי נתניהו כשל פעמיים במלאכתו, וכי עליו להעניק למועמדים נוספים הזדמנות להרכיב ממשלה בראשות הליכוד. עם זאת, נתניהו, שמתנגד לפריימריז על תפקיד יושב ראש התנועה, טען כי מרכז הליכוד שהתכנס בתחילת אוקטובר כבר אישרר את מועמדותו כיו"ר הליכוד עם לתום הכנסת ה-22.

מאוחר יותר הודיע יו"ר מרכז הליכוד, ח"כ חיים כץ, שנחשב למקורבו של סער, כי ייפגש עם נתניהו וידון עמו על הצעת סער. הוא מסר כי קיבל את פניותיהם של סער ואת של ח"כ ניר ברקת – שהציע ליצור תפקיד חדש כממלא מקום ליו"ר התנועה, וכי ההחלטה על כך תעלה לדיון עם נתניהו, "כאשר רק טובת המדינה והמפלגה לנגד עינינו".

בסביבת נתניהו מנסים לכרוך בין הבחירות לרשימת המפלגה לבין הבחירות ליו"ר, מתוך הבנה כי רק כך יוכלו לגייס את שאר חברי הרשימה – שאינם סער, ומקורבתו ח"כ מיכל שיר, בביטול הפריימריז באופן גורף מחשש שידחקו אל מחוץ לרשימה. כץ כתב על הבחירות לרשימה כי "יש לכנס את מרכז הליכוד לטובת ביטול הבחירות לרשימת המפלגה לכנסת, זאת היות וחברי הכנסת שנבחרו כיהנו בכנסת מעבר ולא בכנסת פעילה".

תגיות:גדעון סערהליכודניר ברקת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה