חדשות בארץ

"זיהה יהודי ודקר אותו בעוצמה": מאסר עולם לרוצח הרב בן גל הי"ד

מאסר עולם נגזר היום על המחבל שרצח לפני כשנה וחצי את הרב איתמר בן גל. פרקליט המשפחה מסר לבית המשפט מכתב מהוריו של הנרצח: "אנו מבקשים מכם שיוטל עליו עונש מאסר שיגרום לו להירקב בכלא עד יומו האחרון, שלא יוכל עוד לראות אור יום". הפרקליטות: "המחבל זיהה יהודי חובש כיפה ודקר אותו בעוצמה רבה. כשהמנוח ניסה לנוס מהמקום הוא המשיך לדקור אותו שוב"

המחבל בדיון בבית המשפט, 2018 (צילום: פלאש 90)המחבל בדיון בבית המשפט, 2018 (צילום: פלאש 90)
אא

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (ראשון) מאסר עולם על המחבל עבד אל-חכים עאסי, שרצח בפברואר אשתקד את הרב איתמר בן גל הי"ד בדקירות סכין בצומת אריאל. המחבל, שהורשע ביולי ברצח בכוונה תחילה בנסיבות טרור, יפצה את המשפחה ב-258 אלף שקלים.

הרכב השופטים, בראשותה של נשיאת בית המשפט המחוזי מרכז, רות לורך, ציין בגזר הדין כי עובדות האישום מלמדות כי מדובר ברצח שנסיבותיו חמורות. "תכנון מוקדם והצטיידות עם שתי סכינים מראש. הוא בחר במנוח רק בשל חזותו כיהודי, אין בנסיבותיו להפחית בחומרת עבירת הרצח. האובדן טלטל את בני המשפחה", נכתב.

המחבל, ערבי בן 19, תושב יפו הנושא תעודת זהות כחולה, הורשע בעבירת רצח בכוונה תחילה בנסיבות טרור, לאחר שהודה בפני בית המשפט כי ביצע את הרצח. נציגת פרקליטות מחוז מרכז תיארה בדיון את השתלשלות הרצח: "המחבל זיהה יהודי חובש כיפה ודקר אותו בעוצמה רבה. כשהמנוח ניסה לנוס מהמקום הוא המשיך לדקור אותו שוב. ההחלטה על הרצח התקבלה יום לפני האירוע על רקע ויכוח בינו לחייל צה"ל בצומת אריאל, כלומר מדובר במעשה שנעשה מתוך מניע של גזענות".

הפרקליטה הוסיפה כי משפחת המנוח שרויה באבל עמוק, וכי כתוצאה מהאירוע האלמנה צריכה לגדל את ארבעת ילדיה הקטינים לבד ולהמשיך בחייה. "המנוח מסר את נפשו לחנך את הדור הבא של מדינת ישראל", אמרה.

המחבל אמר קודם הקראת גזר דינו: "עשיתי את זה כי אני לא מקבל תרופות, עשיתי את זה עם כל הראש". עאסי הסתכל לעבר נציגי הפרקליטות ואמר להם: "אתם המחבלים, לא אנחנו. משפחת דוואבשה, משפחת אבו חדיר, מי המחבל עכשיו? רציתם שנשב בשקט ונסתכל על זה?"

עו"ד חיים בלייכר, פעיל ארגון "חננו", מסר לבית המשפט מכתב מהוריו של המנוח, שקראו לשופטים להטיל על הרוצח את העונש המקסימלי ולוודא שהוא לא  ישתחרר בעסקת שבויים עתידית. "אנו מבקשים מכם שיוטל עליו עונש מאסר שיגרום לו להירקב בכלא עד יומו האחרון", כתבו ההורים לבית המשפט, "שלא יוכל עוד לראות אור יום. אנו מבקשים מכם לקבוע שבשום פנים ואופן לא לכלול אותו בשום עסקת שחרור מחבלים עתידית".

עו"ד בלייכר אמר: "מדובר במחבל רוצח שרצח בדם קר את הרב איתמר אבידה ענקית לכל עם ישראל. אני תקווה שהשופטים יורו בגזר דינם על כך שהמחבל יישאר במאסר לעולם ותישלל ממנו כל תקווה שישוחרר באיזה עסקת מחבלים".

בכתב האישום, שהוגש נגד המחבל במרץ 2018, נאמר כי הוא הגיע לטרמפיאדה בכניסה לאריאל בכוונה לרצוח יהודים ממניעים לאומניים. הוא דקר את הרב בן גל, שנפצע באורח קשה, הובהל לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם נפטר מפצעיו. המנוח, תושב היישוב הר ברכה, היה בן 29 בהירצחו. הוא הותיר אחריו ארבעה ילדים. המחבל הצליח להימלט מהזירה ונתפס על ידי כוחות צה"ל כעבור מספר שבועות של מרדף.

תגיות:איתמר בן גלמאסר עולם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה