חדשות בארץ

סער מכריז מלחמה: "אני אוכל להרכיב ממשלה ולאחד את העם"

ברקע המבוי הסתום בין הליכוד לכחול לבן, שאינה מוכנה לשבת בממשלה תחת נתניהו, סער הצהיר: "בליכוד לא היו פריימריז כבר שנים רבות. אם הולכים לבחירות שלישיות, זה לא יהיה הגיוני שראש הממשלה יצליח לזכות גם, דווקא הפעם". רגב הגיבה: "מי שמחליש את הבית, לא יכול לנצח בחוץ"

סער (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)סער (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

מספר 5 בליכוד, ח"כ גדעון סער, קרא היום (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו שלא לבטל את הפריימריז לראשות המפלגה. "אני אוכל להרכיב ממשלה ולאחד את העם והפוליטיקה", הכריז סער בוועידת הדיפלומטים ה-8 של הג'רוזלם פוסט במלון וולדורף אסטוריה בירושלים.

אתמול הודיע הליכוד כי יו"ר המפלגה נתניהו ויו"ר מרכז המפלגה, ח"כ חיים כץ, יקדמו מהלך לביטול הפריימריז לרשימת ולראשות המפלגה במקרה של בחירות נוספות. חבר הכנסת יואב קיש גינה הבוקר את ההצעה ואמר כי יש לקיים פריימריז לראשות המפלגה. "אני לא רואה מצב שלא יהיו פריימריז לראשות המפלגה, אנחנו מפלגה דמוקרטית, זה בסיס המפלגה", אמר בריאיון לגלי צה"ל. הוא הדגיש כי "יש אנשים שרוצים להתמודד", אך סירב לנקוב בשמו של המועמד שיזכה לתמיכתו.

סער אמר: "יש לקבוע לוח זמנים לקיום פריימריז. אנחנו מפלגה דמוקרטית, אנחנו לא 'יש עתיד' שמבטלת בחירות פנימיות. בליכוד לא היו פריימריז כבר שנים רבות. אם הולכים לבחירות שלישיות, זה לא יהיה הגיוני שראש הממשלה יצליח לזכות גם, דווקא הפעם".

תגובת תומכי נתניהו בליכוד לא איחרה לבוא, ושרת התרבות, מירי רגב, פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה סרטון, בו הוכרז כי "מי שמחליש את הבית, לא יכול לנצח בחוץ".

רגב הוסיפה כי "רוב המפלגות לא הולכות לפריימריז כי כולם מבינים שזו אותה מערכת בחירות מתגלגלת, גם אנחנו בליכוד צריכים להיות מאוחדים סביב נתניהו. לא צריכים היום ללכת לפריימריז, צריך להתאחד רק לטובת משימה אחת - לנצח את הבחירות ובגדול. לכן אני קוראת לכם חבריי מתפקדי הליכוד, חברי מרכז הליכוד, בואו נתאחד. כולנו עייפים מבחירות, כולנו עייפים מפריימריז, לא רק בימין גם בשמאל. אבל בשמאל יש מוטיבציה גדולה לצאת לבחירות כדי לנצח את הימין ולהפיל אותנו. לכן מה שאנחנו צריכים לעשות כרגע זה להיות מאוחדים סביב הרשימה, סביב נתניהו, ולנצח את הבחירות הבאות".

אתמול בישיבת סיעת הליכוד אמרה רגב שאין צורך בבחירות פנימיות והשר לשעבר סער השיב לה: "את רוצה לפתוח את זה כאן?" רגב הגיבה: "אני אומרת את דעתי, אתה יכול להגיד את דעתך".

בחודש שעבר שקל נתניהו לערוך בחירות בזק לראשות המפלגה, אולם כעבור זמן קצר חזר בו. בליכוד הסבירו אז כי מטרת הפריימריז לראשות המפלגה היא "ניפוץ אשליית 'המרד בליכוד' שלו מייחלות מפלגות אחרות - דבר שמעכב אותן מלהצטרף לממשלת אחדות". עם זאת, קודם שנתניהו חזר בו כתב סער בחשבון הטוויטר שלו: "אני מוכן".

תגיות:גדעון סערהליכוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה