מעניין

אם שלעגה לאדם מלוכלך בחנות - הצטערה על כך ברגע שחשף את זהותו

"הילדה הקטנה כל הזמן בהתה בי, וזה בסדר. אני יודע שילדים יכולים להיות סקרנים כשהם רואים מישהו, ובמיוחד כשהם רואים מישהו מלוכלך כמו שהייתי": אדם מלוכלך לימד שיעור מאלף על כמה צריך להיזהר משיפוטיות כשזה מגיע לזולת 

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

המקרה שלפנינו הוא ההוכחה הברורה לכך שאסור לנו להיות שיפוטיים כלפי מה שאנחנו רואים 'מבחוץ', גם כאשר אנחנו הכי בטוחים שאנחנו צודקים. כשאנדי רוס נכנס לחנות מכולת מקומית בוושינגטון, הוא לא חשב שהוא הולך ללמוד את השיעור המאלף בחייו, שיעור שאותו - כך מסתבר, לימד בעל כרחו לאלפי גולשים ברחבי העולם. 

אנדי לא יכול היה שלא להבחין באם ובתה בת השבע שעמדו לפניו בתור לקופה, ולא הפסיקו להסתכל על פניו המלוכלכות. "אני עובד בתעשיית הבניין ובגיזום עצים ביערות, עבודה מהסוג שבו אתה לא מפסיק לבוא במגע עם אדמה, בוץ ועצים. זו עבודה מלוכלכת ולא פעם הפנים שלי מתלכלכות בעקבותיה", סיפר. 

הוא שם לב למבטים, אך לא חשב שמבטים יכולים להפוך לשיימינג אמיתי. "הן עמדו לצאת מהחנות, ופתאום האמא התכופפה לאוזן של בתה תוך כדי שהיא בוהה בי, ואומרת לה: 'עכשיו את מבינה למה את צריכה ללמוד טוב בבית ספר'. היה ברור שהיא חושבת שאני מין טיפוס לא יוצלח שזלזל בלימודים ובגלל זה הגיע לאן שהגיע".

אנדי לא יכול היה להישאר אדיש למה ששמע. עוד באותו יום פרסם פוסט מרגש ברשתות החברתיות, שבו פנה לאותה אישה ולימד אותה את השיעור של חייה. "הילדה הקטנה כל הזמן בהתה בי, וזה בסדר. אני יודע שילדים יכולים להיות סקרנים כשהם רואים מישהו, ובמיוחד כשהם רואים מישהו מלוכלך כמו שהייתי. כשעמדתי לצאת הם היו לפני, והילדה הקטנה עדיין בהתה בי. אמא שלה אמרה לה להפסיק לבהות, וכשהם התחילו לצעוד לכיוון היציאה שמעתי את אמא שלה אומרת לה בשקט: 'זו הסיבה שאת צריכה ללמוד טוב בבית הספר'. חשבתי לעצמי שזו הזדמנות לחנך את האמא וגם את בתה בת השבע, ופניתי אליה. אמרתי לה שבמקרה אני אקדמאי, ולא רק שסיימתי תיכון אלא יש לי גם תואר ראשון ותעודות רפואיות רבות - אז להניח שלא למדתי בגלל המראה שלי - זו ממש בורות".

בהמשך הפוסט סיפר אנדי כי הוא שירת כחובש צבאי בצבא ארה"ב, וכי הוא בחר לעבוד בתעשיית הבניין - דבר שמצריך עבודת כפיים, יגיעה ולא פעם... התפלשות בלכלוך. "אני גאה לומר שאני חלק מבניית המדינה שגם את חיה בה, ואני בהחלט נהנה ממה שאני עושה. ניסיתי לעבוד בעבודה משרדית כשהשתחררתי מהצבא, אבל זה לא היה בשבילי כי אני אוהב לעבוד עם הידיים. אני מרוויח טוב, יש לי הטבות, ואני מפרנס את המשפחה שלי בכבוד - אז תסלחי לי גברת, המראה שלי באותו יום ממש לא משקף את מי שאני או מהי רמת האינטליגנציה האקדמית שלי", סיכם. 

מה אתם חושבים על כך, והאם יש לכם מה לחלוק עמנו בנושא? נשמח לשמוע האם נתקלתם במקרים זהים, בתגובות. 

תגיות:רשתלכלוךשיימינג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה