חדשות בארץ

רגע ההכרעה: מנדלבליט יפרסם ב- 19:30 את החלטתו בתיקי נתניהו

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יודיע הערב על החלטתו בתיקיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהצהרה שימסור לתקשורת בבניין משרד המשפטים בירושלים. שעה לאחר מכן ימסור ראש הממשלה הצהרה לתקשורת ממעונו

מנדלבליט (צילום: פלאש 90)מנדלבליט (צילום: פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יפרסם הערב (חמישי) בשעה 19:30 את החלטתו בתיקיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. כך נמסר ממשרד המשפטים. ההחלטה תימסר בהצהרה לתקשורת, שתינתן על ידי מנדלבליט ממשרד המשפטים בירושלים. מאוחר יותר, בשעה 20:30, ימסור נתניהו הצהרה לתקשורת ממעון ראש הממשלה בבירה.

כזכור, בסוף חודש פברואר פרסם היועץ המשפטי לממשלה את כתב החשדות נגד נתניהו בפרשות 1000, 2000 ו- 4000, והודיע על כוונתו להעמידו לדין בתיקים אלו בכפוף לשימוע. בתיק 4000 (תיק בזק-וואלה) נחשד נתניהו בעבירת שוחד, בעוד בתיקי 1000 (תיק המתנות) ו- 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) הוא נחשד בעבירות של מרמה והפרת אמונים. בהצהרתו יודיע מנדלבליט האם אכן יגיש כתב אישום בתיקים אלו, ובאילו עבירות.

אם אכן יחליט מנדלבליט על הגשת כתב אישום, הוא יימסר במקביל לנתניהו ולפרקליטיו, וכן ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. בהתאם לחוק החסינות של חברי הכנסת, לפני העברת כתב האישום לבית המשפט ניתנת לראש הממשלה ארכה של 30 יום בהם הוא יכול לבקש חסינות מפני העמדתו לדין פלילי. אלא שוועדת הכנסת, שאמורה לדון בבקשת החסינות, לא הוקמה בשל הפלונטר הפוליטי. ככל הנראה, הקמתה תתאפשר רק לאחר הבחירות הבאות, שצפויות להיות מוכרזות בעוד שלושה שבועות ולהיערך בחודש מרץ 2020, כך שההליכים המשפטיים נגד נתניהו צפויים להתעכב במספר חודשים.

בתחילת השבוע פורסם, כי מנדלבליט ביקש בימים האחרונים מהמשטרה – באופן חריג – לערוך בדיקות נוספות בתיק 4000. בתיק זה נחשד נתניהו כי התערב ופעל להענקת הטבות רגולטוריות לבעלי בזק, שאול אלוביץ', וזאת בתמורה לסיקור חיובי עבורו באתר וואלה, שהיה אף הוא בבעלותו של אלוביץ'. הבדיקות שביקש מנדלבליט לבצע נגעו לידיעות שונות שהובאו בוואלה, לגביהן נטען כי היוו סיקור חיובי מבחינת נתניהו ובני משפחתו. מנדלבליט ביקש גם לבדוק את ההתכתבויות שניהלו מקורביו של נתניהו עם אלוביץ'. הבקשה יוצאת הדופן של מנדלבליט באה בעקבות הטענות שהעלו פרקליטיו של ראש הממשלה, בשימוע שנערך לו בתחילת החודש שעבר, לפיהן אין לקשור באופן ודאי את ההתכתבויות הללו עם הידיעות שפורסמו באתר וואלה. עם זאת, על פי הדיווח ב- ynet, לא מדובר בפעולות חקירה חדשות, אלא בעיבוד של חומרים קיימים ובמתן הבהרות לנקודות שונות שמנדלבליט ביקש לחדדן.

תגיות:אביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה