חדשות בארץ

מ"מ המפכ"ל לצוות החוקרים בתיקי נתניהו: "נקו רעשים והתמקדו במשימה"

ניתב מוטי כהן אמר לצוות יחידת להב 433 כי על המשטרה "למלא נאמנה את שליחותנו הציבורית, לחשוף פשיעה ושחיתות ציבורית בכל הרמות, לחקור ביסודיות כל מקרה שחיתות, ולהגיע לחקר האמת בכל חקירה מבלי לתת להשמצות או האשמות מכל סוג שהן להפריע או להשפיע כהוא זה על יושרתנו וביצוע תפקידנו"

ניצב כהן בפגישה עם קצינים ושוטרים ביחידת להב 433 (צילום: דוברות המשטרה)ניצב כהן בפגישה עם קצינים ושוטרים ביחידת להב 433 (צילום: דוברות המשטרה)
אא

ברקע המתקפה החריפה של ראש הממשלה בנימין נתניהו על מערכת אכיפת החוק, ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, נפגש היום (ראשון) עם חוקרי יחידת להב 433 שחקרה את תיקי נתניהו. "בזכות עבודתכם המסורה, החברה שלנו בטוחה יותר, ונקייה יותר מפשע מאורגן ומשחיתות ציבורית", אמר ניצב כהן.

מ"מ המפכ"ל אמר לצוות היחידה לפשיעה בשחיתות ציבורית כי מטרת ביקורו היא "כדי לחזק את ידיכם". לדבריו, "עלינו למלא נאמנה את שליחותנו הציבורית, לחשוף פשיעה ושחיתות ציבורית בכל הרמות, לחקור ביסודיות כל מקרה שחיתות, ולהגיע לחקר האמת בכל חקירה מבלי לתת להשמצות או האשמות מכל סוג שהן להפריע או להשפיע כהוא זה על יושרתנו וביצוע תפקידנו".

הוא הוסיף: "נקו רעשים והתמקדו במשימה שלנגד עיניכם. בזכות שוטרים וחוקרים כמוכם שעומדים כחומה בצורה ודבקים באמת, ניתן יהיה להבטיח את השמירה על הדמוקרטיה, ועל שלטון החוק במדינת ישראל".

ביום חמישי פרסם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט את כתב האישום נגד נתניהו, בו הוא מואשם בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים בתיק 4000, ובעבירות של מרמה והפרת אמונים בתיקי 1000 ו-2000. מנדלבליט אמר לאחר פרסום ההחלטה כי קיבל את ההכרעה "בלב כבד אך בלב שלם". לדבריו, "אכיפת החוק איננה נתונה לבחירה. זה לא עניין של ימין או שמאל. זה לא עניין של פוליטיקה. זוהי החובה המוטלת עלינו, אנשי מערכת אכיפת החוק".

לאחר הפרסום נתניהו השתלח ביועץ המשפטי לממשלה ובפרקליטות המדינה, ואמר כי "אנחנו עדים לניסיון של הפיכה שלטונית נגד ראש הממשלה". הוא הוסיף כי "זו תפירת תיקים. תופרים פה חליפה מיוחדת רק בשבילי", והאשים את היועמ"ש בכך ש"נכנע" ללחץ מצד פרקליט המדינה שי ניצן ופרקליטים אחרים. "צריך להיות עיוור כדי לא לראות שמשהו לא טוב קורה אצל חוקרי המשטרה ואנשי הפרקליטות", אמר נתניהו.

 

80 ניצבים בדימוס מגנים את מתקפות נתניהו: מסר לאזרחים שלא להאמין למשטרה

מוקדם יותר היום פרסמו 80 ניצבים ורבי ניצבים (מפכ"לים) בדימוס הודעת גינוי לדבריו של נתניהו. "אנו צופים בימים האחרונים בדאגה רבה אחר התקפות חסרות הרסן נגד משטרת ישראל, מפקדיה ושוטריה כמו גם נגד מערכת אכיפת החוק ושומרי הסף", נאמר במכתב מבלי לציין כי האחראי לכך הוא ראש הממשלה.

"כמי שהשקיעו את מיטב ומירב שנותיהם למען בטחון המדינה וביצור שלטון החוק, מצאנו לעצמנו חובה לצאת כנגד כל ניסיון לפגוע בחוסנה של המשטרה וכנגד אמירות המעמידות בסכנה את יציבות הדמוקרטיה הישראלית", כתבו בפנייה לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, מ"מ המפכ"ל מוטי כהן, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן.

לדבריהם, "שוטרי משטרת ישראל לדורותיה מאז הקמת המדינה נאלצו לחקור אישי ציבור מכל גווני הקשת הפוליטית. החקירות, ובכללם חקירות אנשי ציבור, מתבצעות מתוקף המחויבות החוקית שהטיל המחוקק על המשטרה, ומשטרת ישראל פועלת במטרה אחת בלבד, להגיע לחקר האמת. משטרת ישראל עיוורת צבעים פוליטית - כל ניסיון להדביק לה, לחוקריה ולשוטריה גוון פוליטי כזה או אחר ראוי להיעלם מהשיח הציבורי".

"אנו קוראים להסיר מסדר היום את השיח האלים כנגד המשטרה וגורמי אכיפת החוק - יש בו סכנה לפירוק הסמכות שניתנה למשטרה ומסר לאזרחי המדינה שמותר לאבד שיקול דעת במגע עם גורמי אכיפת החוק", הוסיפו.

בהתייחס לדבריו של נתניהו כי יש "לחקור את החוקרים", אמרו הבכירים לשעבר: "אין לנו ספק כי אם נפלה שגגה תחת ידיהם של השוטרים היא תיבדק על ידי מפקדי המשטרה. יחד עם זאת זכרו - אין לנו משטרה אחרת ואין לנו מדינה אחרת!"

תגיות:משטרת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה