חדשות בארץ

מנדלבליט צפוי להכריע בתיקי נתניהו עוד היום; ביקורת חריפה מימין

היועץ המשפטי לממשלה צפוי לפרסם את הכרעתו בתיקיו של ראש הממשלה עוד היום, ולכל המאוחר עד לתחילת השבוע הבא. הערכות הן כי בתיק 1000 יואשם נתניהו במרמה והפרת אמונים. סמוטריץ' תוקף: "לא חושב שהפרקליטות ראויה היום לאמון". יריב לוין: "דברים שאין להם בכלל מקום בעולם הפלילי, נמצאים בקושי במישור האתי. מקווה שאם בסוף יוגש כתב אישום בבית המשפט - הדבר הזה ייזרק החוצה"

מנדלבליט ונתניהו (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)מנדלבליט ונתניהו (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הכריע בתיקיו הפליליים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וצפוי כבר היום (חמישי) לפרסם את החלטתו. הערכות הן כי בתיק 1000 יואשם נתניהו במרמה והפרת אמונים. בשאר התיקים, 2000 ו-4000, לא גובשו הסכמות, ובמשרד המשפטים הובעו דעות לפיהן יש לסגור את תיק 2000, בעוד שבתיק 4000 היו שחשבו כי אין להאשים את נתניהו בשוחד.

צוות הפרקליטים ממשרד היועץ המשפטי לממשלה עמל עד שעות הערב המאוחרות של אתמול על הניסוח הסופי של כתבי האישום, ואם העבודה לא תסתיים במהלך היום, כתב האישום עשוי להתפרסם בתחילת השבוע הבא.

כתב האישום יימסר לנתניהו, לפרקליטיו וליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. בניגוד לנהוג, כתב האישום לא יועבר לבית המשפט, שכן לחברי הכנסת עומדת האפשרות לבקש מוועדת הכנסת חסינות מפני העמדה לדין, 30 יום לאחר ההודעה על הגשת כתב אישום נגדם.

על רקע ההכרעה הצפויה, במחנה הימין תקפו הבוקר בחריפות את היועץ המשפטי לממשלה. "אני, לצערי הרב, לא אוכל לישון בשקט ולסמוך על החלטתו (של מנדלבליט – א"פ)", אמר שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', בריאיון לגלי צה"ל. "אומר את זה בכאב לב גדול מאוד מאוד, בסוף אני מודע לזה שאני שר במדינת ישראל, אבל מה לעשות, אני כאדם פרטי, האמון שלי, כסמוטריץ' כמשפטן כעורך דין, כאדם שיש לו מושג ירוק בנושאים משפטים – אני לא חושב שהפרקליטות ראויה היום לאמון".

גם השר יריב לוין הצטרף לדברים ומתח ביקורת נוקבת על מערכת אכיפת החוק, וטען כי מנדלבליט "נכנע" ללחצים. "קודם כל אני באמת לא יודע מה יקרה ואני קטונתי מלנבא את מסלוליה של מערכת המשפט שלנו", אמר. "אבל אני אמרתי לאורך כל הדרך ואני אומר גם עכשיו – כל התהליך הזה של חקירות ראש הממשלה בעיניי הוא שערורייה אחת גדולה. דברים שאין להם בכלל מקום בעולם הפלילי, נמצאים בקושי במישור האתי. אני מאוד מקווה שאם בסוף יוגש כתב אישום בבית המשפט - הדבר הזה ייזרק החוצה".

בהתייחס לשיקול דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, אמר לוין: "לא רק שאינני מטיל דופי ביושרו, אני מעריך אותו מאוד כמשפטן ואיש מקצוע, (אבל) אני חושב שבעניין הזה הוא נגרר למקום שהוא לא היה צריך להיות בו. הוא שגה מלכתחילה שהעלה את הדברים על המסלול הפלילי, הוא נמצא במצב לא פשוט היום כאשר ברור לגמרי שאם היה מקבל החלטה מקצועית על סגירת כל התיקים נדמה לי שהיה מתקשה מאוד להתמודד עם מה שכרוך בזה, ואני מצטער מאוד שככה דברים נראים, אני חושב שכל ההדלפות היא למצב שההליך זוהם לחלוטין, שהיכולת לקבל החלטה בעצם לא קיימת".

תגיות:תיקי נתניהואביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה