חדשות בארץ

רוסיה חושפת ומביכה את ישראל: חיל האוויר עבר השבוע בשמי ירדן

משרד החוץ הרוסי מאשים: "בתקופה האחרונה עוצמת התקפות הטילים וההפצצות של ישראל עלתה בחדות". בין המטרות שהותקפו, ואשר זכו להתעלמות ישראלית, נמנה ביתו של אכרם אל-עג'ורי, סגן מנהיג הג'יהאד האסלאמי, באל-מזה שבדמשק. דובר המורדים החות'ים בתימן מאיים: "מוכנים לתת מענה הולם למשטר בתל אביב, למקרה שהצבא הישראלי יעשה מעשה של תוקפנות"

תקיפת חיל האוויר בפרברי דמשקתקיפת חיל האוויר בפרברי דמשק
אא

משרד החוץ הרוסי חשף הלילה (רביעי) כי מטוסי חיל האוויר הישראלי הפרו מספר פעמים בשבוע האחרון את הריבונות הירדנית בעת שעברו, לכאורה, מעל שמי ירדן בדרכם לתקיפת יעדים בעיירה אלבוכמאל שבגבול סוריה-עיראק. אחת מהתקיפות שיוחסו לישראל היא תקיפת ביתו של אכרם אל-עג'ורי, סגן מנהיג הג'יהאד האסלאמי, שבישראל סירבו לאשר או להכחיש.

תקיפת ביתו של בכיר הג'יהאד בוצעה ב-12 בחודש, במקביל לחיסולו של מנהיג הזרוע הצבאית בארגון, בההא אבו אל-עטא, כאשר ביתו בשכונת אל-מזה בדמשק הופצץ. אל-עג'ורי עצמו, סגנו של מנהיג הארגון זיאד נחאלה, המתגורר גם הוא בדמשק, יצא ללא פגע. לפי דיווחים בסוריה, בתקיפה זו נהרגו בנו מועאד ואדם נוסף, ונפצעו 10 בני אדם אחרים בהם נכדתו של בכיר הג'יהאד. סוכנות הידיעות הסורית מסרה ביום התקיפה כי "בשעה 04:14 לפנות בוקר הגיעו מטוסי קרב ישראליים בטיסה מעל הגליל, ושיגרו שלושה טילים לעבר דמשק. מערכות ההגנה האווירית יירטו את המטרות והצליחו להשמיד את אחד הטילים לפני הפגיעה במטרה. שני טילים נוספים פגעו בביתו של אל-עג'ורי". לפי משרד החוץ הרוסי, הבתקיפה זו "נהרגו ונפצעו אזרחים סורים ונגרם נזק משמעותי לרכוש ולמבנים".

רוסיה האשימה את ישראל כי "בתקופה האחרונה עוצמת התקפות הטילים וההפצצות של ישראל עלתה בחדות". כמו כן, רוסיה טענה כי ישראל תקפה שלשום יעדים 18 ק"מ דרומית לדמשק, ובתקיפה אתמול בסוריה ירה חיל האוויר 40 טילי שיוט. "התפתחות כזאת גורמת לדאגה חמורה במוסקבה", כתב עוד המשרד. "אנחנו רואים חשיבות רבה בכיבוד הריבונות והשלמות הטריטוריאלית של סוריה ומדינות אחרות באזור ללא תנאים. פעולותיה של ישראל מוסיפות מתיחות ומחזקות את האפשרות לסכסוך במצב סביב סוריה, וסותרות את המאמצים לנרמל את המצב ולהשיג יציבות בסוריה".

במקביל, ברקע המתקפה הישראלית אתמול על כ-20 מטרות של כוח קודס האיראני, דובר המורדים החות'ים בתימן שנתמכים בידי טהראן שיגר היום איום לעבר ישראל, לפיו לא יהססו לפגוע "עמוק בשטח השטחים הכבושים". לפי דיווח ב-PressTV, הדובר, הגנרל יחיא סארי, טען כי לישראל יש "שאיפות" בתימן ובאזור המפרץ הפרסי, וכי אם תנסה לממש את שאיפותיה - "התימנים לא יהססו להגיב לאיוולת הישראלית", וזאת, לדבריו באמצעות טילים וכלי טייס בלתי מאוישים.הדובר הוסיף כי לוחמיו "מוכנים במלואם לתת מענה הולם למשטר בתל אביב, למקרה שהצבא הישראלי יעשה מעשה של תוקפנות".

בתקיפת צה"ל אתמול לפנות בוקר, שכוונה נגד מטרות של כוח קודס האיראני בתגובה לירי הרקטות לעבר ישראל, נפגעו כ-20 מטרות, כאשר מעט יותר ממחציתן הן מפקדות ומחנות הקשורות לאיראן – כוח קודס או של מיליציות המזוהות עם טהראן. אחת המטרות שנפגעו היא בניין ההגנה הלאומי בשדה התעופה של דמשק, בו שוכנת מפקדה של כוח קודס. במהלך התקיפה נפגעו גם סוללות טילי קרקע-אוויר שפתחו בירי לעבר המטוסים, אולם צה"ל הקפיד שלא להפציץ את סוללת טילי האס-300, זאת בשל קרבתה לחיילים רוסיים. 

תגיות:רוסיהסוריהישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה