חדשות בעולם

גנרל אמריקני מזהיר: איראן מתכננת מתקפה גדולה נוספת - במזרח התיכון

לפי הגנרל, הצבתם של 14 אלף חיילים אמריקניים במפרץ הפרסי לא תועיל למנוע את הפעולה. להערכתו, "יש סיכוי גדול שהם יתקפו שוב - זה המסלול שהם נמצאים עליו. ההתקפה על שדות הנפט בסעודיה הייתה מדהימה בחוצפתה". במקביל, הרשויות בטהראן הודיעו על מעצר 100 מפגינים במדינה, זאת לאחר שאתמול הודיעה ארה"ב על הטלת סנקציות על שר התקשורת האיראני שהורה על השבתת האינטרנט

(צילום: הכוחות החות'ים בתימן)(צילום: הכוחות החות'ים בתימן)
אא

ראש פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית, קנת' מקינזי, הזהיר כי טהראן מתכננת מתקפה גדולה במזרח התיכון, בקנה מידה של המתקפה שביצעה על מתקני הנפט של סעודיה – כך דווח הערב (מוצ"ש) בניו יורק טיימס. לפי הבכיר, הצבתם של 14 אלף חיילים אמריקניים במפרץ הפרסי לפני כמה חודשים לא תועיל למנוע את הפעולה.

לדבריו של הגנרל, הכוחות הנוספים, בהם מטוסי הקרב ומערכות ההגנה האוויריות שהפנטגון שלח לאזור, עשויים למנוע מאיראן לתקוף יעדים אמריקנים – בדומה להפלת המל"ט ביוני האחרון, אולם הדגיש כי "תקיפות במפרץ הם משהו אחר".

בריאיון שהעניק השבוע העריך מקינזי כי האיראנים "ינסו לבצע תקיפה נוספת בקרוב". עם זאת, הגנרל לא הציג ראיות לכך שהאיראנים אכן מתכננים לבצע מתקפה כזו כלפי יעדים כמו שדות נפט או מתקני התפלה.

"איראן נמצאת תחת לחץ קיצוני", ציין מקנזי בריאיון אחר, "היא מנסה לפצח את המערכה באמצעות תקיפות שונות, שיעוררו תגובה צבאית אמריקאית". להערכתו, "יש סיכוי גדול שהם יתקפו שוב - זה המסלול שהם נמצאים עליו. ההתקפה על שדות הנפט בסעודיה הייתה מדהימה בחוצפתה". עוד אמר כי "לא הייתי פוסל פעולה דומה בהמשך. איראן נמצאת תחת לחץ רב".

האזהרה האמריקנית באה במקביל לכנס ביטחון אזורי שנערך בימים אלו במנאמה שבבחריין, מקום מושבו של הצי החמישי של חיל הים של ארצות הברית. המפקד הבכיר דחק בבעלות בריתה של וושינגטון באזור – סעודיה, איחוד האמירויות, עיראק ועומאן, לעבוד בשיתוף פעולה מול התוקפנות האיראנית. לפי מקינזי, "לרוע המזל, המשטר האיראני הוכיח כי הוא הבריון השכונתי, והדרך היחידה לעמוד מולם היא לפעול ביחד".

ביוני האחרון הודיעה איראן כי הפילה מל"ט אמריקני, לאחר שחדר למחוז הורמוזגאן שבדרום המדינה. צבא ארה"ב אישר כי איראן הפילה את המל"ט באמצעות טיל קרקע-אוויר, אך טען כי התקרית התרחשה מעל מצר הורמוז במרחב האווירי הבינלאומי.

 

הרשויות בטהראן: 100 העצורים "יקבלו את העונש הכבד ביותר"

במקביל, אתמול הודיעו הרשויות בטהראן כי עצרו מאה בני אדם בחשד להובלת המחאות האלימות נגד עליית מחירי הדלק במדינה. לפי האייתוללה אחמד חתאמי, העצורים צפויים לקבל את "העונש הכבד ביותר", על מנת להרתיע את שאר המפגינים ובכך לטרפד כל ניסיון התנגדות נגד המשטר. "המערכת שלנו לא תתערער על ידי הרשעים הטיפשים האלו", אמר חתאמי בדרשת יום השישי.

חתאמי, שנחשב מקורב לשלטון, לא התייחס לסוג העונש שיושת על מאה העצורים, אך בעיתון "קיהאן", הנחשב לביטאון של המנהיג העליון האייתוללה עלי חמינאי, נאמר כי יש לתלות אותם.

הבית הלבן, ששיבח את המפגינים, הודיע אתמול על הטלת סנקציות נגד שר התקשורת האיראני, מוחמד ג'וואד אזארי ג'רומי, זאת, לאחר שהכריז על השבתת האינטרנט במדינה. "בעוד ההנהגה באיראן מחוברת היטב לאינטרנט והגישה שלהם ושל מקורביהם לרשתות החברתיות לא נפגעה, אותם מנהיגים מונעים מהעם שלהם את הכלים הבסיסיים הללו להעברת מידע", אמר מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, "ארה"ב תומכת בעם האיראני במאבקם נגד המשטר הדכאני, שמנסה להשתיקם בזמן שהוא עוצר והורג מפגינים".

שר התקשורת האיראני לגלג על הסנקציות נגדו, ובציוץ בחשבון הטוויטר שלו אמר כי הוא "לא היחיד במועדון האישים האיראנים המוקצים (לפי סיפורי האגדות של דונלד טראמפ)". לדבריו, "לפני היו שם חברות סטרטאפ איראניות, מפתחים, חולי סרטן איראנים וילדים חולים. אמשיך לפעול למען גישה לאינטרנט ולא אתן לארה"ב למנוע את ההתפתחות של איראן".

תגיות:ההסלמה במפרץאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה