חדשות בארץ

כחול לבן לנתניהו בעקבות הגשת כתב האישום: התפטר מכל תפקידיך בממשלה

עורכי הדין של סיעת כחול לבן פנו לראש הממשלה וליועץ המשפטי לממשלה בדרישה שנתניהו יתפטר מכל תפקידיו כשר בממשלה – רווחה, חקלאות, בריאות והתפוצות, זאת בעקבות הגשת כתב האישום נגדו. לצד זאת, עורכי הדין הבהירו כי בשלב זה הפנייה לא נוגעת "לשאלה בדרך יכולתו של נתניהו לכהן גם כראש ממשלה לאור הודעת היועץ המשפטי". שקד מגבה את מנדלבליט: "אדם ישר שמקבל את ההחלטות שלו באופן עצמאי בהתאם לראיות"

נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

מפלגת כחול לבן פנתה היום (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה שנתניהו יתפטר מכל תפקידיו כשר בממשלה – רווחה, חקלאות, בריאות והתפוצות, זאת בעקבות הגשת כתב האישום נגדו אתמול (חמישי). עורכי הדין של הסיעה אמרו כי אם נתניהו לא יתפטר, "ייאלצו מרשינו לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותם לרבות פנייה לבית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ".

"על פי החלטות בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ, שר המוגש כנגדו כתב אישום לא יוכל להמשיך ולכהן בתפקידו, ולפיכך חלה עליך חובה לסיים לאלתר את תפקידיך השונים כשר בממשלת ישראל", כתבו במפלגה. לצד זאת, עורכי הדין הבהירו כי בשלב זה הפנייה לא נוגעת "לשאלה בדרך יכולתו של נתניהו לכהן גם כראש ממשלה לאור הודעת היועץ המשפטי".

רביעיית כחול לבןרביעיית כחול לבן

עוד הוסיפו בכחול לבן: "במצב האנומאלי שנוצר, מצופה שתודיע לאלתר על סיום כלל תפקידיך השונים כשרים. ככל שלא תיעתר פנייה זו באופן מיידי, חובה על היועץ המשפטי לממשלה להורות למר נתניהו להתפטר מתפקידיו הנוספים וזאת באופן מיידי".

בד בבד, לאחר שנתניהו תקף בחריפות את מנדלבליט, יו"ר הימין החדש ושרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד, הביעה אמון ביועץ המשפטי לממשלה. "הוא אדם ישר שמקבל את ההחלטות שלו באופן עצמאי בהתאם לראיות", הדגישה, "גם אם אנחנו לא מסכימים ויש ממחלוקת על חלק מההחלטות שלו צריך לדעת שהמניעים שלו הם בהחלט מקצועיים". נתניהו טען אתמול בהצהרתו כי מנדלבליט "נכנע" ללחציו של פרקליט המדינה שי ניצן, שיחד פעלו "לניסיון הפיכה שלטונית נגד ראש הממשלה בעלילות שווא ובתהליך חקירות מזוהם ומגמתי".

בכיר הליכוד, שר החוץ ישראל כץ, גיבה הבוקר את נתניהו. "אני תומך בראש הממשלה ומחזק את ידיו בשעה קשה זו", אמר כץ, "ראוי שגם יריבינו הפוליטיים יפנימו, כי כל עוד אין פסלות משפטית לכהונתו של נתניהו כראש ממשלה הוא רשאי להמשיך בתפקידו ורק הציבור ונציגיו בכנסת הם שיכריעו באופן דמוקרטי מי יוביל את מדינת ישראל בתקופה מאתגרת ועתירת סיכונים זו".

במפלגת יהדות התורה מסרו בהודעתם כי "לראש הממשלה עומדת חזקת החפות, ובהתאם לחוק יש לאפשר לו להמשיך בתפקידו עד לבירור משפטי חלוט וסופי כדין".

אתמול הודיע יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, כי סיעתו תעתור לבג"ץ שיחייב את ראש הממשלה להודיע על יציאה לנבצרות. "העבודה-גשר תטען כי מאחר שמדובר בראש ממשלת מעבר ולא בכזה שקיבל את אמון הכנסת, יש להודיע על נבצרותו כמתבקש לפי הדין לשרי ממשלה", נמסר.

עוד אמרו בסיעה כי פנו ליועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון, בבקשה להקים במיידי ועדת כנסת שתדון במתן החסינות לנתניהו – מה שצפוי לקצר את הפקדת כתב האישום בבית המשפט כחצי שנה. בפנייה נאמר כי "למרבה הצער, נראה כי לא יעלה בידי אף אחד מחברי הכנסת הנוכחית להקים ממשלה, ויש להניח כי ועדת הכנסת בכנסת ה-23 תוקם רק בעוד כחצי שנה ואף זה מוטל בספק רב".

תגיות:כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה