חדשות בארץ

שר החוץ כץ: על העולם לאיים על איראן בכוח צבאי

שר החוץ ישראל כץ אמר כי הסנקציות שהטילה ארצות הברית על איראן "חשובות ואפקטיביות". הוא קרא למדינות העולם להפעיל איום צבאי אפקטיבי נגד המשטר האיראני, אם ימשיך בתוכנית הגרעין שלו

כץ, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)כץ, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר החוץ ישראל כץ קרא בצהריים (חמישי) למדינות העולם לפעול נגד המשטר האיראני ולהשתמש נגדו באיום צבאי, אם לא יחדל מפעילותו הגרעינית.

בנאום שנשא בוועידת הדיפלומטים השנתית ה- 8 של "ג'רוזלם פוסט", המתקיימת במלון וולדורף אסטוריה בירושלים, אמר כץ: "איראן חידשה לאחרונה את תוכנית הגרעין שלה. הגיע הזמן שהעולם, בהנהגת ארצות הברית, יאיים באופן צבאי אפקטיבי נגד המשטר האיראני, אם זה ימשיך בתוכנית הגרעין שלו". הוא ציין את התקיפה שביצע השבוע חיל האוויר בסוריה, נגד מטרות של כוח קודס האיראני וצבא סוריה, והבהיר: "תמיד הגנו על גבולותינו, ונמשיך לנהוג כך גם בעתיד".

כץ אמר, כי "האיום העיקרי לאזור הוא איראן, בשל תוכנית הגרעין והטילים הבליסטיים, ובשל תמיכתה בארגוני טרור כמו חיזבאללה, חמאס והג'יהאד האסלאמי". הוא הדגיש כי הסנקציות שהטילה ארצות הברית על איראן "חשובות ואפקטיביות", וקרא להמשיך במדיניות הלחץ המקסימלי המופעלת כלפיה: "אנו רואים בימים אלה הפגנות בעיראק, לבנון וגם בתוך איראן, וברור שהלחץ עובד".

בנוסף, כץ הצהיר כי במקביל לאיומים הנשקפים לישראל, ישנן גם "הזדמנויות" בכל הנוגע ליחסיה עם מדינות המפרץ. לדבריו, הוא עובד יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו – ובתמיכת הממשל האמריקני – על קידומם של הסכמי אי-לוחמה עם מדינות אלו: "אין לנו סכסוך איתן, ויש לנו אינטרס משותף בתחום הביטחון נגד האיום האיראני, וכן בפיתוח יוזמות אזרחיות משותפות רבות". בהקשר זה סיפר שר החוץ על היוזמה לבניית מסילת רכבת, שתקשר בין המפרץ הפרסי לחיפה ותעבור דרך ירדן.

השר בירך על הצהרתו החדשה של ממשל טראמפ מתחילת השבוע, לפיה ההתיישבות ביהודה ושומרון אינה עומדת בסתירה לחוק הבינלאומי: "אין ויכוח על זכותו של העם היהודי על ארץ ישראל. זו גם התגובה הנכונה להחלטת בית הדין של האיחוד האירופי ולניסיון להחרים את ישראל".

תגיות:איראןישראל כץמדינות המפרץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה