חדשות בארץ

נתניהו ובנט בגבול הצפון: "איראן מתכננת מתקפות נוספות, פועלים מולם בכל האמצעים"

בצל שיגור 4 הטילים לעבר ישראל שגרר את תגובת צה"ל בהתקפות בסוריה, ראש הממשלה ושר הביטחון קיבלו סקירה ביטחונית מצמרת צה"ל במהלך ביקור בהר אביטל שבגבול הצפון. נתניהו: "אנחנו נוקטים את כל הפעולות הדרושות כדי למנוע מאירן להתבסס כאן באזור". השר בנט: "צה"ל פעל בשבוע שעבר בפעולה משמעותית נגד הכוחות האירניים בסוריה"

בנט ונתניהו בגבול הצפון, היום (צילום: חיים צח, לע"מ)בנט ונתניהו בגבול הצפון, היום (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

ברקע המתיחות מול איראן בסוריה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון נפתלי בנט קיימו היום (ראשון) סיור בגבול הצפון, במהלכו קיבלו סקירה ביטחונית מצמרת צה"ל. הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, אישר את אזהרתו של הגנרל האמריקני אמש, לפיה טהראן מתכננת מתקפה גדולה נוספת במזרח התיכון. "אני יכול לאשר לכם שאנחנו ממשיכים בתכניות שלנו לסכל את התוקפנות הזאת באמצעים שונים", אמר כוכבי.

"התוקפנות של איראן באזורנו וגם מולנו נמשכת", אמר נתניהו בסיור ביטחוני בהר אביטל. "אנחנו נוקטים את כל הפעולות הדרושות כדי למנוע מאיראן להתבסס כאן באזור. זה כולל גם את הפעילות הדרושה כדי לסכל העברות נשק קטלני מאיראן לסוריה, אם בדרך האוויר או דרך הקרקע. אנחנו גם נפעל לסכל את ניסיונה של איראן להפוך את עיראק ואת תימן לבסיסי שיגור של רקטות וטילים נגד מדינת ישראל".

ראש הממשלה הבהיר כי "המחויבות שלנו והנכונות שלנו להיאבק בתוקפנות האירנית היא מוחלטת, ואנחנו פועלים בכל האמצעים כדי למנוע מאיראן להשיג את היעדים שלה. אני לא יכול לפרט יותר מזה, אבל זה תהליך שנמשך כל הזמן".

לפי ראש פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית, קנת' מקינזי, כפי שהובא בניו יורק טיימס, טהראן מתכננת מתקפה גדולה במזרח התיכון, בקנה מידה של המתקפה שביצעה על מתקני הנפט של סעודיה. לפי מקינזי, הצבתם של 14 אלף חיילים אמריקניים במפרץ הפרסי לפני כמה חודשים לא תועיל למנוע את הפעולה.

לדבריו של הגנרל, הכוחות הנוספים, בהם מטוסי הקרב ומערכות ההגנה האוויריות שהפנטגון שלח לאזור, עשויים למנוע מאיראן לתקוף יעדים אמריקנים – בדומה להפלת המל"ט ביוני האחרון, אולם הדגיש כי "תקיפות במפרץ הם משהו אחר".

ראש הממשלה, שציטט את דבריו של הגנרל מקינזי, אמר כי הוא "יכול לאשר את זה, ואני יכול לאשר לכם שאנחנו גם ממשיכים בתוכניות שלנו לסכל את התוקפנות הזאת באמצעים שונים". לפי נתניהו, "אני עושה כל מה שצריך כדי לקיים את עבודת הממשלה, עבודת הקבינט, שממנו אני בא עכשיו, בכל הדרכים הדרושות, כדי לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל והדברים החיוניים למדינת ישראל".

השר בנט אמר בהצהרתו כי תגובת צה"ל בשבוע שעבר לירי ארבעת הטילים מסוריה לעבר ישראל, שבישראל מטילים את האחריות לכך על איראן, הייתה ב"פעולה משמעותית נגד הכוחות האיראניים בסוריה". לדבריו, "המסר שלנו לאותם כוחות טרור אירניים בסוריה: אין לכם מה לחפש כאן, אין לכם מה לנסות להתבסס, כל מה שתנסו לעשות פה - אתם תיתקלו בצה"ל חזק ונחוש שיפגע בכם".

שר הביטחון פנה בדבריו למנהיגי איראן: "תתמקדו באזרחים שלכם, בשיפור החיים של אזרחי אירן ולא בניסיון בלתי מוצלח לפגוע באזרחי ישראל".

 

גנרל אמריקני מזהיר: איראן מתכננת מתקפה גדולה נוספת - במזרח התיכון

בריאיון שהעניק השבוע העריך הגנרל מקינזי כי האיראנים "ינסו לבצע תקיפה נוספת בקרוב". עם זאת, הגנרל לא הציג ראיות לכך שהאיראנים אכן מתכננים לבצע מתקפה כזו כלפי יעדים כמו שדות נפט או מתקני התפלה.

"איראן נמצאת תחת לחץ קיצוני", ציין ראש פיקוד המרכז של הצבא האמריקני בריאיון אחר, "היא מנסה לפצח את המערכה באמצעות תקיפות שונות, שיעוררו תגובה צבאית אמריקאית". להערכתו, "יש סיכוי גדול שהם יתקפו שוב - זה המסלול שהם נמצאים עליו. ההתקפה על שדות הנפט בסעודיה הייתה מדהימה בחוצפתה". עוד אמר כי "לא הייתי פוסל פעולה דומה בהמשך. איראן נמצאת תחת לחץ רב"

האזהרה האמריקנית באה במקביל לכנס ביטחון אזורי שנערך בימים אלו במנאמה שבבחריין, מקום מושבו של הצי החמישי של חיל הים של ארצות הברית. המפקד הבכיר דחק בבעלות בריתה של וושינגטון באזור – סעודיה, איחוד האמירויות, עיראק ועומאן, לעבוד בשיתוף פעולה מול התוקפנות האיראנית. לפי מקינזי, "לרוע המזל, המשטר האיראני הוכיח כי הוא הבריון השכונתי, והדרך היחידה לעמוד מולם היא לפעול ביחד".

ביוני האחרון הודיעה איראן כי הפילה מל"ט אמריקני, לאחר שחדר למחוז הורמוזגאן שבדרום המדינה. צבא ארה"ב אישר כי איראן הפילה את המל"ט באמצעות טיל קרקע-אוויר, אך טען כי התקרית התרחשה מעל מצר הורמוז במרחב האווירי הבינלאומי.

תגיות:איראןההתחממות בצפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה